صادرات چین دستور کار صنعتی بایدن را تهدید می کند

تلاش تریلیون دلاری پرزیدنت بایدن برای تقویت تولیدات آمریکایی و سرعت بخشیدن به گذار به منابع انرژی پاک تر است. برخورد با موج صادرات ارزان از چین، تهدید به محو کردن سرمایه گذاری و شغل که در برنامه اقتصادی آقای بایدن نقش اساسی دارند.

آقای بایدن در حال بررسی تدابیر جدیدی برای محافظت از صنایع نوپایی مانند تولید خودروهای الکتریکی و تولید پنل های خورشیدی در برابر رقابت چینی است. رئیس جمهور روز چهارشنبه در پیتسبورگ خواستار افزایش تعرفه ها بر محصولات فولاد و آلومینیوم چین شد و از تحقیقات تجاری جدید در مورد صنعت کشتی سازی چین که یارانه سنگین دریافت می کند، خبر داد.

آقای بایدن گفت: «من به دنبال جنگ با چین نیستم. “من به دنبال رقابت و رقابت منصفانه هستم.”

اتحادیه‌ها، گروه‌های تولیدی و برخی از اقتصاددانان می‌گویند که اگر دولت امیدوار است اطمینان حاصل کند که ابتکارات صنعتی گسترده آقای بایدن با نسخه‌های کم‌هزینه چینی از همان فناوری‌های نوظهور غرق نمی‌شود، ممکن است دولت نیاز به انجام کارهای بیشتری برای محدود کردن واردات چین داشته باشد.

اسوار پراساد، از دانشگاه کرنل، گفت: «این یک خطر بسیار واضح و کنونی است، زیرا سیاست صنعتی دولت بایدن تا حد زیادی بر تولید سنتی با مهارت کم و دستمزد کم متمرکز نیست، بلکه بر تولید جدید با فناوری پیشرفته متمرکز است. اقتصاددانی که در سیاست های تجاری تخصص دارد.

او گفت: «اینها دقیقاً مناطقی هستند که چین در آن سرمایه گذاری های خود را افزایش داده است.

هم آمریکا و هم چین از یارانه‌های بزرگ دولتی برای تقویت رشد اقتصادی استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند بر آنچه که معتقدند مهم‌ترین بازارهای جهانی قرن حاضر است تسلط پیدا کنند: فناوری‌هایی که به منظور سرعت بخشیدن به انتقال جهانی به دور از سوخت‌های فسیلی به منظور جلوگیری از تغییرات فاجعه‌بار آب و هوایی است. .

اما رویکرد آنها برای تامین مالی این صنایع از جنبه های مهمی متفاوت بوده است. مقامات چینی پول را به کارخانه‌ها ریخته‌اند، از جمله ارائه وام‌های جذاب از بانک‌های دولتی به شرکت‌هایی که ممکن بود در غیر این صورت دوام بیاورند. کمک به جبران بحران املاک و مستغلات و کاهش مصرف داخلی این کارخانه ها اغلب با نیروی کار کم هزینه کار می کنند.

کارخانه‌های چین اکنون کالاهایی را با قیمت‌هایی صادر می‌کنند که اغلب بسیار پایین‌تر از قیمت‌های رقبا است و به تقویت اقتصاد این کشور کمک می‌کند. در برخی موارد، کشورهای دیگر ادعا می کنند، شرکت های چینی محصولات خود را در خارج از کشور با ضرر می فروشند.

آقای بایدن همچنین پول های فدرال را به صنایع هدفمند می ریزد، به این امید که نوآوری را بکار گیرد و راه های جدیدی را برای طبقه متوسط ​​از طریق مشاغل با درآمد خوب باز کند. او یک قانون زیرساخت، یک قانون تولید پیشرفته با تمرکز بر نیمه هادی ها و مجموعه ای از مشوق های تولید را امضا کرده است که در قانون آب و هوا، قانون کاهش تورم، وجود دارد. هزینه ها و کاهش مالیات ناشی از آن قوانین باعث افزایش صدها میلیارد دلار در برنامه های اعلام شده شرکت برای سرمایه گذاری کارخانه های جدید در ایالات متحده شده است.

برخی از این کمک ها با رشته های متصل می آید. دولت پول فدرال را مشروط به پرداخت دستمزدهای نسبتاً بالا یا پرداخت دستمزدهای نسبتاً بالا کرده است ارائه مراقبت از کودکان برای کارگران. اعتبارات دیگر هستند مشروط به کارخانه ها با استفاده از قطعاتی که در آمریکا استخراج یا تولید می شوند. آقای بایدن برای انتخاب مجدد خود روی ایجاد مشاغل پردرآمدتر، به ویژه مشاغل اتحادیه‌ها نقش بسته است، اما برخی از اقتصاددانان این نگرانی را مطرح کرده‌اند که این تلاش‌ها برای تغییر رفتار شرکت‌ها باعث می‌شود اهداف اصلی سیاست صنعتی او را تضعیف کند.

آقای بایدن و تیم اقتصادی او به طور فزاینده ای واردات چین را تهدیدی مستقیم برای دستور کار رئیس جمهور می دانند. آنها در حال بررسی تعرفه های جدید و بالاتر بر روی برخی از واردات استراتژیک از چین هستند و تحقیقات متعددی را در مورد فناوری های چینی آغاز کرده اند. نرم افزار و سایر اجزای وسایل نقلیه الکتریکی و سایر خودروهای متصل به اینترنت.

مقامات دولتی به این نکته توجه دارند که چگونه افزایش قبلی صادرات ارزان فولاد و آلومینیوم چین، قطب های تولید آمریکا را در دهه های گذشته خالی کرد. اگرچه صادرات یارانه‌های سنگین پانل‌های خورشیدی، باتری‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی برای مهار تورم و مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی مفید است، مقامات دولتی معتقدند که چشم‌انداز از دست دادن مشاغل و تعطیلی مشاغل از نظر سیاسی و اقتصادی بسیار زیاد است.

اهداف رقابتی چالشی را نشان می‌دهند زیرا دولت بایدن تلاش می‌کند تا این موضوع را مطرح کند که چین باید تولید فناوری انرژی پاک خود را کاهش دهد.

اسکات لینکوم، کارشناس تجارت در موسسه کاتو، یک مرکز تحقیقاتی آزادی‌خواه، می‌گوید: از یک طرف دولت بایدن هر کاری که می‌تواند برای افزایش مصرف محصولات انرژی تجدیدپذیر انجام می‌دهد. از سوی دیگر، چین را نسبت به فروش محصولات ارزان انرژی تجدیدپذیر هشدار می‌دهد که مصرف آمریکایی‌ها از همان محصولاتی را که ما می‌خواهیم تشویق کنیم، افزایش می‌دهد.»

جانت ال. یلن، وزیر خزانه داری، همتایان چینی خود را به خاطر رفتارهای تجاری ناعادلانه در سفر هفته گذشته خود به چین توصیه کرد. مقامات دولت در روز سه‌شنبه، پیش از اعلامیه‌های آقای بایدن در پیتسبورگ، نگرانی‌های خود را درباره تولید کارخانه‌های چینی ابراز کردند.

لائل برینارد، رئیس شورای اقتصاد ملی کاخ سفید طی تماسی با خبرنگاران گفت: «ظرفیت مازاد بر اساس سیاست‌محور چین خطری جدی برای آینده صنعت فولاد و آلومینیوم آمریکا ایجاد می‌کند. چین نمی تواند راه خود را به سوی بهبود صادر کند. چین خیلی بزرگتر از آن است که با قوانین خودش بازی کند.»

مقامات چینی شکایات مشابهی را علیه دولت بایدن مطرح کرده اند. مقامات وزارت بازرگانی چین در واکنش به تحقیقات جدید در مورد یارانه کشتی‌سازی پکن بیانیه‌ای صادر کردند و گفتند که «توسعه صنایع چین نتیجه نوآوری فناوری و مشارکت فعال شرکت‌های چینی در رقابت بازار است» و نه حمایت ناعادلانه دولت.

این مقامات گفتند: ما از ایالات متحده می خواهیم به حقایق و قوانین چندجانبه احترام بگذارد، فوراً اقدامات اشتباه خود را متوقف کند و به سیستم تجاری چندجانبه مبتنی بر قوانین بازگردد.

اما آمریکایی ها در شکایات خود از موج جدید صادرات چین تنها نیستند. رهبران اروپایی نیز نگرانی های مشابهی را مطرح کرده اند، از جمله اولاف شولز صدراعظم آلمان، که از فروش کالاهای چینی با ضرر در اروپا شکایت کرد. در جریان سفر رسمی این هفته به پکن.

اتحادیه اروپا تحقیقات خود را در مورد چینی ها انجام می دهد واردات خودروهای برقی، که در نهایت می تواند منجر به اعمال تعرفه بر آن محصولات شود. بلوک قبلاً الف را ایجاد کرده است مالیات مرز کربن انتظار می رود که چین را که مقررات زیست محیطی ضعیف تری دارد، تحت تاثیر قرار دهد. برنامه جدید عوارضی را بر اساس انتشار کربن مرتبط با تولید کالاهای وارداتی دریافت خواهد کرد. و مکزیک و برزیل نیز هستند پیگیری تحقیقات ضد دامپینگ به چین که می تواند منجر به محدودیت های تجاری جدید شود.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که کسری بین صادرات اروپا به چین و واردات آن در 15 سال گذشته سه برابر شده است و باید اقدامات بیشتری انجام شود تا زمینه بازی برابر شود.

آقای لومر گفت: «اروپا باید در مورد تجارت و روابط تجاری دندان نشان دهد.

او گفت: «من فقط می‌خواهم بر لزوم حفاظت بهتر اروپا از منافع اقتصادی و صنعتی خود تأکید کنم.

ایالات متحده و متحدانش در گذشته تلاش کرده اند تا پاسخی هماهنگ به تهدیدات صنایع داخلی خود از سوی رقابت چینی ارائه دهند. مارک هفله، مدیر ارشد سرمایه گذاری مدیریت ثروت جهانی UBS، گفت که این می تواند این بار تغییر کند. او گفت که موفقیت صادرات تولیدی چین می‌تواند «کاتالیزوری برای پاسخ هماهنگ‌تر» از سوی ایالات متحده و اروپا در تجارت باشد.

استدلال‌های حمایت‌گرایی شدیدتر در نشست‌های بهاری صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی این هفته به نمایش گذاشته شد. در حالی که صندوق هشدار داد که تعرفه ها تهدیدی برای چشم انداز جهانی است، سیاست گذاران ارشد اقتصادی توضیح دادند که چرا اقدامات لازم برای محافظت از صنایع داخلی خود را ضروری می دانند.

خانم یلن در مورد هزینه‌های چین برای فناوری انرژی سبز گفت: «سرمایه‌گذاری در تولید افزایش یافته است و استفاده از ظرفیت در این بخش‌ها بسیار کم است. با این یارانه‌ها، میزان ظرفیت از تقاضای جهانی فراتر می‌رود و حتی در دهه آینده از آن چیزی فراتر می‌رود.»

او افزود: “و بنابراین این یک زمین بازی برابر نیست.”

دولت با فشارهایی مواجه شده است تا اقدامات بیشتری برای حفاظت از صنعت آمریکا انجام دهد. سناتور شرود براون، دموکرات ایالت اوهایو، که با یک رقابت دشوار برای انتخاب مجدد مواجه است، هفته گذشته خواستار آقای بایدن شد. ممنوعیت خودروهای برقی چینی، که در حال حاضر با تعرفه های بالا مواجه هستند. او خودروهای الکتریکی چینی را “تهدیدی وجودی برای صنعت خودرو آمریکا” خواند.

آقای بایدن در سال 2022 زمانی که آقای براون و سایر حامیان تولید را ناراحت کرد تعرفه های موجود را وقفه دو ساله اعلام کرد روی پنل های خورشیدی وارداتی چینی که عملاً به تعداد بیشتری از آنها اجازه ورود به بازار ایالات متحده را می دهد. او یک لایحه دو حزبی را وتو کرد در سال 2023 که می توانست آن تعرفه ها را قبل از ژوئن 2024، زمانی که وقفه دو ساله منقضی می شود، بازگرداند.

او همچنین با فشار برای افزایش تعرفه‌ها بر قطعات چینی برای وسایل نقلیه الکتریکی یا دیگر فناوری‌های انرژی پاک مواجه شده است. برد ستسر، کارشناس ارشد شورای روابط خارجی در واشنگتن و مشاور سابق نماینده تجاری ایالات متحده در زمان آقای بایدن، گفت: در حال حاضر تعرفه ها 7.5 درصد بر بسته های باتری خودروهای الکتریکی است اما 25 درصد بر اجزای این بسته ها تعرفه ها اعمال می شود. او گفت که نرخ پایین تر باید افزایش یابد.

آقای ستسر همچنین خاطرنشان کرد که چین مدت‌هاست که یارانه‌های خود را به شرکت‌هایی که محصولات خود را در چین تولید و تامین می‌کنند هدایت می‌کند – و گاهی اوقات این شرکت‌ها را ملزم می‌کرد که متعلق به چین باشند.

او گفت: «برای ایجاد بخش‌های صنعتی که در آن چین مزیت حرکت اول و اکنون مزیت هزینه دارد، باید بازاری عایق داشته باشید – و از برخی ابزارهایی که چین قبلاً استفاده کرده است استفاده کنید.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *