فیلم اکشن بدوک به کارگردانی مجید مجیدی | Film Irani Baduk



این فیلم سینمایی از دید مقامات جمهوری اسلامی به عنوان سیاه‌نمایی تفسیر شد و برای فیلمسازی مجید مجیدی مشکلات زیادی را در سال‌های بعد به وجود آورد.

در انتهای این فیلم ایرانی، دیدن کشتی بزرگی که بدون هیچ مشکلی دختران را به کشورهای عربی همسایه قاچاق می‌کند و دستگیری فردی تنها به دلیل دزدیدن سیم خاردار، بیانگر تضادی عمیق است. بدون عقوبت ماندن جنایت جنایتکاران و اسارت قهرمان در پایان فیلم نیز بر این احساس می‌افزاید
🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳
بدوک اولین فیلم سینمایی به کارگردانی مجید مجیدی ساخته شده در سال ۱۳۷۰ است.
خلاصه داستان فیلم ایرانی بدوک به کارگردانی مجی مجیدی
پس از خشکسالی در روستایی در سیستان و بلوچستان، تنها حیدر با دو فرزند خردسالش، جعفر و جمال در روستایی مانده‌اند. حیدر با ریختن چاه آبی که در حال حفرش بود کشته می‌شود. جعفر و خواهر کوچکش جمال پیاده به سوی شهر می‌روند. در راه راننده‌ای آن‌ها را پیدا کرده و به یک قاچاقچی به نام عبدالله می‌فروشد. پسر را برای آوردن جنس قاچاق به پاکستان می‌برند و دختر را برای فروش به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌فرستند. حال جعفر به دنبال راهی برای فرار از دست عبدالله و نجات خواهر کوچکش است.

این فیلم سینمایی محصول کشور ایران و در ژانر اکشن می‌باشد. در این فیلم ایرانی محمد کاسبی، حبیب اله حداد , حسین حجار به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلمم فارسی بدوک در دهمین دوره جشنواره فیلم فجر توانست در ۶ رشته نامزد شود که در سه مورد برنده اعلام شد؛ ۲ دیپلم افتخار برای فیلمنامه و کسب عنوان بهترین فیلم اول.

➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖
#مجید_مجیدی
#فیلم_ایرانی
#Top_Persian_Movies
➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖
Storyline of Baduk Film Irani
Baduk is the name of the child who works in smuggling, due to poverty he and his sister separated, the sister will work as a maid, he keeps trying to reach his sister in vain, finally he …
General Info. about Baduk Iranian Movie
Director: Majid Majidi
Writers: Majid Majidi, Seyed Mehdi Shojai (screenplay)
Stars: Mohammad Kasebi, Mehrollah Mazarehi, Norahmad Barahoi

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *