غرامت ۵۰۰هزار پوندی ایران به بریتانیا بخاطر شعارنویسی روی دیوار سفارت؟ طی روزها…

غرامت ۵۰۰هزار پوندی ایران به بریتانیا بخاطر شعارنویسی روی دیوار سفارت؟

📣 طی روزهای اخیر گروهی از کاربران موسوم به ارزشی سفیر بریتانیا را تهدید کردند که بار دیگر بر روی دیوار سفارتش شعار‌نویسی می‌کنند. این تهدید باعث انتشار خبری شد که به محل مناقشه بین جریان‌های داخل حکومت بدل شد.

🔹 خبر این بود که شعارنویسی دی ۱۴۰۱ تندروها روی دیوار سفارت بریتانیا بیش از ۵۰۰ هزار پوند غرامت روی دست ایران گذاشت. این خبر به واسطه گفت‌وگوی خبرگزاری ایسنا با یک «منبع آگاه» تکذیب شد. بر اساس قوانین بین‌المللی حفاظت از اماکن دیپلماتیک به عهده کشور میزبان است بنابه ماده ۳۱ کنوانسیون وین در زمینه روابط کنسولی مصوب ۱۹۶۳ که ایران هم به آن متعهد است درصورت تعرض به سفارت، کشور میزبان باید غرامت «سریع، کافی و مؤثر» را به دولت فرستنده پرداخت کند.

🔹 مشخص نیست در صورت نادرست بودن این خبر چنانکه ایسنا ادعا می‌کند چرا مقامات وزارت خارجه رسما و با ذکر نام آن را تکذیب نمی‌کنند. حمله سال ۱۳۹۰ تندروها به سفارت بریتانیا غرامتی معادل ۳/ ۱ میلیون پوند روی دست ایران گذاشت، از سرنوشت آن غرامت و پرداخت یا عدم پرداخت آن هم خبری در دست نیست.

🔹 از این رو با توجه به اطلاعات موجود این ادعا که «شعارنویسی روی دیوار سفارت بریتانیا در دی ۱۴۰۱ بیش از ۵۰۰ هزار پوند غرامت برای ایران بجا گذاشت» غیرقابل اثبات است.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *