صفری: بریکس یک همکاری منطقه‌ای نیست/می‌توانیم فعالیت تجاری با عربستان را آغاز کنیم

خبرگزاری میزان – مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با حضور در برنامه صف اول، گفت: بریکس یک همکاری منطقه‌ای نیست، چون کشور‌هایی از قاره‌های مختلف عضو آن هستند.

وی با اشاره به اینکه با اعضای جدید، جهانی بودن بریکس بیشتر شد، اظهار کرد: بریکس یک همکاری سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی است که بُعد اقتصادی آن برای ما مهم است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ارتباط اقتصادی ایران با همسایگان از نقطه اوج به صفر رسیده بود، بیان کرد: اولویت اول دولت سیزدهم همسایگان و هم‌زمان آفریقا، آمریکای لاتین و شرق آسیا بوده است.

صفری، ادامه داد: در چند روز آینده سفیر ایران در عربستان مستقر خواهد شد و با استقرار سفرا می‌توانیم فعالیت‌های تجاری را آغاز کنیم و برنامه‌هایمان را در این حوزه پیش ببریم.

این مقام وزارت امور خارجه با بیان اینکه، ما از رئیس بانک بریکس دعوت کرده‌ایم به تهران بیاید تا در جریان این سفر روند عضویت ایران در این بانک را پیش ببریم، گفت: بانک بریکس مانند بانک سازمان کنفرانس اسلامی است و ما می‌توانیم از امتیازات مالی آن استفاده کنیم و از این منابع مالی برای پیشبرد پروژه‌هایمان بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *