طهماسبی: استقلال همیشه مشکل مدیریتی داشته/ خصوصی‌سازی کمکی به استقلال نکرد

بهمن طهماسبی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: استقلال مهدی قایدی، محمد محبی و داسیلوا را از دست داد، اگر این بازیکنان حفظ می‌شدند و چند بازیکن دیگر جذب می‌کردند امسال مدعی اصلی قهرمانی بود. متأسفانه  باشگاه نتوانست بازیکنان مدنظر سرمربی را جذب کند تا کمبود‌ها در پست‌های مختلف برطرف شود. البته یک بازیکن عراقی را گرفته‌اند که امیدوارم بتواند جای نفرات جدا شده را بگیرد. استقلال در خط هافبک خرید بزرگی نداشت و در خط حمله نیاز به یک مهاجم تمام کننده خوب دارد.

وی در مورد جذب نفرات جوان توسط باشگاه استقلال بیان کرد: به طور حتم بازیکنان جوانی که به استقلال می‌آیند می‌دانند این تیم با تیم‌های دیگر فرق می‌کند. اما باید آنها خیلی زودتر با شرایط تیم وفق پیدا کنند و مهره موثری برای تیم باشند. جواد نکونام با بازیکنانش حرفه‌ای رفتار می‌کند و می‌تواند از بازیکنان جوان بازی بگیرد. او در عرصه مربیگری به خوبی تیمش را مدیریت خواهد کرد و امیدوارم به مرور وضعیت تیم بهتر شود. البته باید به نکونام بیشتر فرصت داده شود تا تفکراتش را در تیم پیاده کند.

*خطیر می‌دانست استقلال مشکلات زیادی دارد، پس باید آن را حل کند

کارشناس فوتبال در خصوص مدیریت علی خطیر در باشگاه استقلال تاکید کرد: استقلال همیشه مشکل مدیریتی داشته و در چندین سال قبل این سوء مدیریت بیشتر هم شده است. خطیر می‌دانست استقلال مشکلات زیادی دارد و مدیریت را قبول کرد، پس باید مشکلات را حل کند. من هیچ شناختی نسبت به خطیر نداشتم، اما در این مدت منابع مالی به باشگاه تزریق نشده و بازیکنان پولی دریافت نکرده‌اند. ضمناً هنوز قراردادهای فصل قبل بازیکنان تسویه نشده و باشگاه به پول احتیاج دارد.

طهماسبی با اشاره به اینکه برخی از بازیکنان شاید در طول فصل ۳۰ درصد قراردادشان را بگیرند، تصریح کرد: فوتبال ما همه چیزش مشکل دارد به طور مثال باشگاهی که بدهی دارد، چطور چند بازیکن ۳۰-۴۰ میلیاردی می‌گیرد؟ در صورتی که باید ابتدا بدهی‌اش را پرداخت کند سپس به دنبال جذب بازیکن باشد. باشگاه ابتدا بودجه‌ای در نظر می‌گیرد که طبق آن بودجه در طول فصل باید هزینه کند و درآمدی هم به دست آورد. اگر باشگاهی بخواهد وارد بازار نقل و انتقالات شود، ابتدا منابع مالی برای جذب بازیکن را در نظر می‌گیرد و بعد از آن بازیکن جذب می‌کنند. باشگاه‌های ایرانی قبل از شروع مسابقات قرارداد را با بازیکنان می‌بندند و مشخص نیست در پایان فصل چه کسی پول بازیکنان را خواهد داد. مدیران باشگاه‌های دولتی بیشتر از بودجه‌شان خرج می‌کنند تا در بین هواداران محبوب شوند و آنها فقط مدیران هزینه هستند.

*استقلال باشگاهی معمولی نیست

وی در پایان درباره مشکلات خصوصی‌سازی برای باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: خصوصی‌سازی نه تنها به استقلال کمک نکرد بلکه مشکلاتش را هم اضافه کرد. زمانی که استقلال قهرمان می‌شود باید ارزش سهامش بیشتر شود، اما برای استقلال این اتفاق رخ نداد. استقلال باشگاهی معمولی نیست، چون طرفداران زیادی دارد و باید به روز‌های خوبش بازگردد.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *