قالیباف نهایی شدن لایحه حجاب را منوط به قبول بار مالی آن از سوی دولت دانست

بر اساس گزارش‌های چند رسانه، ۹ نفر که اتباع «غیر ایرانی» خوانده شده‌اند، در شهر سراوان واقع در استان سیستان‌وبلوچستان در پی یک حمله مسلحانه کشته شدند و در واکنش به این اتفاق، دستگاه دیپلماسی پاکستان آن را به‌شدت محکوم کرد.

خبرگزای مهر به نقل از «افراد مطلع» گزارش داد که بامداد شنبه هفتم بهمن «افراد مسلح ناشناس ۹ نفر از اتباع غیر ایرانی را در منزلی واقع در منطقه سیرکان شهرستان سراوان به قتل رساندند.»

بنا بر اعلام مهر، «تاکنون گروه یا افرادی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته‌اند.»

در همین حال کانال تلگرام «حال‌وش» که اخبار سیستان‌وبلوچستان را منتشر می‌کند، ضمن انتشار تصاویر محل حمله و کشته‌شدگان، شمار آن‌ها را ۹ نفر و «تبعه پاکستان» اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، حمله حوالی ساعت ۲ بامداد رخ داده است و در جریان آن سه نفر نیز مجروح شده‌اند. حال مجروحان «وخیم» گزارش شده است.

حال‌وش به نقل از منابع آگاه نیز گفته است افرادی که مورد حمله قرار گرفته‌اند از ۱۵ سال پیش در شهر سیرکان به کارهای کارگری، صافکاری خودرو و برق‌کاری مشغول و در داخل یک اتاق در محوطه تعمیرگاه ساکن بوده‌اند.

معاون امنیتی-انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ ایرنا، کشته شدن ۹ تن و زخمی شدن سه نفر دیگر را تأیید کرد و آنها را «اتباع پاکستانی» خواند.

او گفت سه فرد مسلح به این افراد تیراندازی کردند و سپس متواری شدند.

این حمله در حالی صورت گرفته که به گفته منابع محلی چندین مقر نظامی و انتظامی در نزدیکی محل حادثه قرار دارد.

واکنش پاکستان به کشته شدن شهروندانش

محمد مدثر تیپو، سفیر پاکستان در تهران، ساعاتی بعد از انتشار گزارش‌ها گفت که از قتل «وحشتناک» ۹ شهروند پاکستان در سراوان به‌شدت وحشت‌زده شده است.

او در ادامه از جمهوری اسلامی خواست در تحقیقات پیرامون این موضوع «همکاری کامل» با پاکستان داشته باشند.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، نیز قتل شهروندان پاکستانی در سراوان را «هولناک و نفرت‌انگیز» خوانده و آن را قویا محکوم کرد.

خانم بلوچ در ادامه گفت با مقامات ایرانی در تماس هستیم و بر لزوم رسیدگی فوری به این حادثه و پاسخگو کردن عاملان آن تاکید داریم.

در این میان ناصر کنعانی سخن‌گوی وزارت خارجه ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای حادثه یاد شده را محکوم کرده و گفته است ایران و پاکستان به دشمنان اجازه نخواهند داد به «روابط برادرانه» دو کشور صدمه وارد کنند.

حمله بامداد شنبه چند روز پس از آرام گرفتن تنش‌های نظامی و دیپلماتیک بین ایران و پاکستان رخ داده است.

تنش بین دو کشور در پی حمله «موشکی و پهپادی» سپاه پاسداران در شامگاه ۲۶ دی به آن‌چه که مقامات حکومتی ایران محل استقرار گروه «جیش‌العدل» در بلوچستان پاکستان خوانده‌ بودند، آغاز شد.

پاکستان اعلام کرد که در این حمله دو کودک کشته شدند.

پاکستان نیز چند روز بعد در پاسخ، یک روستای مرزی ایران را در نزدیکی شهر سراوان هدف قرار داد. بر اساس اعلام مقامات ایران در این حمله دست‌کم ۱۰ نفر از جمله چهار کودک کشته شدند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز جمعه ششم بهمن درباره از سرگیری فعالیت سفارتخانه‌های ایران و پاکستان خبر داده بود.

با استفاده از گزارش‌های مهر، حال‌وش و رادیوفردا؛ ف.ع/ ع.م

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *