فائزه هاشمی دیدار با متهم سرقت صندوق امانات بانک ملی در زندان ترکیه را رد

وکیل نیلوفر حامدی بار دیگر با رد اتهامات وارده او و الهه محمدی، خوار آن قضات دادگاه تجدیدنظر، «حکم برائت» برای دو روزنامه‌نگار صادر کنند.

پرتو برهان‌پور، وکیل نیلوفر حامدی، در گفت‌وگویی با روزنامه شرق روز یکشن ۲۱ آبان منتشر ، با تأکید بر ناعادلانه ن روند باز و برگزاری «دادگاه غیرعلنی» دو روزنامه‌نگار، و نیز «ایرادات متعددی در متن حکم صادره»، یادآور روز شن درخو تجدیدنظر در حکم را ارائه ه .

نیلوفر حامدی و الهه محمدی، خبرنگاران روزنامه شرق و هم‌میهن، سال گذشته در ارتباط با پوشش خبری جان‌باختن و خاکسپاری مهسا امینی باز ند و پس از بیشتر از یکسال باز موقت در دادگاه ری قاضی صلواتی حبس‌های طولانی مدت محکوم ند.

هر دو خبرنگار، اتهاماتی مشا چون «همکاری با دولت متخاصم آمریکا»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور»، و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» را در پرونده دارند و حکم صادره برای نیلوفر حامدی ۱۳ سال و میزان محکومیت الهه محمدی ۱۲ سال ، اما در صورت تأیید نهایی آنها ترتیب متحمل هفت و شش سال زندان خواهند .

در مورد حکم صادره برای دو روزنامه‌نگار، پرتو برهان‌پور، وکیل نیلوفر حامدی می‌گوید در حکم « هیچ‌کدام از ایرادهای شکلی وکلا پاسخ داده نه و حتی در رد دفاعیه وکلا، جمله‌ای هم نوشته نه»، و در آن با «جملاتی مجهول» «اعترافات اشخاص بدون اشاره هویت آنها ناد‌ ه ».

وکیل نیلوفر حامدی همچنین با ادعای مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، در مورد غیرمرتبط ن اتهامات دو روزنامه‌نگار با جان باختن مهسا امینی، یادآور «بخشی از اوراق پرونده» درباره جان باختن خانم امینی و «اخبار مربوط آن» و «هم در کیفرخو و هم در دادنامه مسئله اشاره ه ».

خانم برهان‌پور همچنین افزود «عکسی خانم حامدی از پدر و مادر بزرگ مهسا امینی در آغوش یکدیگر در بیمارستان گرفته و در صفحه توئیترش منتشر ه، ‌عنوان یکی از مصادیق اتهامی مورد ناد قرار گرفته ».

وکیل نیلوفر حامدی همچنین گفت دلیل «غیرعلنی ن» دادگاه دو روزنامه‌نگار، در عمل وکلای آنها از بیان محتوای پرونده در پاسخ حملات رسانه‌های حکومتی «منع» ه‌اند، اما از سوی دیگر «از ابتدای باز خانم حامدی، اتهامات متعددی او زده و یک‌سری از اشخاص و رسانه‌های خاص، ‌راحتی راجع پرونده و دادنامه صحبت ند.»

هر دو روزنامه‌نگار، در جلسه پایانی دادگاه خود در اوایل مرداد همه اتهامات منتسب خود را رد ه و تأکید ه‌اند در کار روزنامه‌نگاری خود «صدای مردم ند و آن افتخار می‌کنند».

پیش از بسیاری از نهادهای بین‌المللی از جمله نهادهای حقوق بشری خواهان آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی ه‌اند و فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران نیز روز ۲۷ مهر در بیانیه‌ای، اتهامات انتسابی علیه نیلوفر حامدی و الهه محمدی را بی‌اساس دانسته و خوار آزادی آنها و همه روزنامه‌نگاران زندانی در ایران .

صدور حکم ۱۳ سال زندان برای نیلوفر حامدی و ۱۲ سال زندان برای الهه محمدی با اعتراض شمار گسترده‌ای از روزنامه‌نگاران و وکلا در ایران مواجه .

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ان تهران نیز در بیانیه‌ای با اعتراض حکم صادر ه برای الهه محمدی و نیلوفر حامدی، اعلام حکم را «نمی‌پذیرد».

سازمان عفو بین‌الملل نیز روز سه‌شن دوم آبان ماه باز، دادگاه و فرد گی پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی دلیل پوشش خبرهای جان‌باختن مهسا، ژینا، امینی، را « ت ناعادلانه» خواند، اتهامات وارد ه آنها را «بی‌اساس» دانست و خواهان آزادی فوری دو روزنامه‌نگار زندانی .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *