شگفتی‌های جنوب گیلان: سفر به جاده‌ای از طبیعت و تاریخ

شگفتی‌های جنوب گیلان: سفر به جاده‌ای از طبیعت و تاریخ

گیلان استانی است زیبا و پر طراوت در شمال ایران که هر ساله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. اما از همه نقاط زیبای این استان، مناطق جنوبی آن به ویژه جاده‌ای از طبیعت و تاریخ هستند که شما را در خود جلب می‌کنند. در این مقاله وارد سفری به این نقاط فرامی‌گیریم و شگفتی‌های جنوب گیلان را کشف خواهیم کرد.

اگر از منطقه رشت به سمت جنوب حرکت کنید، می‌توانید بعد از گذر از چمستان، به شهر تاریخی رودبنه برسید. رودبنه با بکری و طبیعتی خیره کننده، یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. در این شهر قدم زدن در کوچه‌های باریک و چشم انداز قشنگ رودخانه‌های سبز به شما آرامش خاصی می‌بخشد.

از رودبنه به سمت شمال غربی پیش می‌روید، می‌توانید به روستای هنده خاله برسید که در دامنه های کوه هیری و غرق در خرمایی و زیبایی طبیعت قرار دارد. این روستا تازه به تازگی به عنوان مقصد گردشگری در نظر گرفته شده است و در هر فصلی دیدنی‌های جالبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. از جاذبه های منحصر به فرد این روستا می‌توان تپه و آبشار هنده خاله را نام برد که بدون شک سحر انگیز و خیره کننده‌اند.

جاده‌ی طبیعت و تاریخ از جنوب گیلان ادامه می‌یابد به سمت شمال شرقی و می‌رسید به بندر لنگرود. این بندر با کشتی‌هایش و گردشگران زیادی که هر سال به اینجا سفر می‌کنند معروف و شناخته شده است. می‌توانید در اینجا به یکی از فرهنگ عامیانه معروف به “لنگره را به گاو بده” شرکت کنید. این رویداد منحصر به فرد در تعطیلات نوروز برگزار می‌شود و در آن مردان شجاع بر روی استخرهای چوبی با رنگارنگ‌شان “لنگره” را به دست گیری می‌کنند.

از لنگرود به سمت جنوب غربی نیز می‌توانید به شهر تاریخی منجیل بروید که محل شهید شهیدان خرمشهری است. این شهر با آثار قدیمی و خاطرات شجریانی که در سر تا سر زندگی كرده، جاذبه بسیاری برای گردشگران خارجی و داخلی است. از جمله آثار قدیمی منجیل می‌توان به مسجد جامع، مجموعه تاریخی قصر کتفی، و آبشار نگین که حاشیه درختان گردویی بزرگ است، اشاره کرد.

سفر به جاده‌ای از طبیعت و تاریخ در جنوب گیلان تجربه‌ای دست نخورده و متفاوت است. در این سفر می‌توانید با اسرار و رازهای طبیعت آشنا شوید و در عین حال از طراحی شهرهای تاریخی شگفت‌زده شوید. به امید روزی که همه گردشگران به این منطقه زیبا سفر کنند و آرامش و تاریخ آن را در خود جستجو کنند.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *