عفای جمعی اعضای شورای صنفی ادان دانشگاه شریف

در پی افزایش فشارهای امنیتی بر دانشگاهیان و با ادامه موج اخراج ادان، روز شن دبیر و اعضای شورای صنفی ادان دانشگاه صنعتی شریف از عضویت در شورا عفا ند.

وحید کریمی، اد دانشکده فیزیک و دبیر کانون صنفی ادان دانشگاه شریف روز شن ۸ مهر ماه تصمیم خود برای از سمت و عضویت خود در شورا را با انتشار نامه‌ای در رسانه‌های دانشگاه شریف اعلام و گفت دلیل آن «احضار» وی توسط یک نهاد خارج از دانشگاه .

وی در نامه خود با بیان « کانون با هدف فاده ینه از نظرات هیئت علمی و کمک مدیریت دانشگاه‌ها برای اداره هرچه تر امور دانشگاه تشکیل »، افزود: «از آغاز کار کانون تصور همه اعضا می‌توانند وظیفه را با مذاکره سازنده با مدیریت دانشگاه و در داخل دانشگاه انجام رسانند.»

کریمی در ادامه با تاکید بر «گمان نمی‌ه انجام وظیفه دانشگاهی منجر دعوت از او توسط یک نهاد[امنیتی] بیرونی برای مذاکره درباره مسائل دانشگاه شود»، افزود: «طبیعتا ضمن قبال از چنین مذاکره‌ای در دفتر کار خود، تحکم برای حضور در نهادی خارج از دانشگاه را مخالف احترام مقام همه ادان دانشگاه طور کلی می‌دانم.»

دبیر کانون صنفی ادان دانشگاه صنعتی شریف فشار نهاد امنیتی را دلیل اصلی عفای خود ذکر و افزود: « همین دلیل و خاطر نیاز صرف وقت برای انجام پژوهش‌های علمی خود از یک سو و ایجاد آرامش خاطر نزد دعوت‌کنندگان مذاکره، از عضویت در شورای کانون صنفی ادان دانشگاه صنعتی شریف عفا می‌کنم.»

ساعتی بعد از عفای وحید کریمی از دبیری و عضویت در کانون صنفی ادان دانشگاه شریف، سعید شاهرخیان اد دانشکده شیمی و فردین جعفرزاده اد دانشکده عمران دانشگاه شریف هم از عضویت در شورا عفا ند.

دو نیز دلیل عفای خود را «ن جو و شرایط مناسب برای انجام وظایف کانون صنفی ادان» و نیز «نیاز آرامش و تمرکز کافی برای انجام امور آموزشی و پژوهشی» اعلام ه‌اند.

موج عفای اعضای شورای صنفی ادان دانشگاه شریف سه اد محدود نماند و شامگاه شن ۸ مهر ماهسهراب راهوار اد دانشکده فیزیک و علی عابدیان اد دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه نیز از «شورای صنفی ادان دانشگاه شریف» عفا ند.

آقای عابدیان در نامه اعلام عفای خود نوشت «چه می‌شود آستانه تحمل یک مجموعه بسیار کوچک در دانشگاه در حد دو یا چند بیانیه صنفی هم نیست.»

«شورای صنفی ادان دانشگاه صنعتی شریف» در دوره اخیر متشکل از ۷ عضو شامل علی شریفی‌زارچی اد دانشکده اد مهندسی کامپیوتر، وحید کریمی‌پور اد دانشکده فیزیک، سعید شاهرخیان اد دانشکده شیمی، سهراب راهوار اد دانشکده فیزیک، علی عابدیان اد دانشکده مهندسی هوافضا، آرش امینی اد دانشکده مهندسی برق و ابراهیم آزادگان اد گروه فلسفه علم ه .

هفت اد در ۲۱‌ آبان پارسال در انتخابات «شورای صنفی ادان» و با رای ۱۶۰ تن از اساتید دانشگاه عنوان «اعضای شورای صنفی ادان دانشگاه صنعتی شریف» انتخاب ه ند.

با حال مدتی پس از آغاز فعالیت شورا، آرش امینی از عضویت در شورای صنفی ادان دانشگاه شریف عفا داد و فردین جعفرزاده جایگزین او .

با عفای پنج عضو شورای صنفی ادان دانشگاه صنعتی شریف در روز شن و اقدام قبلی مدیریت دانشگاه در اخراج علی شریفی زارچی، دیگر عضو شورا، اکنون فقط یک عضو، ابراهیم آزادگان، در شورا باقی مانده نوشته «روزنامه شریف» «فارغ از تصمیم وی» در مورد عفا یا عدم عفا، در عمل شورای صنفی ادان دانشگاه صنعتی شریف، منحل ه .

از زمان آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی در ایران، علاوه بر باز‌های گسترده و اخراج و تعلیق دانشجویان معترض، شماری از ادان دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه کرمان، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه هنر، دانشگاه شتی، دانشگاه شیراز، دانشگاه گیلان و دیگر دانشگاه‌های ایران خاطر حمایت از دانشجویان معترض از کار «تعلیق» یا «اخراج» ه‌‌اند.

عفای اعضای شورای صنفی ادان دانشگاه شریف و در عمل انحلال شورا، در آستانه سالگرد حمله نیروهای امنیتی حکومتی دانشگاه شریف در ۱۰ مهر ماه سال ۱۴۰۱ ه .

شامگاه یکشن ۱۰ مهر ماه پارسال، نیروهای امنیتی همراه با شمار بسیاری از نیروهای موسوم «لباس‌شخصی‌ها» اقدام محاصره و ورود محوطه دانشگاه ند و با حمله دانشجویان، ضمن ضرب و شتم و تیراندازی، شماری از دانشجویان را زخمی و ده‌ها دانشجو را باز ند.

تشکل‌های دانشجویی و همچنین ادان دانشگاه‌های مختلف روز حمله دانشگاه را «یک‌شن سیاه دانشگاه شریف» توصیف ه و در بیانیه‌ها و تجمع‌هایی حمله اعتراض ند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *