فوتبال؛ رسانه‌های سپاهی پس از سیلی سخت دیروز به یاوه گویی افتادند

فوتبال؛ رسانه‌های سپاهی پس از سیلی سخت دیروز به یاوه گویی افتادند

مسابقه تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان قرار بود دوشنبه در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود اما پس از دقایقی از زمان مقرر برای شروع بازی، تیم سعودی بدون اینکه در زمین مسابقه حاضر شود، از ورزشگاه خارج و در ادامه ایران را به مقصد عربستان ترک کرد.

رسانه‌های سعودی از همان ابتدا اعلام کردند که وجود تندیسی از قاسم سلیمانی در ورودی ورزشگاه باعث شده تا تیم عربستانی حاضر به برگزاری این مسابقه نشود.

باشگاه الاتحاد عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد با تصمیم ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا ورزشگاه نقش جهان را به سمت فرودگاه اصفهان ترک کرده و در مسابقه با تیم فولاد مبارکه سپاهان حاضر نشده است.

باشگاه سپاهان اما در بیانیه‌ای تصمیم برای عدم برگزاری بازی را بر گردن داوران و ناظران کنفدراسیون آسیا انداخت و تاکید کرد درخواست مسئولان برگزاری بازی برای انجام اصلاحاتی در استادیوم در آستانه بازی، امری ناممکن بوده است.

یورونیوز در گزارشی گفت: پس از آنکه مشخص شد این مسابقه فوتبال برگزار نمی‌شود، تماشاگران اصفهانی که ورزشگاه ۷۰ هزار نفری نقش جهان را پر کرده بودند، شعارهایی چون «فوتبال با سیاست، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» و همچنین «رضا شاه، روحت شاد» سر دادند.

تلاش رسانه‌های وابسته به حاکمیت برای دفاع از قاسم سلیمانی

در همین حال رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران در ایران پس از لغو این مسابقه تلاش داشتند، هزینه این اتفاق را از دوش قاسم سلیمانی بردارند و در مطالب مختلف خود، تیم عربستانی را به ترسیدن از بازی مقابل سپاهان متهم کردند.

خبرگزاری فارس در مطلبی با اشاره به اینکه برخی دلیل لغو این بازی را وجود تندیس قاسم سلیمانی در استادیوم دانسته‌اند، نوشت: «بعید است سعودی‌ها چنین گستاخی کرده باشند چرا که این تیم عربستانی روز گذشته در همین ورزشگاه که تندیس حاج قاسم وجود دارد تمرین کرده است.»

فارس همچنین در مطلب دیگری مسئولیت لغو این بازی را بر گردن اسرائيل انداخته و نوشته است: «اتفاقات عجیب امشب این سوال را به ذهن متبادر می کند که آیا سیاسی کردن یک مسابقه ورزشی، حرکتی از سوی عربستان بمنظور نزدیکی به صهیونیست هاست و یا اسراییل از طریق نفوذ در تیم الاتحاد بدنبال ایجاد جنجال در روابط است؟»

خبرگزاری تسنیم هم در مطلبی، قاسم سلیمانی را «قهرمان ملی ایرانیان و کشورهای دیگر در منطقه» خوانده و افزوده است: « اینکه سعودی‌ها علاقه شدیدی به حاشیه‌سازی دارند، موضوعی نیست که مختص به امروز و دیروز باشد. آنها راه پیروزی و بردن را در خیلی از مواقع در حاشیه‌سازی و بهانه‌های واهی جستجو می‌کنند.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *