شهریاری: پرتاب آزاد مشکل بسکتبال دختران و پسران است/ با فنالیست شدن خستگی‌مان در رفت!

خبرگزاری میزان – فائزه شهریاری، بازیکن ریزنقش تیم ملی بسکتبال ایران این روز‌ها در تایلند همپای بازیکنان کشورمان در کاپ اسیا رقابت می‌کند. او در طول بازی‌های روز گذشته تیم ملی برابر تیم‌های مالزی، اندونزی و مغولستان و در مسابقه نیمه نهایی یکی از بهترین‌ها بود. او با غیرتی مثال زدنی بازی می‌کند.

شهریاری معتقد است: «شاید برای مردم عزیزمان قابل درک نباشد ۱۵ سال تمرین و سختی کشیدن و دیده نشدن چقدر انگیزه می‌خواهد تا دوباره برگردی. من از هم تیمی‌هایم می‌خواهم تا در بالاترین سطح خود در فینال بازی کنیم.»

*بازی‌های سختی در تایوان داشتید؟

همانگونه که فکر می‌کردم در تایوان با تیم‌های سطح بالایی روبرو شدیم که همین مساله کار ما را در برای شرکت در کاپ آسیا راحت‌تر کرد. به نظرم با یک حضور در ویلیام جونز نه تنها یکسال بلکه دوسال پیش افتادیم.

*ژاپن در جام جهانی بسیار خوش درخشید، بازی در مقابل آن‌ها چقدر سخت بود؟

از اول تورنمنت تیم‌ها ما را جدی نگرفتند و این رویداد را با سخت‌ترین بازی شروع کردیم. تابحال ما در بسکتبال پنج نفره با تیم‌های شرقی بازی نداشتیم، سبکشان کاملا” متفاوت است. ولی مطمئنا” در دوره‌های بعدی بهتر ظاهر می‌شویم. ژاپن و چین روی ژنتیک خود کار کرده‌اند تا بازیکنان قدبلندتری پیدا کنند و حتی از بازیکنان دورگه هم استفاده می‌کنند.

*با آمدن جواد داوری توجه به بانوان بیشتر شده استت، اینطور نیست؟

بله، کاملا” همینطور است. اگر همان توجهی که به مردان می‌شود به ما زودتر می‌شد خیلی سریعتر مسیر موفقیت‌ها را طی می‌کردیم. الان هم آقای جوادی با جذب النی و دیدار‌های دوستانه‌ای که برای ما ترتیب داده اند راه پیروزی را برای ما هموارتر کرده اند.

*مالزی چطور حریفی بود؟

تیم سرسختی بود، اگر ویلیام جونز نرفته بودیم با سطح تیم‌های شرقی آشنا نشده بودیم و شاید در کاپ آسیا به این دوبرد هم نمی‌رسیدیم. خودم بالشخصه موثر بودن جونز را حس کردم. شرقی‌ها سرعتی و بسیار قدرتی بازی می‌کنند. بیشتر کمپ‌های WNBA، NBA اغلب در منطقه شرق آسیا برپا می‌شود و همین مسئله کمک زیادی به رشد بسکتبال آن‌ها کرده است.

*از ابتدا فکر می‌کردیم مقابل مغولستان بازی سختی داشته باشیم، ولی اینطور نشد؟

ما در سه نفره به آن‌ها چندین بار باخته بودیم و فکر می‌کنم با این برد جبران مافات کردیم. کلا” از اول بازی دو تیم کری با هم داشتند. به نظرم باید در سه نفره هم مربی خارجی داشته باشیم تا بتوانیم موفقیت‌های بزرگی را هم در ان بدست آوریم. در هر صورت بسکتبال سه نفره هزینه کمتری می‌برد و با یک برنامه ریزی خوب می‌توان اسپانسر‌های بهتری جذب کرد تا آن‌ها حمایت خوبی از ما داشته باشند. خواهشمندم اسپانسر‌ها قدم بردارند و آن احساس و انرژی خوب را از ورزش ما بگیرند.

*النی کاپوچیانی از پرتاب‌های آزاد تیم راضی نیست!

این نه تنها مشکل ما بلکه برای پسر‌ها هم هست. در واقع از پایه روی این مساله کار زیادی نشده است. البته اینجا ناآشنابودنمان به حلقه کمی دردسر درست کرد، ولی بعد درست شد.

*به فینال رسیدید؟

بازی به بازی پیش رفتیم و خوشحالم که با برنامه ریزی و تاکتیک مورد نظر سرمربی تیم به اینجا رسیدیم. امیدوارم در فینال هم پیروز شویم تا بهترین شادی را به مردم بدهیم. بدنبال بهترین نتیجه حواهیم بود. لدت حاصی دارد این فینالیست شدن.

*از برد تاریخی انهم پس از ۵۰ سال صحبت کنید؟

خستگی مان در رفت.۱۵ سال اردو‌های بی ثمر و بی نتیجه‌ای پشت سرگذاشته بودیم این روز‌ها بالاخره جواب داد. شاید برای مردم عزیزمان قابل درک نباشد ۱۵ سال تمرین و سختی کشیدن ودیده نشدن چقدر انگیزه می‌خواهد تا دوباره برگردی. من از هم تیمی هایم می‌خواهم تا در بالاترین سطح خود بازی کنیم و با ارائه بازی‌های خوب مقابل حریفان بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. تلاش برای بودن را همیشه داشته ایم و امیدوارم در کاپ آسیا همه این داشته‌ها را ثابت کنیم.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *