عدم صدور ویزا؛ چگونه چنین فاجعه‌ای برای ورزش ایران رقم خورد؟

عدم صدور ویزا؛ چگونه چنین فاجعه‌ای برای ورزش ایران رقم خورد؟

به گزارش ایسنا،‌ علی رغم پیگیری‌های فدراسیون کشتی از کانال‌های مختلف و حتی درخواست از اتحادیه جهانی کشتی، آلبانی از دادن ویزا به کشتی گیران ایران برای حضور در رقابت‌های امیدهای جهان خودداری کرد تا ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی فرصت حضور در این مسابقات مهم را از دست بدهد.

فدراسیون کشتی نیز در واکنش به این اتفاق نوشت: «روابط بین الملل فدراسیون حدود یک ماه پیش برای حضور تیم‌های ملی کشتی امید ایران در رقابت‌های جهانی، مدارک لازم را به فدراسیون کشتی کشور آلبانی و اتحادیه جهانی ارائه داد.

در ادامه علی‌رغم پیگیری‌های رسمی و غیررسمی فدراسیون کشتی از مبادی ذی‌ربط و قول‌های همکاری از سوی فدراسیون کشتی آلبانی و همچنین پیگیری‌های فدراسیون کشتی ایران از اتحادیه جهانی کشتی، کشور آلبانی به دلایل سیاسی از دادن ویزا به جوانان برومند کشورمان که شانس اول قهرمانی در این مسابقات محسوب می‌شدند، خودداری کرد.

«عدم صدور ویزا» برای تیم‌های ورزشی ایران طی چند هفته اخیر اوج گرفته است و علاوه بر آلبانی چندین کشور دیگر نیز از صدور ویزا برای تیم‌های ورزشی ایران امتناع کرده‌اند.

رسانه‌های داخلی گزارش داده بودند که «سفارت مجارستان تمامی درخواست‌های ویزای تیم کاراته ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان» را «رد» کرده است.

همچنین گفته شد که سفارت عربستان سعودی نیز برای شماری از اعضای تیم اعزامی کاراته ایران به «مسابقات کاراته در بازی‌های رزمی جهانی ۲۰۲۳ در ریاض» روادید صادر نکرده است.

روزنامه شرق با انتشار گزارشی تاکید کرد که «ورزش ایران در فاصله یک سال مانده به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، روزهای به نسبت مبهمی از لحاظ دیپلماسی در سطح بین‌المللی تجربه می‌کند» و کشورهایی در «هر پنج قاره» از صدور ویزا برای تیم‌های ورزشی ایران خودداری کرده‌اند.

در این گزارش از جمله به «عدم صدور ویزا» برای تیم‌های ورزشی ایران توسط کشورهای آمریکا، یونان، مجارستان، آلبانی، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، سنگاپور، استرالیا، عربستان سعودی، بلژیک و حتی روسیه اشاره شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *