شکسته‌شدن دست جوان فلسطینی در زندان اسرائیل بعد از حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل…

شکسته‌شدن دست جوان فلسطینی در زندان اسرائیل بعد از حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل

📣 در روزهای اخیر رسانه‌های عربی مصاحبه‌هایی با یک جوان فلسطینی به نام محمد نزال منتشر کرده و از شکنجه‌ او در بازداشت اسرائیل و شکستن دستانش در زندان خبر دادند.

🔹 مقامات اسرائیل در مقابل ویدیویی از لحظه آزادی او منتشر کرده و مدعی شدند که او در زمان آزادی و تحویل به صلیب سرخ سالم بوده است.

🔹 محمد نزال یکی از افرادی بود که با توافق مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل در جریان آتش‌بس بشردوستانه اخیر آزاد شد. این جوان ۱۸ (و به روایتی ۱۷ ساله) و از اهالی کرانه باختری، در روز دوشنبه ۶ آذر، آزاد شد. او از مرداد ماه در زندان نفحه (Nafha) در بازداشت به سر می‌برد. بعضی از گزارش‌ها حاکی از آن است که او محکوم به شش ماه حبس بوده‌است. در گزارش بی‌بی‌سی هم گفته شده که «بدون هیچ اتهامی» در بازداشت بوده.

🔹 در ویدیوی لحظه آزادی که مقامات اسرائیل منتشر کرده‌اند، دستان محمد نزال در گچ نیست و باندپیچی نشده. با وجود این در این ویدیو فقط در لحظه سوار شدن او به اتوبوس صلیب سرخ دستان او یک لحظه دیده می‌شود که بر اساس آن نمی‌توان نظر قطعی‌ای درباره سالم بودن یا نبودن انگشتانش داد.

🔹 محمد نزال در مصاحبه‌های شب آزادی خود بعد از پیاده شدن از اتوبوس صلیب سرخ با دستان باندپیچی شده و آتل‌بندی شده دیده می‌شود و می‌گوید که بعد از حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل، رفتار زندانبانان با زندانیان فلسطینی تغییر کرد. او گفت که در زندان اسرائیل کتک خورده، شکنجه شده، تحقیر شده، با سگ به آنها حمله شده و در نهایت دستانش شکسته و خدمات درمانی هم دریافت نکرده است. او می‌گوید اولین مراقبت درمانی را در اتوبوس صلیب سرخ دریافت کرده.

🔹 خبرنگار بی‌بی‌سی جهانی به خانه محمد نزال رفته، عکس‌های رادیولوژی او را که فردای روز آزادی‌اش (۲۸ نوامبر، ۷ آذر) در بیمارستانی در رام‌الله گرفته را دیده و دو پزشک در بریتانیا شکستگی انگشتانش را بر اساس این عکس‌ها تایید کردند. بی‌بی‌سی همچنین عکسی اختصاصی را از بدن کبود و زخمی او منتشر کرد.

🔹 سایت درستی‌سنجی مسبار نیز دو روز بعد از آزادی محمد و با بالا گرفتن تردیدها در مورد اظهارات او عکس‌های رادیولوژی از هر دو دست شکسته‌اش، گزارش بیمارستان و عکسی از آثار ضرب و جرح روی بدنش منتشر کرد.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *