علی‌نژاد در یک کمیته کنگره آمریکا درباره اقدامات «خصمانه» ایران و رویکرد دولت بایدن شهادت داد

مسیح علی‌نژاد، فعال سرشناس مخالف جمهوری اسلامی، روز پنج‌شن، ۲۳ شهریور در نشست بررسی «اقدامات خصمانه ایران» در یکی از کمیته‌های کنگره آمریکا گفت دولت کنونی آمریکا در یک ای‌میل او پیشنهاد ه هویت خود را تغییر داده و «ناپدید شود».

خانم علی‌نژاد گفت دولت آمریکا تأیید ه امسال جان او در کشور با ۳۱ مورد تهدید رو‌رو ه .

او افزود در ای‌میل مذکور او پیشنهاد ه ذیل چارچوب برنامه موسوم «حفاظت از شاهدان» قرار گیرد.

برنامه یاده شهروندان آمریکایی جان‌شان عمدتاً خاطر ادای شهادت در محاکم آمریکا سود اهداف دادستانی خطر جدی افتاده، امکان می‌دهد نام و شماره بیمه ملی خود را تغییر داده و زیر عنوان فردی با هویت کاملاً متفاوت، در جای دیگری از آمریکا زندگی دیگری را هیچ ارتباطی با هویت واقعی‌شان ن آغاز کنند. همچنین کمک‌های مالی برای تأمین نیازهای زندگی جدید فرد و خانواده او ارائه می‌شود.

در روند تغییرات قانونی، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و سایر ادارات ذی‌ربط آمریکایی حافظ فرد و خانواده او خواهند و کمک‌های لازم را برای تبدیل ن فردی دیگر ارائه و سوابق قانونی مورد نیاز را برای او فراهم می‌کنند. فردی با قرار گرفتن در برنامه موافقت می‌کند، باید با تمامی افراد و آشنایان در گذشته خود حتی خانواده‌اش قطع تماس کند.

از آغاز فعالیت‌های سیاسی خانم علی‌نژاد و تهدیداتی گفته دادستان‌های آمریکا در خاک کشور متوجه جان شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار ه، ظاهراً نخستین بار او از پیشنهاد دولتی برای تغییر هویت خود خبر می‌دهد.

مقامات رسمی دولت جو بایدن هنوز اظهارات مسیح علی‌نژاد واکنشی نشان نداده‌اند.

دادستانی آمریکا تیر سال ۱۴۰۰ علیه یک تیم چهار نفره اتهام تلاش برای «رن» خانم علی‌نژاد از خاک آمریکا با نیت انتقال او ایران کیفرخو صادر .

حدود یک سال و نیم پس از آن، وزارت دادگستری آمریکا علیه سه تن دیگر از اعضای یک «باند تکار» اهل آذربایجان و گرجستان و ساکن در اروپای شرقی و جمهوری چک ظن توطئه ترور مسیح علی‌نژاد در نیویورک، محل زندگی فعال سیاسی و روزنامه‌نگار، کیفرخو دادگاه ایالت ارائه .

حضور و ادای شهادت مسیح علی‌نژاد در نشست روز پنج‌شن کنگره آمریکا با گزارش‌های فزده در مورد قریب‌الوقوع ن زمان اجرای توافق اخیر دولت‌های آمریکا و ایران بر سر تبادل زندانی و آزادسازی شش میلیارد دلار از اموال بلو‌ه ایران همزمان ه .

خبرگزاری‌‌های بلومبرگ و رویترز نقل از «منابع مطلع» آمریکایی احتمال داده‌اند آمریکا و ایران روز دوشن، ۲۷ شهریور هر یک پنج زندانی مقابل را آزاد و مسترد کنند.

در آستانه عملی ن توافق میان واشینگتن و تهران با سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیویورک همزمان خواهد ، انتقادها در کنگره از دولت جو بایدن افزایش یافته .

مسیح علی‌نژاد در نشست کنگره آمریکا چنین نظر داد نمدگان کنگره باید بدانند دولت جو بایدن پول برای جمهوری اسلامی آزاد می‌کند، با فعالان سیاسی در خاک آمریکا چگونه برخورد ه و جای برخورد قاطع‌تر با حکومت ایران، پیشنهاد زندگی با هویت مبدل را مخالفان حکومت ارائه می‌کند.

خانم علی‌نژاد همراه با نام طالب‌لو، محقق «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در واشینگتن و چند تن دیگر روز پنج‌شن در نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمدگان در مورد سی دولت جو بایدن در قبال جمهوری اسلامی ایران ادای شهادت ند.

یک روز پیشتر، در روز چهارشن، ۲۲ شهریور، نیز کمیته فرعی امنیت ملی، مرز و امور خارجی، یکی از کمیته‌های وابسته کمیته سی خارجی در کنگره در نشستی با عنوان «راهبرد خطرناک؛ بررسی ناکامی دولت جو بایدن در مورد ایران»، نظرات برخی از کارشناسان امور ایران و اعضای کنگره را شنید مدعی «ن شفافیت» در «مذاکرات غیرقانونی» واشینگتن با تهران ند.

شماری از حاضران در نشست چهارشن پول آزاده ایران را «پرداخت باج» در برابر رهایی «گروگان‌های آمریکایی» نامیده و گفتند دولت جو بایدن سی «فشار حداکثری» در زمان دولت دونالد ترامپ را کنار گذاشته، عملاً امکان داده تحریم‌ها علیه ایران کاهش یابد و تهران نفت و تسلیحات «دشمنان آمریکا» مانند چین و روسیه عرضه ه و خاورمیانه را با بی‌ثباتی رو‌رو می‌کند.

ریچارد گلدبرگ، مشاور ار بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها» و عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا، در نشست یاده گفت دولت بایدن برای آزادسازی ده میلیارد دلار پول برای ایران از عراق مجوز داد و اکنون مجوز آزاد ن شش میلیارد دلار برای ایران را در کره جنوبی صادر ه و تلویحا امکان داده صادرات نفت ایران چین افزایش یابد. او پول‌های توافق اخیر را «اخاذی» و نشان «ضعف» دولت جو بایدن نامید.

ویکتوریا کوتس، مشاور بنیاد هریتیج، نیز در نشست کمیته فرعی یاده تأکید ن صداقت جمهوری اسلامی ایران «اثبات ه» و نشان «شکست مذاکرات هسته‌ای» . او حمایت آمریکا از مردم ایران را کماکان یکی از رویهای مورد نیاز نامید.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، هفته از توافق دولت جو بایدن با ایران دفاع و تأکید وجوه پول خود ایران و از مالیات‌دهندگان آمریکایی گرفته نه .

آقای کربی بر عدم کاهش تحریم‌ها و ندادن هر گونه امتیاز دیگر ایران در مذاکرات غیرمستقیمی دستیابی توافق یاده انجامیده، تأکید . او گفت در صورت هر سوء بر ایران از وجوه آزاد ه، آمریکا دوباره آن را مسدود خواهد .

با حال، ابراهیم رئیسی دو بار در روزهای اخیر مدعی دولت او می‌تواند از پول‌های آزاد ه بر اساس نیازی خود تشخیص می‌دهد فاده کند.

منابع: توئیتر، گزارش کنگره آمریکا، رادیوفردا/ ف. ر./ ف. دو.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *