قاضی سابق بریر می گوید که آماده حمایت از محدودیت سنی دادگاه عالی است

قاضی استفان جی بریر، قاضی لیبرال که در سال 2022 از دیوان عالی بازنشسته شد، در مصاحبه ای که روز یکشنبه پخش شد، گفت که آماده حمایت از محدودیت سنی برای قضات است.

جاستیس بریر 85 ساله در مصاحبه ای با شبکه NBC با عنوان Meet the Press گفت: زندگی انسان سخت است و علاوه بر این، شما پیرتر می شوید. وقتی مدت زیادی آنجا بوده اید، افراد دیگر نیز باید فرصتی برای انجام این کارها داشته باشند. و در برخی موارد، شما قادر به انجام آن نخواهید بود.»

قاضی بریر پیشنهاد کرد که یک دوره 18 یا 20 ساله می تواند اعضای دادگاه را از “فکر کردن در مورد شغل بعدی” منصرف کند، به همان اندازه که یک انتصاب مادام العمر اکنون انجام می دهد. او در سال 2022 با اکراه بازنشسته شد بعد از افزایش تماس های لیبرال ها آنها می خواستند اطمینان حاصل کنند که اکثریت محافظه کار 6 به 3 در دادگاه پس از مرگ یا استعفای نابهنگام بزرگتر نمی شود. رئیس جمهور بایدن پس از آن کتانجی براون جکسون را منصوب کرد، زمانی منشی قانون برای قاضی بریر، در همان سال به دادگاه عالی رفت.

جاست بریر گفت، محدودیت سنی “برای من از تصمیم گیری دشوار در مورد زمان بازنشستگی و زمان مناسب جلوگیری می کرد.”

او همچنین انتقاد خود را از اکثریت محافظه کار دیوان عالی و تصمیم آن برای لغو رو علیه وید، با اشاره به او تکرار کرد. مخالفت در مورد 2022 قاضی بریر – همراه با قاضی سونیا سوتومایور و النا کاگان – در مخالفت خود گفتند که عقیده اکثریت مبنی بر اینکه حق خاتمه بارداری “ریشه ای عمیق” در تاریخ و سنت ایالات متحده ندارد، به معنای “همه حقوقی است که سابقه ندارند”. به اواسط قرن 19 باز می گردد، ناامن هستند.

قاضی بریر روز یکشنبه گفت که چنین قرائتی از قانون اساسی، که بر متن و هدف اصلی نویسندگان آن متمرکز است – دکترینی حقوقی که اغلب از آن به عنوان اصالت گرایی یاد می شود – “بسیار خوب کار نمی کند” زیرا قضات را از انجام کاری باز می دارد. آنها فکر می کنند درست است و آنها را مجبور می کنند “به متن متعهد شوند”.

قاضی بریر در کتابی که در آینده منتشر خواهد شد، اصالت‌ها را به دادگاه عالی فرا می‌خواند به طرز خیره کننده ای ساده لوحانه در ادعای آنها مبنی بر اینکه لغو رو در مقابل وید به سادگی مسئله سقط جنین را به روند سیاسی باز می گرداند. او روز یکشنبه گفت که تلاش کرده است به اکثریت محافظه‌کار هشدار دهد که مرگ رو منجر به شکایت‌های بیشتر در مورد ممنوعیت سقط جنین در سطح ایالتی خواهد شد.

“وقتی زندگی یک زن در خطر است، و او نیاز به سقط جنین دارد، چه اتفاقی می افتد؟” جاست بریر در طول مصاحبه پرسید. «آیا فکر می‌کنید اگر دولتی آن را منع کند، به دادگاه نمی‌آید؟ ما فکر می کردیم که احتمالا این کار را خواهد کرد. و ما فکر می‌کردیم که در نتیجه تصمیم ابطال رو علیه وید، مسائل زیادی به دادگاه خواهد آمد.»

قرار است کتاب جدید دادگستری بازنشسته روز سه شنبه، روز رسیدگی دیوان عالی کشور منتشر شود یک مورد عمده در مورد دسترسی به قرص های مورد استفاده برای ختم بارداری.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *