طوفان‌ و سیل‌ در نقاط مختلف جهان؛ دست‌کم ۳۰ کشته در برزیل، یونان، ترکیه و بلغارستان

موج طوفان‌ و سیل‌ در کشورهای مختلف جهان، از جمله ترکیه، یونان، اسپانیا و برزیل چندین نفر را به کام مرگ فرستاد و چندین نفر دیگر را ناپدید کرد.

در ترکیه، به گفته مقامات این کشور، دو نفر در روز سه‌شنبه بر اثر باران‌های سیل‌آسا که خیابان‌های استانبول را به رودخانه‌های خروشان تبدیل کرد، جان باختند.

بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه، طوفان شبانه موجب شد که یک ایستگاه‌ مترو دچار آبگرفتگی شود و ده‌ها نفر از یک کتابخانه شهرداری تخلیه شوند.

آبگرفتگی خیابان‌های استانبول

آبگرفتگی خیابان‌های استانبول

تصاویر پخش شده در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی از سیل نشان می‌دهد که آب، خودروها و غرفه‌های بازار را با خود می‌برد.

مقام‌های دولتی ترکیه اعلام کردند که بر اثر سیل در استانبول، دو نفر جان باختند.

این باران‌های سیل‌آسا پس از گذشت یک تابستان خشک به وقوع پیوست که موجب شده بود میزان ذخایر آب در این شهر ۱۶ میلیونی به پایین‌ترین سطح خود در ۹ سال گذشته برسد.

همچنین اورژانس ترکیه از کشته شدن دو نفر و مفقود شدن چهار نفر دیگر بر اثر سیل در شهر قرقلرایلی در شمال غربی این کشور خبر دادند.

در یونان، کشور همسایه ترکیه نیز باران‌های سیل‌آسا روز سه‌شنبه حداقل موجب مرگ یک نفر شد.

این در حالی است که جنگل‌های این کشور در تابستان گذشته، صحنه آتش‌سوزی‌های گسترده بود و ویرانی‌های بسیاری بر جای گذاشت.

یانیس آرتوپیوس سخنگوی آتش‌نشانی یونان در یک شبکه تلویزیونی دولتی گفت که طوفان و باران شدید روز سه‌شنبه به ویژه ولس، مرکز بخش مگنزیا در مرکز کشور را تحت تاثیر قرار داد و جان یک نفر را گرفت.

سیل در شهر ولس یونان

سیل در شهر ولس یونان

بر اساس اطلاعات اولیه، این قربانی توسط سیلاب از بین رفت و به گفته آتش‌نشانان سه نفر دیگر از جمله یک چوپان در یک روستای در همان منطقه مفقود شده است.

به گفته گارد ساحلی یونان، زنی که در حال قایق‌سواری در دریا در منطقه کالکیدیکی واقع در شمال آن کشور بود نیز مفقود شده است.

در بلغارستان، دیگر کشور این منطقه نیز سیل آمد و رسانه‌های این کشور از کشته شدن دست‌کم دو نفر در این فاجعه طبیعی خبر دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که در مجموع در سه کشور ترکیه، یونان و بلغارستان هفت نفر بر اثر سیل جان باختند.

در جنوب اسپانیا نیز روز سه‌شنبه، سیل در مرکز کشور، راه هزاران نفر را در جاده‌ها مسدود کرد، سه کشته برجای گذاشت و به زیرساخت‌های حمل و نقل آسیب رساند.

همچنین پلیس و نیروهای امداد در جست‌وجوی سه نفر هستند که پس از سیل مفقود شدند.

سیل در برزیل

سیل در برزیل

در برزیل نیز مقام‌های محلی روز سه‌شنبه اعلام کردند که طوفان جنوب این کشور را درنوردید و باعث جاری شدن سیل، ویرانی خانه‌ها و کشته شدن ۲۲ نفر شد.

دولت فدرال برزیل اقداماتی را برای مهار این فاجعه طبیعی اعلام کرد و لولا، رئیس‌جمهور برزیل، نیز قول داد که همه اقدامات لازم برای «نجات مردم از این مشکلات» انجام شود.

همچنین در پاناما، در منطقه کارائیب، سواحل این کشور متأثر از پدیده بالا آمدن سطح آب قرار گرفته است و زندگی روزانه مردم منطقه را مختل کرده است.

بر اساس گزارش‌های آسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه و شبکه‌های اجتماعی؛ م.ت/ب.ب

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *