فیلم؛ مصاحبه کمتر دیده شده از نرگس محمدی/شجاعت تزلزل ناپذیر

فیلم؛ مصاحبه کمتر دیده شده از نرگس محمدی/شجاعت تزلزل ناپذیر

شماری از مقام‌های جمهوری اسلامی بدون نام بردن از نرگس محمدی، خشم خود را از اعطای جایزه نوبل صلح به این فعال سرشناس حقوق بشر ابراز کردند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در صفحه شخصی خود در X (توییتر سابق) ادعا کرد که قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس، “لایق‌ترین نماد صلح جهانی” است.

این در حالیست که سازمان حقوق بشر ایران از اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی استقبال می‌کند و امیدوار است که این جایزه توجه بیشتر جامعه جهانی به مبارزه مردم ایران برای تحقق حقوق بنیادین بشر را در پی داشته باشد.

محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، ضمن تبریک به نرگس محمدی گفت: «نرگس محمدی بیش از ۲۵ سال با آپارتاید جنسیتی، مجازات اعدام و تبعیض علیه اقلیت‌ها مبارزه کرده و هزینه هنگفتی در این راه پرداخته است. اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی به رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران برای احقاق حقوق بنیادینشان است. اعطای این جایزه در روزی که آرمیتا گراوند به‌دلیل نداشتن حجاب اجباری در کما به سر می‌برد، یادآور ستمی است که زنان و دختران ایرانی روزانه از طرف جمهوری اسلامی با آن مواجه‌اند.» (فیلم زیر)

نرگس محمدی باید فورا از زندان آزاد شود

رئیس جمهوری آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای به اعطای جایزه نوبل صلح به نرگس محمدی واکنش نشان داد و گفت او با مردم سراسر جهان به نرگس محمدی برای دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳ تبریک می‌گوید و «شجاعت تزلزل ناپذیر او را جشن می‌گیرم.»

جو بایدن، نیرومندتر شدن عزم و تلاش خانم محمدی به رغم بازداشت‌ها، آزار و اذیت‌ها، و شکنجه‌ها مکرر و حبس ناعادلانه کنونی او در زندان اوین را یادآورد شد و گفت این جایزه قدردانی از او و نشانه‌ای از شنیده‌شدن دعوت او به آزادی و برابری از سوی جهانیان است.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به همزمانی اهدای جایزه صلح نوبل با انتشار گزارش‌های مربوط به حمله «پلیس امنیت اخلاقی» به آرمیتا گراوند، نوجوان ۱۶ ساله، گفت مردم ایران در مبارزه برای آینده‌ای آزاد و دموکراتیک ساکت نمی‌شوند و ارعاب را نمی‌پذیرند.

بایدن در ادامه بیانیه خود تصریح کرد ایالات متحده همچنان شجاعت تمامی مدافعان حقوق بشر و یاد و خاطره مهسا امینی و همگی کشته‌شدگان، زخمی‌ها، و بازداشت‌شدگان از سوی جمهوری اسلامی را گرامی می‌دارد و به حمایت خود از تلاش‌های ایرانیان برای دفاع از آینده خود، آزادی بیان، برابری جنسیتی، و پایان‌دادن به خشونت جنسیت‌محور علیه زنان و دختران در همه‌جا ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا در پایان بیانیه خود گفت ایالات متحده همچنان در کنار نرگس محمدی، مردم شجاع ایران، و همه مبارزان برای ایجاد جهانی برابرتر و آزادتر در سراسر دنیا خواهد ایستاد.


https://www.youtube.com/watch?v=I6KtFl8AKqI

www.youtube.com/watch?v=I6KtFl8AKqI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید.
برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.


DOWNLOAD

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *