فستیوال مجلس سنای جمهوری خواهان در اوهایو به نگرانی ها درباره نامزد ترامپ دامن زد

تنها چند روز مانده به انتخابات، انتخابات مقدماتی سه جانبه سنا جمهوری خواه در اوهایو به دعوای غذایی تبدیل شده است و نگرانی ها در مورد رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ را تشدید می کند. کاندیدای مورد علاقه، برنی مورنو.

رقابت روز سه‌شنبه برای تصمیم‌گیری برای رویارویی با سناتور شرود براون، ماه‌هاست که با آقای مورنو، یک فروشنده خودرو ثروتمند که هرگز سمت منتخب را برعهده نداشته است، بحث‌برانگیز بوده است. سناتور ایالتی مت دولان و فرانک لارز وزیر امور خارجه. اما در هفته های اخیر تعداد انگشت شماری از نظرسنجی های مستقل نشان داده‌اند که آقای دولان، محافظه‌کار سنتی‌تر با جیب‌های عمیق خودش، در حال جلب توجه است.

روز دوشنبه، آقای دولان دریافت کرد تایید فرماندار مایک دی واین از اوهایو – پس از اینکه هفته گذشته از یک جمهوری خواه دیگر در سراسر ایالت، سناتور سابق راب پورتمن حمایت کرد. در همان روز، ستاد انتخاباتی آقای ترامپ اعلام کرد که رئیس جمهور سابق در کنار آقای مورنو در روز شنبه در دیتون ظاهر خواهد شد، که به طور گسترده به عنوان نشانه ای از اینکه آقای مورنو می تواند از افزایش ساعت یازدهم بهره مند شود، تفسیر شد. (رئیس جمهور سابق قصد داشت در یک گردهمایی در آریزونا شرکت کند، اما به گفته دو نفر از آشنایان با این برنامه ریزی، به دلیل نگرانی ها در مورد افزایش رأی گیری های داخلی آقای دولان، تغییر مسیر داد.)

در خانه، آقای دولان و گروه‌های حامی او هم از آقای مورنو و هم آقای لارز بیشتر خرج کرده‌اند و امواج رادیویی را با حملاتی پر کرده‌اند که ناهماهنگی‌ها در کارنامه آقای مورنو را نشان می‌دهد که می‌تواند در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان نگران‌کننده باشد. دیدگاه های لیبرال تر در مورد مهاجرتی که در گذشته از آن حمایت می کرد. به طور همزمان، آقای مورنو و حامیانش آقای دولان را به عنوان چهره ای معرفی کرده اند به اندازه کافی حمایت نمی کند آقای ترامپ

رایان استوبن‌راچ، استراتژیست جمهوری‌خواه در اوهایو که تائید نکرده است، می‌گوید: «این بین محافظه‌کاران ثابت قدم و ثابت در بیش از 20 سال گذشته است، در مقابل نامزدهای تازه‌کار، پوپولیست و الهام‌گرفته از دونالد ترامپ. هر یک از نامزدها

او آقای دواین و پورتمن را «سیاستمداران محافظه‌کار و محبوبی که در اوهایو کارهای خوبی انجام دادند» نامید و افزود: «این هنوز هم مهم است، چیزی است که ما می‌بینیم، و جالب است که ببینیم چقدر خوب است. به حساب می آید.»

جمهوری خواهان امسال را بهترین فرصت برای شکست دادن آقای براون، تنها دموکراتی که در سراسر ایالت اوهایو موقعیت دارد، می دانند. پس از اینکه آقای ترامپ در سال‌های 2016 و 2020 با اکثریت قاطع ایالت میدان نبرد سابق پیروز شد، اوهایوایی‌ها جی دی ونس را فرستادند که پیروز شد. ابتدایی بد خودش با حمایت آقای ترامپ، در سال 2022 به سنا می‌رود. علاوه بر این، آقای براون ممکن است با بلیتی که رئیس جمهور بایدن در صدر آن قرار دارد، که در اوهایو محبوبیتی ندارد، به چالش کشیده شود.

دموکرات‌ها تمایل خود را برای رقابت با آقای مورنو پنهان نکرده‌اند، کسی که قبلاً سوژه سیل آگهی‌های منفی بوده است که حسن نیت محافظه‌کار او را زیر سؤال می‌برد و سرفصل‌هایی را که توجه را جلب می‌کند. مسائل حقوقی مربوط به مشاغل او.

این هفته، یک گروه دموکرات شروع به اجرای یک تبلیغ کرد برجسته کردن مواضع تندرو آقای مورنو و نزدیکی او به آقای ترامپ، چیزی که دموکرات‌ها آن را آسان‌تر برای رقابت در انتخابات عمومی می‌دانند. آقای دی واین، در پستی در Xگفت که این مداخله نشان می‌دهد دموکرات‌ها می‌دانند که او ضعیف‌ترین نامزدی است که در پاییز شرود براون را شکست داده است.

تلخی رقابت درهم آمیخته جمهوری خواهان راه خود را به واشنگتن رسانده است، جایی که رهبران و استراتژیست های جمهوری خواه به طور خصوصی و پیشگیرانه سرزنش کرده اند. رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل، که در سال 2022 با آقای ترامپ بر سر انتخاب نامزدهای مقدماتی جمهوری خواه اختلاف نظر داشت، به گفته یکی از افراد آگاه مستقیم گفت که “خوب است که یک صاحب بیسبال در اینجا در سنا داشته باشیم”. از نظر. (خانواده دولان اکثریت مالکان کلیولند گاردنز هستند.)

در جلسه ای با جمهوری خواهان سنا در روز سه شنبه، آقای مک کانل فراتر رفت و به نظر می رسید که تاییدات آقای مورنو از رئیس جمهور سابق و آقای ونس را زیر سوال برده است.

به گفته دو نفر از آشنایان به گفتگو، آقای مک‌کانل گفت: «امیدواریم ترامپ و جی‌دی این موضوع را درست انجام داده‌اند، پیش از این که «برنی خیلی داغ به نظر نمی‌رسد». به گفته یک نفر، نظرات آقای مک کانل، واکنش سریع آقای ونس را که در اتاق بود، به همراه داشت. سخنگوی آقای مک کانل از اظهار نظر خودداری کرد.

آقای مورنو حملات و گزارش‌های منفی اخیر را به تعهد خود به به چالش کشیدن وضعیت موجود، حتی در میان جمهوری‌خواهان، نسبت داده است. روز جمعه پست گذاشت یک ویدیو در X دونالد ترامپ جونیور، یکی دیگر از حامیان برجسته، به او گفت که «مردم زیادی علیه شما سخت کار می‌کنند».

آقای مورنو نوشت: «من حملات را مانند نشان افتخار می پوشم. این بدان معناست که من تهدیدی برای تشکیلات هستم.

ریگان مک کارتی، سخنگوی آقای مورنو، گفت که آقای دولان “در تلاش برای فریب دادن رای دهندگان و منحرف کردن تمرکز از سوابق چپ‌گرای ضد ترامپ است.”

او گفت: «رای دهندگان اوهایو فریب این حملات مذبوحانه و ناامیدانه را نخواهند خورد و روز سه شنبه تنها محافظه کار واقعی در این رقابت را نامزد خواهند کرد: برنی مورنو».

علاوه بر قرار دادن جناح های حزب جمهوری خواه ایالت – گارد قدیمی، در مقابل وفاداران آقای ترامپ – در مقابل یکدیگر، این رقابت آزمونی برای نفوذ آقای ترامپ ارائه کرده است که به ندرت در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در سال جاری یافت می شود.

در سال 2022، آقای ترامپ از چندین نامزد سنا در میدان های نبرد مانند پنسیلوانیا و جورجیا حمایت کرد که با حمایت او در انتخابات مقدماتی پیروز شدند اما در انتخابات عمومی رقابتی شکست خورد، به دموکرات ها کمک می کند تا کنترل سنا را حفظ کنند. این بار، آقای ترامپ و کمیته ملی سناتورهای جمهوری خواه، بازوی کمپین حزب جمهوری خواه سنا، بیشتر با هم هماهنگ شدند و تا حد زیادی از انتخابات مقدماتی کبودی جلوگیری کردند.

اما NRSC از تایید در اوهایو خودداری کرد. به گفته AdImpact، یک شرکت ردیابی رسانه ای، سه جمهوری خواه و گروه های حامی آنها از ژانویه 2023 مجموعا بیش از 30 میلیون دلار هزینه کرده اند. در هفته های آخر کمپین، آقای دولان و گروه های حامی او چندین میلیون از رقبای خود برای تبلیغات هزینه کردند.

جیم رناچی، نماینده سابق جمهوری خواه کنگره که با آقای براون رقابت کرد در سال 2018 و در انتخابات مقدماتی بی طرف ماند، گفت که آقای دولان به نظر می رسد “در مسیر درستی حرکت می کند و به نظر من دو نامزد دیگر منابع لازم برای کاهش سرعت او را ندارند.”

اما حمایت آقای دولان ممکن است سقفی داشته باشد: او از حمایت از آقای ترامپ در جریان انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواه خودداری کرد و از “سیاست های ترامپ” به جای شخص رئیس جمهور سابق حمایت کرد، قبل از اینکه بگوید پس از مشخص شدن از آقای ترامپ “حمایت” خواهد کرد. نامزد خواهد بود. بی میلی او می تواند در میان رای دهندگان اولیه که اکثراً از آقای ترامپ حمایت می کنند دردسرساز شود.

آقای دولان در مصاحبه ای گفت: «آنچه در من می بینند کسی است که واقعاً کارها را انجام می دهد، در واقع کارها را اجرا می کند، دستور کار دارد، مسائل را می داند و صرفاً به پشت سر دیگران نمی دود». شلیک به آقای مورنو.

کمپین آقای براون – که در دو ماه اول سال جاری، 5.7 میلیون دلار جمع آوری کرد، که بیشتر از مجموع مبالغ مخالفان احتمالی او بود – در حالی که دموکرات ها مشتاقانه نبردهای داخلی جمهوری خواهان را تماشا می کنند، روی انعکاس ادامه پیام او برای طبقه کارگر حساب می کند.

کیتی اسمیت، سخنگوی حزب دموکرات اوهایو گفت: «جمهوری خواهان در این رقابت بیشتر بر مبارزه با یکدیگر متمرکز شده اند تا برای اوهایوایی ها. مهم نیست که کدام مرد ثروتمند آزمایش نشده این فستیوال گران قیمت را پشت سر بگذارد، آنها آسیب دیده وارد انتخابات عمومی خواهند شد، با چمدان های قابل توجه و تپه ای شیب دار برای بالا رفتن.»

در طول رقابت، آقای مورنو خود را به عنوان کاندیدای خارجی به تصویر می‌کشد، در حالی که بر تاییدیه‌های برجسته تکیه می‌کند، و همراه با پسر ارشد آقای ترامپ و آقای ونس، و همچنین فرماندار کریستی نوم از داکوتای جنوبی و ویوک راماسوامی، نامزد سابق جمهوری خواه ریاست جمهوری

آقای لارز که کمترین ثروت در میان نامزدها است، از سابقه خود در ارتش ایالات متحده و سالها خدمت دولتی خود برای معرفی خود به عنوان یک مبارز محافظه کار، به ویژه در مورد مسائلی مانند سقط جنین استفاده کرده است. و آقای دولان خود را به عنوان یک جمهوری خواه متفق القول با رویکردهای کمتر تندرو در رسیدگی به مهاجران غیرقانونی و دسترسی به سقط جنین معرفی کرده است.

با این حال، با توجه به اینکه بسیاری از مواضع سیاسی آنها عملاً غیرقابل تشخیص هستند، هر سه مرد – و PAC های فوق العاده که از آنها حمایت می کنند – شخصی شده اند. آقای لارز و آقای مورنو با هم متحد شده اند تا به آقای دولان حمله کنند و به عنوان بی وفایی به آقای ترامپ حمله کنند، در حالی که هم آقای دولان و هم آقای لارز آقای مورنو را متهم کرده اند که دیدگاه خود را در مورد همه چیز از کنترل اسلحه به خود آقای ترامپ تغییر داده است. .

در مصاحبه با نزدیک به دوجین رای دهنده در رویدادهایی که هر سه نامزد در آن حضور داشتند، درست بیش از یک هفته قبل از انتخابات، اکثریت گفتند که تصمیمی ندارند به چه کسی در روز سه شنبه رای دهند.

آقای لا رز که زمانی به عنوان تنها نامزدی که در رقابت های سراسری پیروز شده بود به عنوان یک نامزد پیشتاز شناخته می شد، پس از رقبای خود پشت سر گذاشته است. حمایت از دو تلاش ناموفق برای محدود کردن دسترسی به سقط جنین در اوهایو و ناکامی در جلب حمایت آقای ترامپ. اما در یک صبحانه پنکیک جمهوریخواه در شنبه گذشته در سینسیناتی که هر سه نامزد سخنرانی کردند، آقای لارز از حاضران خواست در نظر داشته باشند که به چه کسی بیشتر “اعتماد دارند”.

«این کلمه «اعتماد» چیزی است که فراتر از خریدهای تبلیغاتی چند میلیون دلاری است که مردم دارند، فراتر از تعداد زیادی از افراد مشهوری است که کسی را تأیید می‌کنند، و به قلب واقعی این سؤال می‌رسد: وقتی وارد یک صندوق رأی می‌شوید، به چه کسی برای نمایندگی شما در واشنگتن دی سی اعتماد دارید؟» آقای لارز در مصاحبه ای پس از این رویداد گفت.

خانم نوم که به نفع آقای مورنو بود، روز دوشنبه به رای دهندگان در کلمبوس گفت که “به دستور مستقیم” آقای ترامپ آمده است، و قبل از اخطار دادن: “شما نمی خواهید نامزدی را در این انتخابات مقدماتی انتخاب کنید که دونالد ترامپ است. در ماه نوامبر 1000 درصد به اینجا نمی آید.

اما برای برخی از رای دهندگان، مانند میتزی بیرد از الیریا، سخنان آقای ترامپ کافی نبود. او به یک شام روز لینکلن در ورمیلیون آمد و مطمئن بود که از آقای لارز حمایت خواهد کرد، اما با اینکه “حامی بزرگ” آقای ترامپ بود، به سمت آقای دولان رفت.

خانم برد گفت: «احساس می‌کردم که مورنو برای ترامپ کارزار انتخاباتی می‌کرد، نه برای خودش». من می دانم که ترامپ از او حمایت کرد، اما او باید بگوید که قرار است چه کاری انجام دهد – ما می دانیم که ترامپ قرار است چه کاری انجام دهد.

مایکل سی بندر گزارش کمک کرد



منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *