عراق: احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی از نوار مرزی با ایران تخلیه شدند


عبدالامیر الشمری، وزیر کشورعراق گفته است، نیروهای احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان و مناطق شمالی کشور تخلیه شدند.

نخست وزیر عراق جمعه هفتم مهرماه در مصاحبه با بخش عربی العربیه/الحدث تاکید کرد که مرز با ایران در اقلیم کردستان کاملا تحت کنترل نیروهای عراقی است.

پیشتر منابع مطلع به رادیو فردا گفته بودند، بر پایه توافق‌نامه امنیتی میان ایران و عراق، بسیاری از مقرهای احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق تخلیه شده‌اند.

بر اساس اطلاعات رسیده به رادیوفردا از افراد نزدیک‌ به حزب دموکرات کردستان ایران، مقرهای احزاب کُرد در مناطق مرزی به طور کامل تخلیه شده‌اند. این مقرها توسط خود نیروهای این احزاب منفجر شده‌‌اند. به گفته این افراد مطلع، نیروهایی که در مقرهای مرزی مستقر بودند، اکنون به پایگاه‌های نیروهای مرزبانی عراق رفته‌اند و قرار است به اردوگاه‌هایی تحت نظارت سازمان ملل متحد انتقال داده شوند.

رسانه‌های محلی در اقلیم کردستان عراق در گزارش‌هایی از استقرار دائمی نیروهای گارد مرزی عراق در این مناطق و برافراشتن پرچم عراق در محل مقرهای تخلیه‌شده احزاب مخالف جمهوری اسلامی خبر دادند. این گزارش‌ها از کارگذاشتن دوربین‌های حرارتی برای نظارت بر این مناطق توسط نیروهای مرزبانی عراق خبر می‌دهند.

پیشتر وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که در توافقنامه امضا شده بین تهران و بغداد، عراق متعهد شده است تا گروه‌های کرد مخالف که در اقلیم کردستان عراق مستقر هستند را خلع سلاح کرده، پایگاه‌های آنها را ببندد و آن‌ها را قبل از ۲۸ شهریور به کمپ‌های دیگری منتقل کند.


فیلمها و خبرهای بیشتر در کانال تلگرام پیک ایران

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *