فشارهای امنیتی برای پس گرفتن امضاهای نامه اعتراضی ۵۷۰ کنشگر ادامه حصر رهبران جنبش سبز

شماری از امضاکنندگان نامه‌ای حصر ۱۳ ساله میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد را «قتل تدریجی» خوانده‌، اعلام ند نیروهای وزارت اطلاعات آنها را تهدید ه‌اند باید امضای خود را از پای نامه پس بگیرند. نامه امضای ۵۷۰ فعال سیاسی، مدنی و فرهنگی ه .

وبسایت کلمه، نزدیک میرحسین موسوی، روز یک‌شن ۲ مهر ماه، با انتشار یاد‌های شماری از امضاکنندگان نامه سرگشاده، از فشار دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی بر آنها خبر داد.

وبسایت افزود ماموران وزارت اطلاعات با امضاکنندگان نامه تماس گرفته و «ضمن تهدید و ارعاب و اجبار پس‌گرفتن امضا»، از آنها خوه‌اند تا «مدارک خود را برای احضار» آماده کنند.

زهرا شجاعی، رییس مرکز امور مشارکت زنان در دوره ری جمهوری محمد خاتمی و یکی از امضاکنندگان نامه، در یادی با اشاره تماس نیروهای وزارت اطلاعات با خود، گفت آنها تاکید ه ، « نامه سرگشاده را امضا ه وپای آن هم ایستاده‌‌ام.»

خانم شجاعی افزود مامور وزارت اطلاعات در جریان تماس، ابتدا تلاش ه با ادعا «نویسنده اصلی نامه با سرویس جاسوسی خارج از کشور ارتباط »، او را پس گرفتن امضا وا اما در ادامه گفته : «میرحسین موسوی از جمهوری اسلامی عبور ه و زهرا رهنورد خودش مخالف آزادی از حصر» .

وی در ادامه عنوان در پاسخ تماس وزارت اطلاعات، گفته «اگر قصد توجیه دارید من توجیه نمی‌شوم، اگر قصد تهدید دارید من چیزی برای از دست دادن ندارم، اگر قصد زندان دارید ، من آماده‌ام.»

علی‌اصغر خدایاری، از مقام‌های اسبق وزارت علوم و یکی دیگر از امضاکنندگان نامه سرگشاده نیز در یادی از تماس مشای با خود خبر داد و افزود مامور تماس گیرنده گفته ، «نظام» مسئویتی در قبال مرگ کسی در ۶۰- ۷۰ سالگی ن، و او در مقابل پاسخ داده «کسی ۱۳ سال در حصر و ارتباطش با جامعه قطع ه ، در هر سنی فوت کند، مسئولیتش با نظام .»

خدایاری اضافه در تماس تلفنی تهدید ه خاطر امضای نامه سرگشاده و مسائل مطرح ه در آن «باید در دادگاه سند ارائه کند.»

فیض‌الله عرب‌سرخی نیز در شب‌های اجتماعی نوشت: «دستگاه امنیتی در تماس با افراد از جمله من، سعی در اقناع یا اجبار پس گرفتن امضاء .»

فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب مقام‌های حکومت عنوان : «پیشنهاد می‌کنم نسبت رفع حصر اقدام چون هم آسان‌تر هم کم‌هزینه‌تر.»

تماس نیروهای وزارت اطلاعات با کنشگران، واکنشی انتشار نامه سرگشاده بیش از ۵۷۰ فعال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مدنی در روز شن اول مهر ماه منتشر .

نامه با اشاره ادامه «حصر ۱۳ ساله‌ میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد»، گفته «حصر رهبرانِ سیاسیِ معترض، با نقض قانون آغاز و با روش‌های غیرانسانی ادامه یافته .»

در نامه سرگشاده همچنین آمده ، اکنون پس از ۱۳ سال حصر و «‌در پی نومیدیِ زندانبانان از شکستن مقاومت محصوران»، با افزایش فشارهای روزافزون، در حال حاضر نوعی «قتل تدریجی» در مورد موسوی، رهنورد و کروبی «در حال وقوع» .

«نامه سرگشاده ۵۷۰ فعال سیاسی، مدنی و فرهنگی» پس از آن منتشر وبسایت کلمه روز ۱۴ شهریور ماه در اطلاعیه‌ای نسبت شرایط سلامت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در حصر خانگی هار و از «تغییرات واضح در وضعیت سلامتی» آنها خبر داد.

مقامات جمهوری اسلامی پیش از اذعان ه‌اند حصر رهبران جنبش سبز دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته اما با حال پرونده حصر در دست شورای عالی امنیت ملی .

میرحسین موسوی از ۲۵ من سال ۱۳۸۹ تاکنون در حصر ، من‌ماه سال گذشته در بیانیه‌ای خوار «برگزاری همه‌پرسی آزاد و سالم» برای «تدوین قانون اساسی جدید، تشکیل مجلس موسسان و قرار نظامی مبتنی بر حاکمیت قانون» .

منبع

5/5 – (1 امتیاز)
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *