فرماندار میسوری عفو محکوم به اعدامی را که از حمایت نگهبانان برخوردار بود رد کرد

مایک پارسون، فرماندار ایالت میسوری، روز دوشنبه گفت که حکم اعدام برایان دورسی را که در سال 2006 به قتل بن و سارا بانی اعتراف کرد و قرار است روز سه شنبه اعدام نشود، تخفیف نخواهد داد، مگر اینکه دادگاه مداخله کند.

آقای پارسون، یک جمهوری خواه که قبلا به عنوان کلانتر خدمت می کرد، گفت: “دردی که دورسی برای دیگران آورده است، هرگز قابل جبران نیست، اما اجرای حکم دورسی طبق قانون میسوری و حکم دادگاه، موجب اجرای عدالت و بسته شدن آن خواهد شد.”

درخواست عفو آقای دورسی غیرعادی بود زیرا بیش از 70 کارگر فعلی و سابق زندان که با آقای دورسی در پشت میله‌های زندان آشنا شدند. از فرماندار خواست تا رفت و آمد کند جمله او آنها آقای دورسی، 52 ساله را به عنوان یک زندانی مطیع و محترم توصیف کردند که احترام افسران را به دست آورده بود و در نهایت به آرایشگر کارمندان زندان تبدیل شد.

تیموتی لنکستر، افسر سابق زندانی که آقای دورسی در آن نگهداری می‌شد، می‌نویسد: «مفهوم «اصلاحات» به این معناست که ما می‌خواهیم افراد زندانی روش خود را تغییر دهند. ستون اخیر در ستاره کانزاس سیتی. “اعدام دورسی باعث بی احترامی به کار سختی است که او برای تحقق این هدف انجام داده است.”

قرار است آقای دورسی روز سه شنبه اعدام شود. او از دادگاه های ایالتی و فدرال از جمله دادگاه عالی ایالات متحده خواسته است تا قبل از اجرای برنامه ریزی شده مداخله کنند.

مگان کرین، وکیل آقای دورسی، در بیانیه‌ای گفت: «حمایت بی‌سابقه برایان، و شواهد غیرقابل انکار او در مورد رستگاری، دقیقاً شرایطی است که برای آنها عفو طراحی شده است. “اجازه دادن به برایان برای اعدام با وجود این حقیقت ویرانگر است.”

برخی از اعضای خانواده آقای دورسی، از جمله برخی که با خانم بانی نیز فامیل بودند، از درخواست عفو حمایت کردند. سایر اعضای خانواده خانم بانی در ژانویه بیانیه ای صادر کردند و گفتند که امیدوارند فرماندار اجازه دهد که اعدام ادامه یابد.

این بستگان در بیانیه ای که در آن آمده است، می گویند: «در تمام این سال های درد و رنج، ما بالاخره نور را در انتهای تونل می بینیم. گزارش شد توسط خبرگزاری های محلی “برایان عدالتی را که سارا و بن برای مدت طولانی سزاوار آن بوده اند به دست خواهد آورد.”

میسوری از سال 1976 تاکنون 97 اعدام انجام داده است. رتبه بندی تنها پس از تگزاس، اوکلاهاما، ویرجینیا و فلوریدا. آقای پارسون از زمان روی کار آمدن خود در سال 2018، اجرای حکم را مسدود نکرده است، اگرچه او عفو یا تخفیف مجازات برای آنها صادر کرده است. صدها نفر محکوم به جرایم کمتر جدی

مقامات میسوری می گویند که آقای دورسی در دسامبر 2006 با فروشندگان مواد مخدر مشکل داشت و از پسر عموی خود و همسرش کمک گرفته بود. خانواده بانی از آقای دورسی دعوت کردند که شب را در خانه خود در نزدیکی نیو بلومفیلد، مو، در بخش مرکزی ایالت بگذراند. مقامات گفتند که پس از آن که زوج در آن شب به رختخواب رفتند، آقای دورسی یک تفنگ ساچمه ای برداشت و به هر یک از آنها شلیک کرد. دادستان ها همچنین گفتند که آقای دورسی به خانم بانی تجاوز جنسی کرده است، اگرچه او هرگز به این جرم متهم نشده است. اتهام تجاوز جنسی در زمان صدور حکم برای آقای دورسی مطرح شد. وکلای آقای دورسی می گویند که او هیچ خاطره ای از تجاوز جنسی نداشته است.

آقای دورسی که وکلای فعلی او ادعا می‌کنند که او در زمان قتل در یک روان‌پریشی ناشی از مواد مخدر بوده است، به دو فقره قتل درجه یک اعتراف کرد. او بعداً به اعدام محکوم شد.

اعلامیه های مرگ و مقالات خبری که در زمان قتل منتشر شد، گفت که آقای بانی، 28 ساله، یک مکانیک خودرو بود که عاشق ماهیگیری، شکار و چادر زدن بود. خانم بانی، 25 ساله، یک تکنسین فوریت های پزشکی بود که در دولت محلی کار می کرد، به یک کلیسای متدیست تعلق داشت و موتورسیکلت سوار می شد. این زوج یک دختر 4 ساله داشتند که در خانه بود اما آسیب جسمی ندید.

در درخواست عفو خود از فرماندار، آقای دورسی استدلال کرد که از وکلای منصوب شده توسط دادگاه که برای رسیدگی به پرونده او هزینه ثابتی دریافت می‌کردند، توصیه بدی دریافت کرده بود و برای بررسی عوامل کاهش‌دهنده بالقوه یا معامله‌های ادعایی کار چندانی انجام ندادند. آقای دورسی بدون هیچ توافقی با دادستان در مورد صدور حکم به گناه خود اعتراف کرد. یکی از وکلایی که در آن مرحله از پرونده آقای دورسی وکالت می کرد از اظهار نظر خودداری کرد و دیگری به پیامی که خواستار اظهار نظر بود پاسخ نداد.

ارنستو لندنیو گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *