لاکچری ترین زندان های جهان

تعداد انگشت شماری از مراکز تادیبی در سراسر جهان وجود دارند در آن ها قاتلان و متجاوزان در زندان هایی زندگی می کنند هتل های لوکس و راحتگاه های دوران تعطیلات شبیه هستند. در برخی از زندان ها، رفاه و بازپروری زندانیان مهم تر از مجازات ، حتی اگر جنایات مرتکب ه توسط ساکنانش بسیار جدی با. با تغییر روند شرایط غیرانسانی زندان ها در سراسر جهان دیده می شود، برخی از کشورها با کاهش نرخ ارتکاب مجدد جرم، پاداش رویه جدید خود را گرفته اند.

most luxurious PRISONS in the world

زندانیان در بسیاری از زندان ها فرصت را دارند با خانواده هایشان در بیرون از زندان در تماس باشند، در حالی حتی یکی از زندان ها بستگان زندانیان اجازه تا با هدف محکم نگه ن پیوندهای خانوادگی و جلوگیری از آسیب های روانی ناشی جدایی، درون دیوارهای زندان زندگی کنند.

دیگر زندان ها، فعالیت های بی شماری را برای زندانیان در نظر گرفته اند با هر تعطیلات ماجراجویانه دیگری رقابت ، از جمله اسب سواری، آموزش تنیس، و اجرای رقص در سراسر زندان. لوکس ترین زندان زندانیانش کل های خاص خودشان را همراه یک قطعه زمین کشاورزی برای کشت . در ادامه فهرستی از ده زندان لوکس جهان را فراهم ه ایم.

۱۰- زندان سبو، فیلیپین

زندان محلی و مرکز بازپروری سبو یک زندان ۱,۶۰۰ نفری در ان سبو، فیلیپین ، یک زندان فوق امنیتی برای خطرناک ترین قاتلان و متجاوزان فیلیپینی در نظر گرفته ه . اگر چه زندان قرار ه کمی بیش از ۱,۵۰۰ زندانی را در خود جای دهد، اما در سال ۲۰۲۰ ت شلوغ ترس از گسترش سریع ویروس کرونا در آن را افزایش داد.

سبو یکی از زندان های متفاوت در لیست ، چرا شرایطش چندان خو نیست. دلیل گنجانده ن آن در فهرست، روی جدید زندان بازپروری زندانیان یک سری تمرینات تفریحی و خلاقانه را زندانیان ارائه ه تا آن ها را مشغول نگه . هر زندانی ملزم شرکت در برنامه آوازخوانی و رقص و آن ها یک سری نمایش ها را با دریافت دستمزد برای مخاطبان خود اجرا ه اند.

در فوریه ۲۰۲۳، گفته زندانیان موسوم زندانیان رقصنده گفته ه پس از دو سال وقفه دلیل شیوع کووید ۱۹، خود را برای بازگشت نمایش ها آماده کنند. برخی از رقص های زندانیان قدری در فیلیپین محبوب ه اند پس از پایان برنامه، تماشاگران برای امضا گرفتن از زندانیان تلاش می کنند.

۹- زندان هالدن، نروژ

جرم های صورت گرفته توسط ساکنان زندان هالدن در تضاد کامل با شهرت آن عنوان یکی از انسانی ترین زندان های جهان . تجاوزگران، قاتلان و پدوفیل ها بخش اعظم ساکنان زندان را تشکیل می دهند، زندانی پس از افتتاح آن در سال ۲۰۱۰ پرچمدار نظام قضایی نروژ تبدیل .

سازه مینیمالیستی ۱۳۸ میلیون دلاری در یک جنگل وسیع قرار بیشتر یک هتل جنگلی شبیه تا یک زندان فوق امنیتی. هر سلول دارای یک صفحه نمایش تلویزیونی، یک توالت با یک در برای حفظ حریم خصوصی و یک دوش حمام . همچنین برای زندانیان حوله های بزرگ و نرم، یخچال های شخصی و پنجره های بدون حفاظ در نظر گرفته ه تا چشم اندازی بدون محدودیت از جنگل خیره کننده بیرون ه باشند.

خارج از بخش های خصوصی و راحت زندان، هر قسمت از یک اتاق تفریح جمعی برخوردار زندانیان می توانند در آن تماشای سریال، فیلم و بازی های ویدیویی بپردازند. همچنین یک ودیو برای ضبط موسیقی و یک سالن ورزشی پیشرفته نیز در زندان وجود و زندانیان می توانند در کلاس های آموزشی برای تقویت مهارت های خود شرکت کنند.

۸- زندان سولنتونا، سوئد

همانند هالدن، محکومان در سولنتونا سلول های خصوصی خود با تخت های راحت و سرویس ی جداگانه دارند. آن ها همچنین یک سالن ورزشی کاملاً مجهز در اختیار دارند در آن می توانند تناسب اندام خود را حفظ کنند. همچنین یک آشپزخانه باز برای پخت غذا، و یک اتاق ساده در آن می توانند لم دهند و تلویزیون تماشا کنند نیز وجود .

زندان یکی دیگر از زندان های فوق امنیتی در فهرست ، جایگاه خود را خاطر ابتکارهای زیست محیطی اش دست آورده . زندان خاطر نصب سقف سبز عظیم ۱،۱۰۰ متر مربعی گیاهان و چمن، برنده جایزه پروژه های عمومی BREEAM ۲۰۱۹ . سارا جاگرمو، از مدیران طرح، گفته فضای سبز «از سقف در برابر تابش [خورشیدی]، بارش باران و تغییرات دمایی محافظت » و «تسهیل جریان آب های سطحی داخل ملک کمک ، در حالی گرده افشانی… برای حشرات را نیز ممکن می سازد».

آن ها همچنین یک سیستم تهویه مطبوع و یک اتاق خاص را طراحی ه اند در آن می توان چندین دسته مختلف زباله را جمع آوری . شیشه عایق اطراف کل سازه نیز تنظیم دمای داخل زندان کمک .

۷- زندان جی وی اَی فوهلسبوتل، آلمان

زندان فوهلسبوتل هامبورگ در واقع در یک اردوگاه کار اجباری سابق نازی ها قرار ، از آنچه ممکن تاریخش نشان دهد، لوکس تر . سلول های لوکس و بزرگ، ماشین های لباس شویی و کف های بدون ل، همگی در دسترس زندانیانی قرار دارند دوران محکومیت طولانی خود را سپری می کنند.

مرکز در گذشته خاطر رویش در مجازات زندانیان مورد انتقاد قرار گرفته ، اما زندانیان از کیوسک های تلفن می توانند هنگام صحبت با اعضای خانواده در خلوت فاده کنند، سپاسگزار هستند.

۶- زندان چمپ-دولون، سوییس

زندان فوق امنیتی چمپ – دولون در سال ۱۹۷۷ ساخته تا تنها ۲۰۰ زندانی را در خود جای دهد و از آنجا ۶۰ درصد زندانیان آن در انتظار محاکمه ند، زندان ت شلوغ . پیش از تزریق ۳۲ میلیون دلار پول نقد در سال ۲۰۱۱ برای توسعه و نوسازی، سلول های زندان کاملاً پر ه ند و بیماری ها راحتی در میان جمعیت زندان پخش می ند. شورش ها نیز طور معمول رخ می داد.

با سرمایه گذاری، مقامات زندان را بازسازی ند و زندانیان اکنون دارای سلول های سه برابر وسعت قبلی با حمام های خصوصی هستند. همچنین یک بازسازی بزرگ در فضای باز زندان صورت گرفته و فعالیت های زیادی برای سرگرم ن زندانیان در نظر گرفته ه . برخی می گویند کار باعث می شود زندانیان احساس کنند جای وقت گذرانی و گذراندن دوران حبس، در خوابگاه دانشجویی زندگی می کنند.

۵- زندان آرانخوز، اسپانیا

زندان آرانخوز در مادرید اولین زندان در نوع خود ، زندانی برای دور هم نگه ن خانواده ها طراحی ه . گفته می شود زندان تنها زندان در جهان سلول هایی مخصوص خانواده ها و کودکان نوپا می توانند در آن مهد کودک بروند و بازی کنند و در عین حال با پدر و مادر قاتل و قاچاقچی مواد مخدر خود در داخل زندان بمانند.

واحدهای بزرگ «سلول های پنج ستاره» نامیده می شوند، دارای تختخواب های بچگانه و تصاویر شخصیت های دیزنی روی دیوارها هستند. در بیرون حتی یک زمین بازی برای بچه ها وجود . هدف از طراحی زندان کودکان با والدین زندانی خود ارتباط برقرار کنند در شرایطی آنقدر خردسال هستند واقعیت حبس را طور کامل درک نکنند، و زندانیانی دنبال بازپروری هستند مهارت های فرزندپروری را بیاموزند.

۴- زندان لئوبن، اتریش

زندان لئوبن در بخش کوهستانی اتریش واقع ه ، بارها در زمره ترین زندان های جهان قرار گرفته و اغلب با یک هتل پنج ستاره مقایسه می شود. زندان با بقیه زندان ها متفاوت زیرا برای تنها ۲۰۵ مجرم غیرخشن طراحی ه . هر زندانی «سلول» خاص خود را همراه یک حمام، آشپزخانه، تلویزیون و پنجره ای با ابعاد کامل برای دیدن مناظر دیدنی در اختیار . در بخش تفریحی خارج از سلول، زندانیان می توانند بسکتبال بازی کنند، در باشگاه فضای باز تمرین کنند یا در مرکز آب درمانی خوش بگذرانند. دیگران می توانند راحتی و بدون مانعی در داخل زندان قدم بزنند و آزادانه معاشرت کنند.

۳- زندان اوتاگو، نیوزیلند

مرکز اصلاح و تربیت اوتاگو در میلتون، نیوزیلند در سال ۲۰۰۷ برای زندانیان مرد با امنیت پایین تا متوسط افتتاح . زندان توسط حصاری با امنیت بالا احاطه ه ، اما در داخل آن فضای زیادی برای ورزش و اختلاط زندانیان وجود . یک ساختمان جداگانه برای اقامت زندانیان مورد فاده قرار می گیرد گفته می شود اتاق های بسیار راحتی .

اما جایی اوتاگو واقعا متمایز می شود، روی آن بازپروری و فراهم ن مهارت هایی برای محکومان می توانند پس از آزادی از آن ها فاده کنند. از جمله آموزش های ارائه ه می توان مهارت های نجاری، مهمان نوازی و حتی مهندسی اشاره .

۲- زندان اچ ام پی ادیول، اسکاتلند

زندان HMP Addiewell نیز بر روی ایجاد مهارت های تولیدی برای ۷۰۰ زندانی خود تمرکز و هدف آن هر زندانی از مرکز خارج شود چیزی یاد گرفته با تا موفقیت آن ها در خارج از زندان کمک کند.

گفته سرویس زندان های اسکاتلند، ادیول عنوان «زندان یادگیری» طراحی ه در آن از محکومان خوه می شود رفتار مجرمانه خود و «شرایطی منجر زندانی ن آن ها » فکر ه و راه حلی مناسب برای شروع یک زندگی بدون خلاف پیدا کنند. هدف عنصر یادگیری از اقامت آن ها در زندان، « چشم انداز اشتغال پذیری آن ها» . هر هفته، زندانیان باید ۴۰ ساعت از آنچه مقامات آن را «فعالیت هدفمند» می نامند را انجام دهند.

۱- زندان بوی، نروژ

زندان بوی در سال ۱۹۸۲ در جزیره ای مترو قرار گرفت، در یک فضای یک مایل مربعی محسور ه با درختان کاج ساخته ه و مناظر خیره کننده ای از اقیانوس . در زندان حداکثر ۱۰۰ قاتل و متجاوز زندگی می کنند فعالیت های هیجان انگیزی مانند اسب سواری، ماهیگیری، آموزش تنیس و حمام آفتاب دسترسی دارند.

محکومین جای سلول، کل هایی برای زندگی در زمین های کشاورزی خود می گیرند تا کار کنند. سرآشپز بوی جای نودل های قابلمه ای در زندان های انگلیسی یافت می شود، چیزهایی مانند «ماهی با سس سفید، با میگو» و همچنین «کنسرو مرغ تا ماهی آزاد» را برای زندانیان سرو .

گزارش گاردین، گفته می شود زندان بوی با وجود حداقل امنیت و ماهیت وحشتناک جنایات زندانیان خود، کمترین نرخ ارتکاب مجدد جرم زندانیان را در اروپا . تنها ۲۰ درصد از محکومان نروژی در عرض دو سال از تاریخ آزادی شان در سال ۲۰۱۰ دوباره زندان افتاده اند و آمار بوی حتی از ۱۶ نفر هم کم تر .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *