فضای امنیتی در اطراف بیمارستان فجر؛ والدین دختر بیهوش‌ه در مترو، مقابل دوربین آورده ند

یک منبع در بیمارستان فجر نیروی هوایی تهران در گفتگو با رادیو فردا از حاکم ن جو امنیتی در اطراف بیمارستان یک دختر دانش‌آموز بعد از بیهوش ن در آن بستری ه ، خبر داد.

همزمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، والدین دختر نوجوان را مقابل دوربین آورد.

دختر دانش‌آموز نوشته سایت هه‌نگاو «آرمیتا گراوند» نام و ۱۶ ساله و اهل کرمانشاه و بر اساس گزارش‌ها، روز ۹ مهر بعد از بیهوش ن در ایستگاه مترو شهدا بیمارستان منتقل و در بخش آی‌سی‌یو بستری ه .

یک منبع در بیمارستان فجر رادیو فردا گفت فضای امنیتی در اطراف بیمارستان و بویژه بخش آی‌سی‌یو آن حاکم و مأموران لباس شخصی در بیمارستان حضور دارند.

منبع نقل از شاهدان عینی همراه دختر دانش آموز بیمارستان رفته ند رادیوفردا گفت هنگام ورود سه دختر دانش‌آموز ایستگاه مترو، چند مأمور آن‌ها حجاب اجباری نند تذکر دادند و پس از درگیری لفظی، یک مأمور یکی از دختران را هل داد.

گفته منبع،‌ دختر دانش آموز هل داده ه ، زمین افتاد و پس از دقایقی با کمک دو دختر دیگر بلند ه و سمت واگن مترو رفتند.

مقامات جمهوری اسلامی موضوع را رد ه و دلیل بیهوش ن او را «افت فشار» اعلام ه‌اند، با حال نه فیلم‌های کامل مترو را پخش ه‌اند و نه اجازه می‌دهند خبرنگاران مستقل از واقعه گزارش تهیه کنند. حتی خبرنگار شرق برای تهیه گزارشی در زمینه بیمارستان فجر رفته ، برای ساعاتی توسط ماموران امنیتی باز .

در میان، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز سه‌شن مصاح‌ای با پدر و مادر دختر منتشر در آن نام دانش‌آموز ۱۶ ساله نام آورده ن و وضعیت جسمی فعلی او نیز اشاره‌ای ن.

در حالی مشخص نیست مصاح در چه شرایطی ضبط ه ، مادر دختر فقط می‌گوید: «دخترم فکر کنم فشارش افتاده، نمی‌دونم فکر کنم گفتند فشارش افتاده یا خورده زمین بعد سرش ل مترو خورده.»

یک دختر جوان در فیلم عنوان یکی از بستگان دانش‌آموز بستری‌ه معرفی ه ، می‌گوید خانواده دختر فیلم‌ها را دیده‌اند و بعد از بررسی، فیلم پخش ه .

پدر و مادر او هم تایید می‌کنند فیلم ها را دیده‌اند. آن‌ها می‌گویند فکر نمی‌کنند «چیزی مردم می‌گویند درست با.»

مصاح در حالی تاکنون فقط فیلم یک دوربین مداربسته مترو ایستگاه شهدا از سوی خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر ه نشان می‌دهد سه دختر دانش‌آموز حجاب اجباری بر سر ندارند، داخل واگن مترو می‌شوند و چند ثانیه بعد چند نفر، یک دختر را بیرون می‌کشند.

اما هنوز فیلم‌ دوربین‌های مداربسته از لحظه ورود سه دختر ایستگاه مترو شهدا و همچنین پیش از ورود آن‌ها واگن مترو منتشر نه .

مسعود درستی، مدیرعامل مترو، روز ۱۰ مهر در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت فیلم‌های مداربسته ادعای درگیری عوامل مترو با دختر را رد می‌کند و هیچ‌گونه درگیری لفظی و فیزیکی بین مسافران با آن‌ها یا عوامل مترو در دوربین‌ها ثبت نه .

او گفته دختر دانش‌آموز احتمالا دلیل «افت فشار» بی‌هوش ه و توسط دوستان خودش و یک مسافر دیگر احتمالا پزشک ه بیرون از قطار منتقل ه .

فرزاد صیفی‌کاران، روزنامه نگار، یکشن شب در صفحه توئیتر خود نوشت «یک دختر دبیرستانی را امشب بیمارستان فجر نیرو هوایی بردن همراه با دوستانش در مترو مقنعه نه و مامورها او‌ن‌ها گیر میدن و دختر را هل می‌دهند و سرش آهنی برخورد می‌کند و بیهوش می‌شود. فعلا گویا اجازه نمی‌دهند کسی در بیمارستان او نزدیک شود.»

همزمان روزنامه شرق روز ۱۰ مهر از باز مریم لطفی، خبرنگار اجتماعی روزنامه، برای ساعاتی خبر داد و اعلام او برای تهیه گزارش خبری بیمارستان فجر نیروی هوایی رفته تا از وضعیت دختری در مترو بیهوش ه ، گزارش تهیه کند. خانم لطفی شامگاه دوشن آزاد .

مقام‌های ایران هنوز حاضر نه‌اند فیلم‌های بیشتری از دوربین‌های مداربسته ایستگاه مترو شهدا را منتشر کنند همین نکته شک کاربران شب‌های اجتماعی را برانگیخته .

آن‌ها از احتمال تکرار اتفاقی برای مهسا امینی در شهریور سال گذشته رخ داد، سخن گفته‌اند و روزنامه‌نگاران هم از باز چند ساعته خبرنگار روزنامه شرق برای تهیه گزارش بیمارستان رفته ، ‌انتقاد ه‌اند.

در حالی نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق برای اطلاع‌رسانی درباره وضعیت مهسا امینی در زمان بستری ن بیمارستان کسری تهران رفته ، بعد از گذشت بیش از یک سال همچنان در زندان .

با فاده از گزارش‌های خبرگزاری ایرنا، شب‌های اجتماعی و رادیو فردا/ف.ق-ع.م/ک.ر

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *