لطیفی: استقلال مقابل ضد حملات حریف شکننده بود/ هواداران بازی تهاجمی همراه با نتیجه می‌خواهند

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل استقلال خوزستان در هفته چهارم لیگ برتر، اظهار داشت: استقلال کاملاً مستحق کسب ۳ امتیاز بود و در نیمه دوم نیز بازی خوبی را به نمایش گذاشت، اما در ۲۰ دقیقه ابتدایی خوب بازی نکرد. اگر بازیکنان استقلال خوزستان تجربه بیشتری داشتند مطمئناً به گل می‌رسیدند. استقلال مقابل ضد حملات حریف کمی شکننده بود و نتوانست راه نفوذ استقلال خوزستان را ببندد.

وی افزود: نکونام در درست کردن ساختار دفاعی تیمش توانمند است، اما هواداران بازی تهاجمی همراه با نتیجه از استقلال می‌خواهند و به خاطر همین صرفاً نمی‌تواند دفاعی بازی کند. در مجموع استقلال هنوز برای رسیدن به یک تیم ایده‌آل و مستحکم نیاز به زمان دارد. استقلال سال قبل جز پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ برتر بود، اما در خط حمله بازیکنان تاثیرگذاری رفتند و جایگزینی جذب نشد. در خط دفاعی دو بازیکن جدا شدند و نفراتی نیز وارد تیم شدند. باید تعادل در خط هجومی و دفاعی برقرار شود تا تیم در ضدحملات دچار مشکل نشود.

*نکونام و خطیر دست از مخالفت با یکدیگر بردارند 

کارشناس فوتبال در مورد حمایت بیشتر از استقلال بیان کرد: استقلال به شرطی این فصل موفق می‌شود که هواداران و پیشکسوتان نکونام و بازیکنانش را حمایت کنند. هم اکنون نیز نکونام در ۴ بازی اخیر امتیازات خوبی گرفته و اعتماد به نفس پیدا کرده است. بر همین اساس همه پشت او هستند و باید حمایت‌ها ادامه‌دار باشد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص اختلاف نکونام با خطیر تاکید کرد: چند سال قبل هم اختلافاتی بین احمد سعادتمند مدیرعامل وقت باشگاه و فرهاد مجیدی در استقلال وجود داشت و یک جام از دست استقلال پرید. این موضوع باید درسی برای نکونام و خطیر باشد و دست از مخالفت با یکدیگر بردارند تا استقلال آسیب نبیند. بهترین کار این است که یکی از پیشکسوتان وارد این ماجرا شود و کدورت‌ها را بین سرمربی و مدیرعامل حل کند.

*تعطیلات در مسابقات لیگ برتر باعث پسرفت خواهد شد

لطیفی درباره تعطیلی ۴۰ روزه مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: تعطیلی برای تیمی که در پیش فصل زیاد با تیمش کار نکرده، بسیار مفید خواهد بود. بالطبع نکونام در این مدت به خوبی می‌تواند روی فاز هجومی تیمش کار کند، اما برای تیمی‌هایی که روند خوبی در ۴ هفته داشتند این وقفه خیلی مضر است چون ممکن است نتوانند روند رو به رشد خودشان را ادامه بدهند.

وی در پایان در مورد اینکه تعطیلی مسابقات به فوتبال ضربه می‌زند، خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم مشکلات سخت‌افزاری زیادی در فوتبال ایران وجود دارد، اما امیدوارم با مدیریت قوی، امکانات استاندارد را برای برگزاری مسابقات مهیا کنند. چون این تعطیلات در مسابقات لیگ برتر باعث پسرفت خواهد شد و ایجاد نظم در برگزاری رقابت‌ها باعث رشد و پیشرفت فوتبال یک کشور می‌شود. کشور‌های حاشیه خلیج فارس خیلی منظم و با برنامه بازی‌های لیگ خودشان را برگزار می‌کنند و شاهد هستیم که نسبت به سال‌های گذشته درخشش بیشتری را در رده باشگاهی و ملی به دست می‌آورند. عدم برنامه‌ریزی اصولی در مسابقات لیگ باعث شده تا دیگر استعداد‌ها و ستاره‌ای مثل گذشته در فوتبال ایران ظهور نکند.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *