فیلمساز محبوس در اوین، از مرگ یک زندانی بر اثر تأخیر در اعزام به بیمارستان خبر داد


نوید میهن‌دوست کارگردان سینما و تلویزیون که در زندان اوین محبوس است، با انتشار نامه‌ای از مرگ یک زندانی در اندرزگاه ۴ این زندان بر اثر تأخیر در رسیدگی درمانی و اعزام به بیمارستان خبر داده است. او در این نامه نوشته که زندانی جان باخته که «شصت و چند ساله» بود، به دلیل «اختلاف حسابی کلان با شخصی حکومتی» به زندان افتاده بود و بر اثر «عوارض خون‌ریزی معده» درگذشت.

آقای میهن‌دوست با اشاره به «سیستم فاسد و ناکارآمد» گفته در بهداری زندان اوین برای اعزام فرد جان‌باخته به بیمارستان «اختلاف نظر» وجود داشت و هرچند که قربانی خواسته بود به یک بیمارستان خصوصی منتقل شود، اما «نامه دستور اعزامش پانزده دقیقه بعد از فوتش» تأیید شد.

این کارگردان سینما که در سال ۹۹ به زندان محکوم شد و مرداد امسال برای اجرای حکمش به اوین رفته است، با اشاره به این که رئیس بهداری اوین «پزشکی متعهد» است، اما یادآوری کرده «پزشک متعهد و پیگیر بودن با مدیریت یک مرکز درمانی تفاوت‌های بسیار دارد» و در ادامه نوشته است که کادر درمان این بهداری «حتی در حضور رئیس بهداری، برخوردهایی غیرانسانی با زندانی دارند».

او به نقل زندانیان قدیمی‌تر گفته که این افراد «هرکدام به یکی از مسئولان زندان متصل هستند.» هنوز هویت زندانی جان‌باخته در زندان اوین مشخص نشده و قوه قضائیه نیز به این خبر واکنشی نشان نداده است.


فیلمها و خبرهای بیشتر در کانال تلگرام پیک ایران

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *