قاضی تلاش ترامپ برای به تاخیر انداختن پرونده های مدنی 6 ژانویه را رد کرد

یک قاضی فدرال روز پنجشنبه تلاش رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ برای به تاخیر انداختن گروهی از دعاوی مدنی را که به دنبال پاسخگویی او به دلیل الهام بخشیدن به خشونت در کنگره در 6 ژانویه 2021 هستند، رد کرد.

آقای ترامپ به دنبال این بود که شکایت‌ها را تا پایان محاکمه جنایی فدرال خود در ارتباط با بسیاری از رویدادها متوقف کند. اما در حکمی نه صفحه‌ای، قاضی، آمیت پی مهتا، تصمیم گرفت که دعاوی مدنی می‌تواند بدون خطر این که آقای ترامپ با افشای زودهنگام استراتژی دفاعی‌اش یا اظهاراتی مبنی بر آسیب رساندن به شانس او ​​در پرونده جنایی به پیش برود، ادامه یابد. دادستان ها ممکن است علیه او استفاده کنند.

ماه گذشته، زمانی که وکلای آقای ترامپ ابتدا از قاضی مهتا خواستند تا پرونده های مدنی را به تعویق بیندازد، این آخرین نمونه از رئیس جمهور سابق بود که در تلاش برای به تأخیر انداختن مسائل حقوقی متعدد خود در برابر یکدیگر بود.

در چند روز گذشته، آقای ترامپ همچنین با این استدلال که وکلایی که باید اسناد دادگاه مورد نظر را بنویسند، به دلیل مشغله کاری به زمان بیشتری نیاز دارند، مهلت مهمی را که در پرونده اسناد طبقه بندی شده خود در فلوریدا با آن مواجه است، عقب انداخته است. وکالت او در یک دادگاه جنایی دیگر – دادگاهی در منهتن که در آن متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر یک رسوایی جنسی در آستانه انتخابات 2016 است.

در حالی که تصمیم قاضی مهتا مبنی بر ادامه دادخواست های مدنی ضربه ای به تاکتیک های تاخیری آقای ترامپ وارد کرد، او و وکلایش در مجموع به طور قابل توجهی موفق بوده اند. پرتاب شن به چرخ دنده های هر چهار پرونده جنایی که با آن مواجه است. محاکمه منهتن، که اکنون در حال انتخاب هیئت منصفه است، ممکن است تنها موردی باشد که پیش از انتخابات پاییز امسال در مقابل هیئت منصفه قرار می گیرد.

دعاوی مدنی 6 ژانویه جنبه ای است که اغلب فراموش می شود از رگبار روندهای حقوقی علیه آقای ترامپ. در ماه‌های پس از حمله به ساختمان کنگره، نیم‌دوجین از آنها توسط اعضای کنگره و افسران پلیسی که در آن روز در ساختمان بودند، بایگانی شدند و آقای ترامپ را به تحریک جمعیتی که به ساختمان حمله کردند، متهم کردند.

این شکایت ها که همگی در دادگاه منطقه فدرال واشنگتن در حال رسیدگی است، از رئیس جمهور سابق خسارات مالی نامشخصی خواسته اند.

قاضی مهتا در حکم خود اذعان کرد که اجازه دادن به پرونده‌های مدنی و کیفری که به یک موضوع مربوط می‌شوند به طور همزمان با خطراتی همراه است. اما او تشخیص داد که خطرات احتمالی در این موقعیت خاص نسبتاً محدود است.

در ماه دسامبر، یک دادگاه استیناف فدرال در واشنگتن ادعای آقای ترامپ را رد کرد او از دعاوی مدنی مصون بود زیرا ادعاهای آنها ناشی از اقدامات رسمی بود که او در زمان ریاست جمهوری خود انجام داد.

به عنوان بخشی از تصمیم خود، دادگاه استیناف پرونده را به قاضی مهتا بازگرداند تا تصمیم بگیرد که آیا سخنرانی آتشین آقای ترامپ در 6 ژانویه، که در آن او از هوادارانش خواسته بود تا به ساختمان کنگره راهپیمایی کنند، باید به عنوان یک اقدام رسمی ریاست جمهوری او تلقی شود یا خیر. یا در عوض یک عمل خصوصی مربوط به مبارزات انتخاباتی مجدد او بود.

این روند حقیقت یاب بود که هنوز آغاز نشده است و وکلای آقای ترامپ را بر آن داشت تا درخواست کنند که پرونده های مدنی متوقف شود. وکلا نگران این بودند که اگر آقای ترامپ یا متحدانش مجبور شوند اطلاعاتی در مورد ماهیت سخنرانی یا هر اظهارات دیگری که در مورد 6 ژانویه بیان کرده بود ارائه دهند، ممکن است توسط دادستان ها در پرونده جنایی علیه او استفاده شود.

اما قاضی مهتا با این موضوع مخالفت کرد و گفت که هرگونه اطلاعات جدیدی که ممکن است در مورد سخنرانی آقای ترامپ به دست بیاید محدود خواهد بود و دادستان ها به احتمال زیاد نمی توانند از آن علیه آقای ترامپ در دادرسی کیفری به هیچ وجه معنی دار یا مضر استفاده کنند.

این پرونده جنایی ماه‌هاست که متوقف شده است زیرا مجموعه‌ای از دادگاه‌ها تلاش آقای ترامپ را برای استفاده از یک دفاع مصونیت مشابه برای منحرف کردن آن بررسی کرده‌اند. دادگاه عالی آماده است تا آخرین دور استدلال ها را در مورد این موضوع بشنود ادعای مصونیت در 25 آوریل.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *