قطعنامه «تقبیح معامله دولت بایدن با حکومت ایران» به مجلس نمایندگان آمریکا تسلیم شد


اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا قطعنامه‌ای در تقبیح توافق دولت جو بایدن، رئیس جمهوری، جهت پرداخت «باج ۶ میلیارد دلاری» به ایران و نحوه تعامل با حکومت این کشور را به کنگره تسلیم کردند. هدف از این اقدام م جلوگیری از تداوم آزاد کردن منابع مسدود شده ایران توسط دولت آمریکا عنوان شده است.

به گزارش نشریه فری بیکن، این قطعنامه «طیفی از بازی‌های دیپلماتیک اخیر دولت» را محکوم کرده و گفته است که دولت «این اقدامات را یا از کنگره پنهان کرده یا تنها پس از فشار و تأخیر قابل توجه، به آنها اعتراف کرده است.»

براساس این گزارش، نحوه تدوین این قطعنامه به شکلی است که در صدد است از دیپلماسی دولت بایدن با تهران بدون اطلاع و کسب مجوز کنگره جلوگیری کنند.

این گزارش می‌افزاید که اخیرا گمانه‌زنی‌هایی در مورد تصمیم دولت آمریکا به پرداخت ۳ میلیارد دلار دیگر از سرمایه‌های مسدود شده ایران در ژاپن منتشر شده است.

قطعنامه کنگره از جو بایدن می‌خواهد طبق قانون بازنگری توافق‌نامه هسته‌ای با ایران مصوب سال ۲۰۱۵ همه قراردادهای به دست آمده با ایران را به کنگره ارائه دهد.

طبق این قانون، کنگره اجازه وتو در مورد هرگونه قراردادی با حکومت ایران را دارد و دولت ملزم است همه قراردادهای امضا شده با ایران را در اختیار کنگره قرار دهد.

به نوشته فری‌بیکن، معامله دولت آمریکا با ایران برای مبادله گروگان‌های آمریکایی با پول‌های مسدود شده ایران بدون بررسی کنگره انجام گرفته است.

این نشریه به نقل از منابع جمهوریخواهان نوشته است که «هنگام مذاکرت توافق در مورد گروگان‌گیری و هفته‌ها پس از اجرای آن، دولت بایدن کنگره را در تاریکی نگه داشت و این تاکتیکی که منتقدان آن را غیرقانونی می‌دانند و متعقدند برای پنهان کردن دامنه امتیازات آمریکا به رژیم ایران طراحی شده است.»


فیلمها و خبرهای بیشتر در کانال تلگرام پیک ایران

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *