عجیب اما واقعی؛ ربات انسان‌نما با انسان بوکس تمرین می‌کند! + ویدیو

مؤسسه تحقیقاتی IHMC Robotics مستقر در فلوریدا با همکاری Boardwalk Robotics ربات انسان‌نمایی با نام نادیا (Nadia) ساخته با قابلیت‌های خود می‌تواند در مسابقات بوکس شرکت کند!

در ویدیویی اخیراً توسط مؤسسه منتشر ه و می‌توانید آن را در ادامه مشاهده ، شاهد مشت‌زدن ربات انسان‌نما پدهای تمرینی یک اوپراتور انسانی هستیم. همچنین در طول ویدیو یکی از آهنگ‌های نمادین سری بازی‌های ویدیویی «مورتال کمبت» (Mortal Kombat) همراه با مبارزه بوکس Nadia در حال پخش .

البته ربات توسط مهندس دیگری کنترل می‌شود یک عینک واقعیت مجازی را چشم و با یک کابل ارتباطی فرمان‌های خود را از طریق کنترلر ‌طور مستقیماً دست‌ها و پاهای نادیا ارسال می‌کند.

علاوه بر قابلیت مشت‌زدن، Boardwalk Robotics در وب‌سایت خود ادعا می‌کند نادیا «نسبت تمام ربات‌های انسان‌نمایی در جهان وجود بالاترین دامنه حرکتی را در 29 مفصل خود .» همچنین با وجود قابلیت «عملیات از راه دور واقعیت مجازی با تأخیر کم»، اپراتور انسانی می‌تواند روی تمام کارهای ربات کنترل کاملی ه با.

ربات انسان‌نما Nadia بدون دردسر روی بلو‌های آجری راه می‌رود

اخیراً ویدیو دیگری از نادیا منتشر ه در آن ربات انسان‌نما بدون زحمت زیاد از روی موانع ساخته‌ه از آجرهای بتنی عبور می‌. ویدیو را نیز در ادامه می‌توانید مشاهده :

طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت سازنده، ربات «در آتش‌نشانی، واکنش بلایا و و سایر سناریوهایی ممکن برای انسان خطرناک با، مفید خواهد .»

در زمینه ربات‌های انسان‌نما طی چند سال گذشته فعالیت‌های زیادی انجام ه . ایلان ماسک همراه با شرکت تسلا از جمله نام‌های بزرگی در صنعت دیده می‌شود و اخیراً گفته ربات انسان‌نمای تسلا احتمالاً سال 2024 می‌تواند اسلحه دست بگیرد. همچنین اخیراً ویدیویی از یک ربات انسان‌نمای دیگر منتشر ه آن را درحال رقصیدن نشان می‌داد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *