عزیزیان: پرسپولیس در بازی‌های بعدی به مشکل می‌خورد/ لیگ ایران فقط اسمش حرفه‌ای است

سعید عزیزیان در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته سوم لیگ برتر اظهار داشت: ذوب‌آهن تیم جوان و با برنامه‌ای بود که بازی خوبی مقابل پرسپولیس انجام داد. برای جلوگیری از بازی‌سازی پرسپولیس بازیکنان ذوب‌آهن با دوندگی زیاد فضا‌ها را بستند و حتی گل به خودی سروش رفیعی به خاطر گرفتن فضا از پرسپولیس بود. بیشتر بازیکنان پرسپولیس سرحال نبودند و بازی همیشگی خودشان را ارائه نکردند تا نهایتا مسابقه به تساوی برسد.

دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که مقصر اصلی گل به خودی چه کسی بود، بیان کرد: اشتباه بیرانوند باعث شد تا پرسپولیس گل بخورد. رفیعی تحت فشار بود و پاس به عقب داد و بیرانوند در چارچوب قرار نداشت. او باید در هر لحظه از بازی در جای خودش بایستد و از دروازه‌اش محافظت کند. اگر تیم بزرگ پرسپولیس بازیکنان بزرگ جذب می‌کند، پس کجا و در کدام بازی باید شایستگی و توانایی‌هایشان را به نمایش بگذارند؟

*پرسپولیس کم گل می‌خورد، اما در گلزنی هم ضعیف است

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه پرسپولیس دروازه‌بان دوم مطمئن ندارد، تصریح کرد: تیم بزرگ باید دو گلر هم‌سطح داشته باشد، اگر خدایی ناکرده بیرانوند مصدوم شود چه کسی می‌تواند جای او بازی کند؟ دروازه‌بان اول و دوم تیم‌ها باید در حد و اندازه‌های هم باشند تا کمبودی در این پست مهم و حیاتی احساس نشود. امسال رقابت دشواری برای قهرمانی در لیگ برتر بین چند تیم وجود دارد و اگر پرسپولیس یک بازی را از دست بدهد از کورس قهرمانی عقب خواهد افتاد.

وی در مورد عدم حضور یک مهاجم تاپ در تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد: پرسپولیس باید مهاجم گلزن و ششدانگ جذب کند تا مشکل گلزنی‌اش را حل کند. پرسپولیس بازیکنان خوب زیادی در خط هافبک و دفاع دارد، اما فوروارد به اندازه کافی ندارد. پرسپولیس کم گل می‌خورد، اما در امر مهم گلزنی بسیار ضعیف است. اگر مشکل گل زدن حل نشود به طور حتم در هفته‌های بعدی نمی‌تواند نتایج دلخواه را به دست آورد. پرسپولیس باید در بازی‌های خانگی با ۲ فورواد بازی کند تا میانگین گلزنی خودش را بالا ببرد.

*پرسپولیس نباید فولاد را دست کم بگیرد 

عزیزیان در خصوص دیدار هفته چهارم پرسپولیس با فولاد خوزستان، اذعان کرد: فولاد در ۳ بازی قبلی خودش، هیچ امتیازی نگرفته است و به طور حتم سعی دارد در این بازی خانگی مقابل پرسپولیس بهترین نتیجه را بگیرد. بازیکنان جویای نام فولاد مقابل پرسپولیس با تمام وجود بازی خواهند کرد تا بیشتر دیده شوند. نباید بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس به خاطر اینکه فولاد سرمربی ندارد، این تیم را دست کم بگیرند و با تمرکز بالا باید به دنبال ۳ امتیاز بازی در اهواز باشد تا در کورس بالای جدول باقی بماند.

*فوتبال باقدمت ایران در سال ۲۰۲۳ هیچ زیرساخت و امکاناتی در حد آسیا ندارد

پیشکسوت فوتبال درباره هم‌گروهی پرسپولیس با النصر عربستان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، گفت: پرسپولیس پس از یک سال دوری از این رقابت‌ها، دوباره می‌تواند نماینده کشورمان در این مسابقات باشد. اما افسوس که فوتبال باقدمت ایران در سال ۲۰۲۳ هیچ زیرساخت و امکاناتی در اندازه‌های آسیا ندارد تا میزبان تیم‌ها باشد. هم اکنون ورزشگاه آزادی وضعیت چمن و سکوهایش تاسف‌بار است و همچنین امکانات سیستم VAR هم نداریم. چطور می‌شود با این شرایط از حیثیت فوتبال ایران دفاع کرد؟

عزیزیان در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که ۲۳ دوره به اصطلاح مسابقات لیگ حرفه‌ای را برگزار می‌کنیم و پول حرفه‌ای به بازیکنان و مربیان می‌دهیم، اما زیرساخت حرفه‌ای نداریم. دو تیم استقلال و پرسپولیس اجاره ورزشگاه آزادی را می‌دهند، اما نمی‌توانند برای بازی‌های‌شان تماشاگر داشته باشند. بلیت فروشی، حق پخش و موارد دیگر برای درآمدزایی باشگاه‌ها وجود ندارد و اسم فوتبال‌مان را حرفه‌ای هم گذاشته‌ایم. وجود این گونه مسائل به خاطر این است که هیچ کس به فکر رشد و پیشرفت فوتبال ایران نیست.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *