عنوان Godzilla Minus One چه معنایی دارد؟

[ad_1]

عنوان Godzilla Minus One چه معنایی دارد؟

عنوان «گودزیلا منهای یک» (Godzilla Minus One) متعلق به یک فیلم است که دوره‌ای خاص در تاریخ ژاپن را بررسی می‌کند، دوره بعد از حملات ناپلئون و بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی.

عنوان اثر، در واقع نمایانگر این ایده است که پس از حملات پی‌درپی مهاجمان مختلف، ژاپن دیگر نمی‌تواند در موقعیت بحرانی‌تری قرار بگیرد اما، هیولای بزرگ یعنی گودزیلا پس از ویرانی‌های متوالی کشور، به آنجا حمله می‌کند و فیلم همین ماجرا را نشان می‌دهد.

این فیلم در واقع ادای احترام به داستان اصلی است. در این فیلم سینمایی تصویر یک هیولای بی‌رحم و ویرانگر را می‌توان مشاهده کرد که توسط امواج رادیواکتیو بمب‌های اتمی، قدرت‌های او تقویت هم شده است.

 

بعد از جنگ جهانی دوم، ژاپن در نقطه افتضاحی قرار دارد که یک بحران جدید به شکل یک هیولای غول‌پیکر، به وسیله قدرت وحشتناک بمب اتمی، پیدا می‌کند.

 

مربوط به دوره‌های تاریخی خاص ژاپن

در دهه 1940، پس از پرتاب بمب‌های اتمی «فت‌من» و «لیتل بوی» روی هیروشیما و ناگازاکی، کشور با خرابی‌های شدیدی مواجه شد. حدود 100 هزار شهروند بی‌گناه در این حملات کشته شدند. بمب‌ها علاوه بر پایان جنگ، باعث ازدیاد تراکم پسماند اتمی در زمین و گسترش تشعشعات رادیواکتیو در جو شدند. ژاپن به زمانی بسیار ضعیف و حساس وارد شده بود، با ضرورت بازسازی جامعه از صفر یا به عبارتی حرفه‌ای‌تر، حرکت از نقطه صفر.

 

عنوان درست برای یادآوری گودزیلا و حمله او به ژاپن

عنوان «گودزیلا منهای یک» نشان‌دهنده این شگفتی است که چگونه موقعیت ژاپن نمی‌توانست به نقطه نادرست‌تری برسد. انگار که مرگ و ویرانی‌هایی که بمب‌های اتمی ایجاد کرده بودند، کافی نبوده و تنها راهی که موقعیت می‌توانست بدتر شود، حمله این هیولای باورنکردنی بود که بعداً بیدار شد. به این ترتیب، «گودزیلا منهای یک» نشان‌دهنده اثرات حمله این هیولا به ژاپن است. کشور از پیش به نقطه صفر رسیده بود و در مراحل ابتدایی بازسازی یا به زبانی دیگر از صفر، عنوان «گودزیلا منهای یک» انگار برای بیان مفاهیم مذکور از راه عددی برای نمایش نقطه صفر و کشوری که نمی‌تواند به عمقی پایین‌تر فرو رود، ارائه شده است. این عنوان، در کنار جدیدترین تصاویر در «کانن گودزیلا»، یادآور بدترین زمان تاریخ این کشور است.

 

به «گودزیلا منفی یک» به عنوان ساده‌ترین مسئله ریاضی تفکر کنید

ما ثابت کردیم که پس از گذراندن چند حادثه وحشتناک، ژاپن در بدترین وضعیت ممکن خود بود. پس به گودزیلا به عنوان چیزی منحصر به فرد فکر کنید که در این معادله بیان شد. این چیز یکتا و وحشتناک را بگیرید و به عنوان حمله او، «1» که کم می‌شود، فکر کنید.

فیلم سینمایی «گودزیلا منفی یک» قرار است تأثیر حمله این هیولا را به ژاپن نمایش دهد. کشور در حالت صفر بود و در مراحل اولیه بازسازی کامل قرار داشت، و معادله مطرح شده در عنوان یعنی، «گودزیلا – 1» یک راه عددی برای نشان دادن این موضوع است که کشور، دیگر نمی‌تواند به عمقی پایین‌تر از صفر فرو رود.

در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از تنقیحات اخیر این هیولای افسانه‌ای را به عنوان چیزی شبیه به قهرمان/ضدقهرمان نشان داده‌اند که به ناخواسته به جانوران افسانه‌ای بدتر می‌جنگد؛ در فیلم‌هایی از جمله جزیره جمجمه، گودزیلا: پادشاه هیولاها و گودزیلا در برابر کونگ می‌جنگد.

این نسخه از گودزیلا به ما نکات داستان اصلی را یادآوری می‌کند، با نشان دادن یک هیولای بی‌رحم و ویران‌گر که به هیچ اراده‌ای نسبت به زندگی یا تمدن انسان احترام ندارد. در این معادله، یک رکن دیگر نیز اضافه شده که این هیولا توسط تابش بمب‌های اتمی که دو شهر اصلی را تخریب کرده بودند، قوی شده است.

 

کارگردان این فیلم «یامازاکی» معتقد است در این فیلم گودزیلا را به ریشه‌هایش باز می‌گرداند و ادای احترام به تصاویر بصری بی‌رحمانه‌ترین موارد در این کانن را می‌کند، نشان دادن هزاران شهروند ژاپنی از دست گودزیلا (در ژاپن آن را «گوجی‌را» می‌خوانند) که فرار می‌کنند.

حضور او در هر نقطه، سبب فرار دسته‌جمعی مردم، متلاشی شدن بافت شهر و سازه‌های ساختمانی و به طور خلاصه ویرانی‌های وحشتناکی توسط این هیولای ۳۰۰ فوتی با دست‌های کوتاه، ستون فقرات مقاوم به ترک و دارای قدرت پرتاب شعله‌های اتمی از دهان خود می‌شود که از طریق توکیو به شهرهای دیگر مهم می‌رود.

در نهایت حضور این هیولا اثبات می‌کند که بله، ممکن است که یک کشور از پیش تخریب شده نیز، بیشتر از حالتی که تصورش را هم نمی‌کند، خراب‌تر شود.

با همه این تفاسیر درباره سینمایی «گودزیلا منفی یک». درباره عنوان اثر می‌توان چنین نتیجه گرفت عنوان، هر چند ابتدا گیج‌کننده است، در واقع یک معادله ساده است که در اساطیر ژاپنی استفاده شده و یادآور بدترین زمان در تاریخ کشور است.

[ad_2]

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *