طرح جانسون برای کمک به اوکراین با مخالفت جمهوری خواهان روبرو می شود و مسیر آن را گل آلود می کند

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، روز سه‌شنبه با مقاومت شدید جمهوری‌خواهان مواجه شد، زیرا او راهبردی پیچیده و از نظر سیاسی خطرناک را برای اجرای قانون از طریق مجلس نمایندگان برای ارسال کمک به اسرائیل و اوکراین در پیش گرفت – همه اینها در حالی است که تهدیدی برای شغل خود را از بین می‌برد.

آقای جانسون که ماه‌ها در مورد اینکه آیا و چگونه کمک به اوکراین را که بسیاری از اعضای حزبش به شدت با آن مخالف هستند، عذاب می‌کشید، به طرحی چندجانبه پرداخته است که مستلزم آن است که این هفته همه چیز درست پیش برود تا او پیروز شود.

هدف آن گردآوری ترکیب پیچیده‌ای از ائتلاف‌های دو حزبی است و به جناح‌های مختلف مجلس اجازه می‌دهد تا مخالفت خود را با بخش‌هایی از بسته کمکی بدون غرق کردن کل موضوع ثبت کنند. و در نهایت به معنای جمع آوری حمایت کافی از دموکرات ها و جمهوری خواهان جریان اصلی برای تصویب این قانون در میان مقاومت جمهوری خواهان راستگرای تندرو در برابر بودجه اوکراین و در میان دموکرات های جناح چپ در برابر کمک های نامحدود به اسرائیل است.

آقای جانسون قصد دارد یک بسته قانونی را پیش ببرد که تقریباً منعکس کننده لایحه کمک 95 میلیارد دلاری است که سنا دو ماه پیش با کمک به اوکراین، اسرائیل، تایوان و سایر متحدان آمریکا تصویب کرد – اما به سه بخش تقسیم می شود که هر کدام جداگانه به رأی گذاشته می شود. . رای چهارم نیز در مورد یک اقدام جداگانه که شامل سایر سیاست های محبوب در میان جمهوری خواهان است، از جمله شرطی کردن کمک به اوکراین به عنوان وام، وجود خواهد داشت.

این استراتژی با انبوهی از مخالفت اعضای حزب خود، از جمله یک جمهوری خواه، نماینده کنتاکی، توماس ماسی، که روز سه شنبه اعلام کرد که به یک پیشنهاد تهدید شده برای برکناری جانسون از سمت بالا خواهد پیوست، مواجه شده است.

آقای ماسی در مورد بسته کمکی با اشاره به رهبر اکثریت سنا در توضیح تصمیم خود برای خبرنگاران پس از جلسه گفت: “ما به سمت هر چیزی که چاک شومر می خواهد هدایت می کنیم.”

آقای جانسون گفت که او این رویکرد را انتخاب کرد زیرا “هر عضو، جمهوری خواه و دموکرات، می تواند در این مورد به منطقه خود و وجدان خود رای دهد.” برای مثال، به جمهوری‌خواهانی که از کمک به اسرائیل حمایت می‌کنند اما از کمک به اوکراین متنفرند، اجازه می‌دهد به جای اینکه آنها را مجبور به حمایت یا رد یک لایحه کمک خارجی ترکیبی کنند، هر موقعیت را جداگانه ثبت کنند.

وی در برنامه «فاکس و دوستان» گفت: «اراده مجلس این است که به آن در موضوعات واحد، به ترتیب منظم، در یک روند منظم با یک روند اصلاحی پرداخته شود.

اگر هر چهار قطعه از مجلس تصویب می‌شد، در یک لایحه واحد قرار می‌گرفت تا سنا آن را به تصویب برساند تا اطمینان حاصل شود که سناتورها نمی‌توانند قطعات را برای تأیید یا رد کردن انتخاب کنند.

آقای شومر، دموکرات نیویورک، گفت که “قضاوت خود را در مورد بسته قانونی محفوظ نگه می دارد تا زمانی که ما در مورد ماهیت پیشنهاد و روندی که طی آن پیشنهاد پیش می رود، بیشتر ببینیم.”

دستیاران رهبری جمهوری خواه مجلس نمایندگان روز سه شنبه در حال کار برای تنظیم متن لایحه بودند. اما برخی از اعضای حزب خود آقای جانسون از قبل مخالف بودند.

آقای ماسی، قانون‌گذار با گرایش آزادی‌خواه که نزدیک به یک دهه پیش رهبر تلاش‌ها برای برکناری جان آ. بونر از سمت سخنران بود، تلاش برکناری جانسون به رهبری مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا را تأیید کرد و او را به دومین مقام تبدیل کرد. جمهوری خواهان این کار را انجام دهند. در یک جلسه پشت درهای بسته در صبح روز سه‌شنبه، او ایستاد و به آقای جانسون گفت که باید تاریخ استعفا را اعلام کند و به جمهوری‌خواهان اجازه دهد که رئیس‌جمهور جدیدی را قبل از کناره‌گیری او از سمت بالا انتخاب کنند.

چیپ روی، نماینده تگزاس، یک محافظه‌کار با نفوذ، گفت که از اینکه آقای جانسون هیچ گونه تدابیر امنیتی مرزی را در بسته کمک‌های خارجی گنجانده است – همانطور که قبلاً اصرار کرده بود – ناراضی است و با ایده ارسال اقدامات جداگانه به این کشور مخالف است. سنا در یک بسته

آقای روی گفت: “از اسرائیل به عنوان راهی برای فشار دادن اوکراین به گلوی مردم آمریکا بدون داشتن امنیت مرزی استفاده نکنید.”

او گفت که طرح سخنران «به عنوان یک فرآیند باز فروخته می‌شود، اما همه آن برای دستیابی به یک نتیجه نهایی که عملاً مشابه لایحه سنا خواهد بود، ساخته شده است».

با وجود ناامیدی محافظه‌کاران از این طرح، به نظر می‌رسید که دیگر جمهوری‌خواهان به تلاش‌های خانم گرین برای برکناری یکی دیگر از سخنرانان پس از برکناری کوین مک کارتی از سمت خود در اکتبر گذشته، بپیوندند. اعلامیه آقای ماسی در روز سه‌شنبه باعث ناامیدی آشکار جمهوری‌خواهان و حتی برخی محافظه‌کاران شد که گفتند نمی‌خواهند یک برکناری دردناک دیگر را پشت سر بگذارند.

جیم جردن، نماینده جمهوریخواه اوهایو، گفت: «ما به آن نیاز نداریم. “به هیچ وجه. به هیچ وجه. ما این را نمی خواهیم. ما نباید دوباره از آن عبور کنیم.»

و گروهی از محافظه کاران جریان اصلی به طرف آقای جانسون تجمع کردند. در یک بیانیه مشترک قابل توجه، هر سه رهبر پانل های امنیت ملی در مجلس – نمایندگان مایکل مک کال از تگزاس، رئیس کمیته روابط خارجی. مایک ترنر از اوهایو، رئیس کمیته اطلاعات؛ و مایک راجرز از آلاباما، رئیس کمیته نیروهای مسلح – این طرح را تایید کردند. نماینده تام کول از اوکلاهاما، رئیس تخصیص اعتبارات نیز امضا کرد.

آنها نوشتند: «هیچ چیزی را دشمنان ما بیشتر از این دوست ندارند که کنگره در تصویب کمک های مهم امنیت ملی شکست بخورد. سخنگوی جانسون طرحی را ارائه کرده است که منافع امنیت ملی ایالات متحده را در اروپا، خاورمیانه و هند و اقیانوسیه تقویت خواهد کرد. وقتی پای امنیت ملی به میان می آید، وقت نداریم. ما باید این بسته کمکی را در این هفته تصویب کنیم.»

آقای جانسون روز سه شنبه از تصمیم خود دفاع کرد و صراحتاً استعفای خود را رد کرد.

او دقایقی پس از نشست پشت درهای بسته در یک کنفرانس خبری در ساختمان کنگره گفت: «من خود را به عنوان سخنران زمان جنگ می‌دانم. «به معنای واقعی کلمه، ما هستیم. این را وقتی گاو را گرفتم می دانستم. من پیش‌بینی نمی‌کردم که این مسیر آسانی باشد.»

رئیس جمهور سابق دونالد جی ترامپ که داد آقای جانسون در یک حضور مشترک هفته گذشته تقویت شد اما اخیراً دستور کار قانونی رئیس مجلس را تغییر داده است، هنگامی که در روز سه شنبه در مورد آقای جانسون در حین انجام یک سوال از او احتیاط کرد. توقف کمپین پس از رسیدگی به پرونده جنایی خود در نیویورک.

آقای ترامپ گفت: «خب، ما خواهیم دید که با آن چه اتفاقی می‌افتد. “من فکر می کنم او فرد بسیار خوبی است.”

حتي رساندن بسته امنيت ملي به صحن مجلس براي راي‌گيري نياز به اقدامات فوق‌العاده‌اي دارد. با توجه به افزایش مخالفت جمهوری خواهان و اکثریت ناچیز حزب، به نظر می رسد مسلم است که آقای جانسون نمی تواند بدون حمایت دموکرات ها این لایحه را که نیاز به رای گیری لازم دارد، مطرح کند.

حزب اقلیت تقریباً هرگز به قاعده ای که اکثریت مجلس ارائه می کند رأی نمی دهد. اما دموکرات‌ها قبلاً به هموار کردن راه برای قانون تعلیق سقف بدهی، جلوگیری از اولین نکول تاریخ کشور کمک کرده‌اند و از آن زمان نشان داده‌اند که ممکن است مایل باشند در مورد مسائل مهم به کمک آقای جانسون بیایند.

حداقل یکی از دموکرات‌ها، نماینده جارد موسکوویتز از فلوریدا، روز سه‌شنبه پیشنهاد کرد که اگر جمهوری‌خواهان راست‌گرای تندرو جانسون را مجبور به برکناری جانسون کنند، برای نجات جانسون اقدام خواهد کرد، اقدامی که حکیم جفریس، نماینده دموکرات نیویورک و رهبر اقلیت انجام دادند. ، پیشنهاد کرده است که بسیاری از اعضای حزب خود را در نظر بگیرند.

آقای مسکوویتز در شبکه های اجتماعی نوشت: “مسی می خواهد دنیا بسوزد، من نمی ایستم و تماشا می کنم.” “من یک سطل آب دارم.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *