شورای شهر تماماً زنانه یک “نقطه عطف” برای سنت پل را رقم زد

تابستان گذشته لحظه ای بود که نلسی یانگ متوجه شد که او و شش زن دیگر در آستانه تاریخ سازی در سنت پل، مین هستند. گروهی از نامزدهای شورای شهر به درها می زدند تا پیام تبلیغاتی مشترک خود را به اشتراک بگذارند. ساختار هیئت حاکمه شهر را تغییر دهد.

خانم یانگ 28 ساله گفت: «این لحظه بسیار قدرتمندی بود. “این کار جمعی نحوه برنده شدن در کمپین ها است.”

در اواسط نوامبر، پیش بینی خانم یانگ با انتخاب آنها به حقیقت پیوست. و روز سه شنبه، اولین شورای شهر سنت پل که تماماً زنان بود، سوگند یاد کرد.

خانم یانگ، که از سال 2020 نماینده بخش 6 به عنوان یک عضو شورا بوده است، این لحظه را سورئال و “صادقانه بگویم که خیلی دیر شده” نامید.

خانم یانگ، که اولین آمریکایی همونگ شورا بود، گفت: “این چشم اندازی است که من برای اولین بار هشت سال پیش سازماندهی را شروع کردم.” “تغییر با همان صداها روی میز اتفاق نمی افتد.”

اعتقاد بر این است که سنت پل یکی از بزرگترین شهرهای کشور است که دارای یک شورای شهر کاملاً زنانه است. اما اولین ها به همین جا ختم نمی شوند: تاریخدانان می گویند که هر هفت عضو شورا زیر 40 سال سن دارند و شش نفر از زنان رنگین پوست هستند که آن را به جوان ترین و از نظر نژادی ترین شورا در تاریخ شهر تبدیل می کند.

شورای جدید، که همگی دموکرات‌ها هستند، شامل سه رئیس فعلی است – میترا جلالی، رئیس جدید شورا. ربکا نوکر و خانم یانگ – و چهار تازه وارد: آنیکا بووی، چنیکوا جانسون، هوا جونگ کیم و سائورا جوست. آنها شامل معلمان سابق، مدیران غیرانتفاعی، سازمان دهندگان جامعه و دستیاران کنگره هستند. خانم جلالی گفت که حتی یک مهندس عمران هم وجود دارد که تجربه شغلی او وقتی بحث تعمیر جاده مطرح شود به خوبی در خدمت شورا خواهد بود.

خانم جلالی گفت: “من واقعاً امیدوار هستم که فرصتی برای گفتگوهای سیاسی بسیار دقیق تر داشته باشم و جامعه خود را به روشی جدید وارد این کار کنم.”

هنگامی که چهار نفر از هفت عضو شورای شهر تصمیم گرفتند در پایان سال 2023 از سمت خود کناره گیری کنند، خانم بووی، خانم جانسون، خانم کیم و خانم جوست به هم پیوستند برای تشکیل ائتلاف، سپس سه رئیس زن فعلی را به کارزار انتخاباتی اضافه کردند. تکیه بر گروه کوچکی از زنان برای خانم جوست، مهندس که اکنون نماینده بخش 3 است، آشنا بود.

«این شبکه کوچکی از زنان، به ویژه زنان رنگین پوست است. همه ما همدیگر را می شناسیم.» “داشتن آن سیستم پشتیبانی بسیار عالی بود.”

مایکل جی. لنسینگ، مورخ دانشگاه آگسبورگ در مینیاپولیس، گفت، اگرچه ترکیب جدید شورای شهر ممکن است عده ای را شگفت زده کند، چندین تغییر جمعیتی در سنت پل در چند دهه گذشته به هموار کردن راه برای این لحظه کمک کرده است.

تاریخ سنت پل به عنوان یک پایگاه سیاسی ایرلندی-کاتولیک در دهه 1980 شروع به تغییر کرد، زمانی که جمعیت شهر شروع به تغییر کرد، به ویژه با ورود همونگ و سایر جوامع مهاجر. آن دوره همچنین زمانی بود که انتخابات شورای شهر از انتخابات سراسری به نمایندگی توسط بخش تغییر کرد.

اما هنوز ده‌ها سال طول می‌کشد تا رهبری شهر به جمعیت‌شناسی جدید سنت پل برسد. در سال 2004، شهر اولین عضو شورای زن سیاه پوست خود، دبی مونتگومری را انتخاب کرد. تا سال 2018، شورای شهر بیشتر از زنان تشکیل شده بود. دو سال بعد، جورج فلوید در همسایگی مینیاپولیس به قتل رسید و موج جدیدی از سازماندهی جامعه و رهبری سیاسی را برانگیخت.

آقای لنسینگ انتخاب هفت زن در شورای شهر را “نقطه عطفی برای سنت پل” خواند.

او گفت: “همه آنها زیر 40 سال دارند، آنها از این پس زمینه های مختلف می آیند، آنها احتمالا برای مدتی در سیاست خواهند بود.” «آنها چه کار می کنند؟ چه چیزی را می توانند تغییر دهند؟ چگونه آنها چیزها را متفاوت می بینند؟»

خانم نوکر در سن 39 سالگی خود را «دولتمرد ارشد» گروه می‌داند، و این چیز خوبی است، او گفت: «این بدان معناست که ما این انباشته یا توشه‌ای از حافظه سازمانی را نداریم که ما را تحت فشار بگذارد.»

بسیاری از اعضای شورا به حمایت زنانی که قبل از آنها آمده اند، تکیه کرده اند، از جمله امی برندمون، رئیس شورا که سال گذشته پس از 12 سال خدمت در شهرداری، از نامزدی مجدد برای انتخابات خودداری کرد. او توصیه کرد که اعضای شورا به روابط خود بین همکاران خود رسیدگی کنند و به بازی طولانی فکر کنند.

او گفت: «این تعادل نحوه دستیابی به اهدافتان است، و این جایی است که زنان شکوفا می‌شوند. «به یاد داشته باشید که بازوها را قفل کنید و این کار را با هم انجام دهید. ما این کار را به طور طبیعی انجام می دهیم. استفاده از این توصیه به این معنی است که آنها در وهله اول چگونه انتخاب شدند.»

با این حال، آن‌ها می‌دانند که تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت که باید از بین بروند.

خانم نوکر گفت: «این مهم است که یاد بگیریم چگونه به طور مدنی مخالفت کنیم. ما در مورد همه چیز به توافق نخواهیم رسید. نکته همین است.”

خانم بووی، که نماینده بخش 1 است، گفت که “از اینکه ببیند چگونه با هم می رقصیم هیجان زده است.” او تشخیص می دهد که دعواهایی وجود خواهد داشت، اما امیدوار است که آنها “دعواهای درست” باشند.

مسکن، بی خانمانی، توسعه اقتصادی، شکاف گسترده ثروت و تغییرات آب و هوایی از جمله مسائل کلیدی پیش روی شورای جدید است. اما قبل از اینکه خانم های شورا وارد کار شوند، موضوع سوگند یاد شد.

ستوان فرماندار پگی فلاناگان در مراسم ادای سوگند آنها در مرکز هنرهای نمایشی Ordway در سنت پل روز سه شنبه در یک سالن مملو از جمعیت گفت: “در حالی که این تاریخی است، باید به سادگی همین گونه باشد.” او به اعضای شورا گفت که جوانان، “به خاطر ریسکی که شما مایل به انجام آن بودید، رویاهای بزرگ خواهند دید و به رویاهای خود دست خواهند یافت.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *