عالمی: بی‌ثباتی ضربات جبران ناپذیری بر پیکره استقلال زده/ حضور بازیکنان برتر دنیا کیفیت لیگ قهرمانان آسیا را بالاتر می‌برد

ایمان عالمی در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال استقلال قبل از آغاز مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: در روزهای اخیر اتفاقات بسیار ناخوشایندی در استقلال رخ داده است. طی ۷-۸ سال گذشته این باشگاه در بخش مدیریت و کادر فنی‌اش تغییرات زیادی داشته و این بی‌ثباتی ضربات جبران ناپذیری بر پیکره آن زده است. باید در بحث مدیریتی یک فرد شایسته انتخاب شود تا در بخش‌های دیگر هم به موفقیت دست پیدا کند.

وی ادامه داد: شرایط کنونی تیم فوتبال استقلال در این روز‌ها نگران کننده است. بازیکنان استقلال بعد از چند روز اعتصاب، به تمرینات بازگشتند که این مسائل کار را برای هر تیمی سخت می‌کند. مدت کمی تا آغاز مسابقات لیگ برتر باقی مانده و اعتصاب روی تیم تاثیرات منفی می‌گذارد و دچار مشکل می‌شوند.

*استقلال در بازی‌های ابتدای فصل با مشکل مواجه خواهد شد

عالمی افزود: همچنبن نفرات مدنظر کادر فنی هنوز جذب نشد‌ه‌اند، سهرابیان و محمدی هم مصدوم بودند و با تیم تمرین به خوبی نکردند. ابتدای هر فصل کار برای همه تیم‌ها دشوار است و امیدوارم جواد نکونام و همکارانش هر چه زودتر تیم را سازماندهی کنند. استقلال چند بازیکن خودش را از دست داده و در بازی‌های ابتدای فصل به خاطر عدم هماهنگی بازیکنان با کمی مشکل مواجه خواهد شد.

کارشناس فوتبال در مورد بالاتر رفتن کیفیت بازی‌های بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر، بیان کرد: تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل‌گهر سیرجان و سایر تیم‌ها بازیکنان خوبی را جذب کرده‌اند. ضمناً کاهش سهمیه بازیکنان بزرگسال در مسابقات لیگ برتر، باعث خواهد شد که ۹۰ تا ۱۰۰ بازیکن بزرگسال ریزش کنند، بنابراین باید کیفیت بازی‌ها در حدود ۸۰ درصد نسبت به سال‌های قبل بالاتر برود و شاهد لیگی قوی‌تر باشیم.

*کیفیت فنی لیگ قهرمانان آسیا نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود

پیشکسوت فوتبال در خصوص سرمایه‌گذاری سرسام‌آور باشگاه‌های عربستانی تاکید کرد: در سال‌های قبل هم شاهد بودیم که عربستان روی فوتبال سرمایه‌گذاری فراوانی انجام می‌داد و بازیکنان خارجی سطح بالایی را وارد مسابقات لیگ‌شان می‌کرد. اما امسال دست به سنت‌شکنی گسترده‌ای زده و نفرات بسیار طراز بالایی را جذب کردند. با اینکه برخی از این بازیکنان پا به سن گذاشته‌اند، اما باز هم می‌توانند در آسیا تاثیرگذار باشند. بالطبع حضور بازیکنان برتر دنیا کیفیت فنی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را بالاتر می‌برد و رقابت‌ها نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود.

عالمی در پایان خاطرنشان کرد: کشور‌های کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا سالهاست که مثل عربستان روی تیم‌های باشگاهی و ملی‌شان کار می‌کنند. قطعاً کیفیت و زیربنای فوتبال‌شان از لحاظ نرم‌افزار و سخت‌افزاری به استاندار‌های جهانی نزدیک‌تر شده است. بر همین اساس فوتبال ایران هم باید تلاش کند تا در بخش ملی و باشگاهی با آن‌ها رقابت کند. در سراسر کشورمان استعداد‌های نابی داریم که می‌توانند عملکرد خوبی در فوتبال دنیا داشته باشند و در سال‌های قبل هم شاهد حضور نخبه‌ها و نوابع ایرانی در فوتبال اروپا بودیم.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *