فرماندار آریزونا لایحه ای را که به پلیس اجازه می دهد مهاجران را دستگیر کند وتو کرد

کیتی هابز فرماندار آریزونا روز دوشنبه لایحه ای را وتو کرد که به پلیس ایالتی اجازه می داد تا مهاجران غیرقانونی را دستگیر کند.

این اولین وتوی سال از سوی خانم هابز بود، دموکراتی که رکورد تعداد لایحه‌هایی را که در سال 2023 توسط مجلس قانون‌گذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان آریزونا در مورد سقط جنین، انتخابات، حقوق دگرباشان جنسی و سایر موضوعات داغ تصویب شد، سرنگون کرد.

وتوی او بر تنش‌های سال انتخابات بر سر امنیت مرزها نشان می‌دهد زیرا ایالت‌های مرزی و شهرهای بزرگ با یک مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. رکورد تعداد مهاجران عبوری از مرزهای جنوبی خانم هابز از این موضوع ابراز ناامیدی کرده است مدیریت بحران مرزی توسط دولت بایدن، اما گفت که این اقدام مورد حمایت جمهوری خواهان بود ضد مهاجر و به احتمال زیاد خلاف قانون اساسی است.

این لایحه که قانون تهاجم مرزی آریزونا نام دارد، عبور بدون مجوز از مرز را جرم دولتی و برای مهاجرانی که پس از اخراج یا دستور خروج از مرز عبور کرده اند جرم محسوب می شود. همچنین به مقامات اجرای قانون ایالتی اجازه می داد که مهاجران را بازداشت کنند و قضات آریزونا دستور اخراج را صادر کنند.

خانم هابز گفت که این اقدام “امنیت مرزهای ما را تامین نمی کند، برای جوامع و مشاغل در ایالت ما مضر و برای مجریان قانون سنگین خواهد بود.” او همچنین گفت که با ادعای آنچه که مدتهاست قدرت انحصاری دولت فدرال برای دستگیری و اخراج مهاجران بوده است، به طور بالقوه قانون اساسی ایالات متحده را نقض می کند.

این لایحه بازتاب قانون جدید تگزاس بود – که اکنون در دادگاه مسدود شده است – این یک تقابل حقوقی بین دولت بایدن و مقامات تگزاس در مورد اینکه آیا ایالت می تواند سیاست مهاجرت را اجرا کند، به راه انداخته است. در روز دوشنبه، دادگاه عالی به آن اشاره کرد مداخله در نبرد بین تگزاس و دولت بایدن.

اقدام آریزونا، که بدون حمایت دموکرات ها تصویب شد، یکی از چندین لایحه متمرکز بر مرزها است که احتمالاً در هفته های آینده با مهر وتوی خانم هابز برخورد خواهد کرد. لایحه دیگری که از طریق قوه مقننه پیش می رود می تواند قوانین دفاع شخصی آریزونا را گسترش دهد به کشاورزان و دامداران اجازه می دهد تا به طور قانونی به مهاجرانی که به اموال آنها تجاوز می کنند شلیک کنند.

اگرچه عبور از مرز بدون مجوز در حال حاضر یک جنایت فدرال است، اما جمهوریخواهان آریزونا استدلال کردند که لایحه آنها یک اقدام اضطراری ضروری برای مهار آنچه آنها “تهاجم مرزی جو بایدن” می نامیدند است.

آنها گفتند که هجوم بی سابقه مهاجران از سراسر جهان که از دیوار مرزی عبور می کنند یا از بیابان عبور می کنند تا خود را به گشت مرزی تحویل دهند، مجری قانون و شهرهای مرزی را تحت فشار قرار داده و جنایات خشونت آمیز و فنتانیل را وارد ایالت کرده است.

برخی از مقامات فدرال و دموکرات‌ها تلاش کرده‌اند این ادعاها را رد کنند و گفته‌اند که بیشتر فنتانیل که از ورود به ایالات متحده جلوگیری شده توسط قاچاق می‌شود. شهروندان ایالات متحده از طریق قانونی درگاه های ورودی. انها همچنین به آمار جنایات فدرال اشاره کنید که می گویند شهرهای مرزی در تگزاس امن تر از بسیاری از شهرهای غیر مرزی هستند.

جمهوریخواهان آریزونا روز دوشنبه وتوی فرماندار را محکوم کردند. جنائه شامپ، سناتور ایالتی، حامی این لایحه، وتو را نمونه‌ای از هرج و مرجی خواند که هابز در ایالت ما ایجاد می‌کند در حالی که این بحران مرزی باز را به عنوان همدست بایدن ادامه می‌دهد.

یک گروه حامی لاتین، Living United for Change در آریزونا، این اقدام را یکی از «افراطی‌ترین و نژادپرستانه‌ترین لایحه‌های ضد مهاجر» در سال‌های اخیر خواند. این گروه گفت که این موضوع مشابه آریزونا است “مقاله هایت را به من نشان بده” قانون، اندازه گیری سال 2010 که مجری قانون ایالتی را ملزم به بررسی وضعیت مهاجرت افرادی می کرد که مشکوک به داشتن مدرک نیستند.

آلخاندرا گومز، مدیر اجرایی گروه، خانم هابز را به خاطر قتل این لایحه تحسین کرد و گفت که این نشان دهنده رد “نژادپرستی، نفرت و سیاست آشکار بد” است.



منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *