لیبرال دموکرات ها خواستار رای “نه” به کمک اسرائیل برای تحت فشار قرار دادن بایدن بر غزه هستند

گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان با گرایش چپ از همکاران خود می‌خواهند که با بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل مخالفت کنند، به این امید که تعداد رای‌های «نه» این حزب را به حداکثر برسانند و هشداری به رئیس جمهور بایدن درباره عمق نارضایتی ائتلاف سیاسی‌اش ارسال کنند. به دلیل حمایت او از تاکتیک های اسرائیل در غزه.

رهبران مترقی مجلس با در نظر گرفتن رای گیری پیش رو به عنوان یک انتخاب اخلاقی درست یا شکستن مشابه آرای کنگره برای مجوز دادن و تامین مالی جنگ عراق، تلاش می کنند تا بلوک قابل توجهی از مخالفان دموکرات را با این اقدام کمک کنند که انتظار می رود تصویب شود. روز شنبه و در روزهای آینده قانون می شود.

پرامیلا جایپال، نماینده دموکرات واشنگتن و رئیس گروه پیشرو کنگره، گفت: «در پی آن رای‌ها، مردم خیلی دیرتر آمدند و گفتند: «ما نباید اجازه می‌دادیم که این کار پیش برود.» بحث دهه ها پیش بر سر عراق “و من فکر می کنم که این لحظه است.”

واکین کاسترو، نماینده دموکرات تگزاس، آن را “رای تعیین کننده” خواند و افزود: “ما یا در قتل عام شرکت خواهیم کرد یا شرکت نمی کنیم.”

شک کمی وجود دارد که این لایحه، که تقریبا ارسال می شود 13 میلیارد دلار کمک نظامی به اسراییل در حالی که به حملات خود در غزه ادامه می دهد، مجلس نمایندگان را همراه با پول برای اوکراین، تایوان و دیگر متحدان آمریکا تصویب خواهد کرد.

اما دموکرات‌های مترقی تخمین زدند که 40 تا 60 عضو حزبشان ممکن است در روز شنبه در مجلس نمایندگان با آن مخالفت کنند. این یک سیگنال قابل توجه از کنگره خواهد بود، جایی که حمایت دو حزبی آهنین از اسرائیل برای مدت طولانی عادی بوده است. و این امر نشان دهنده اختلافات شدید جنگ در غزه در حزب دموکرات است، حتی در شرایطی که دموکرات های بیشتری از جمله آقای بایدن شروع به انتقاد از رویکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در درگیری کرده اند و از او می خواهند که از غیرنظامیان بهتر محافظت کند.

این قانون 5 میلیارد دلار به قابلیت های دفاعی اسرائیل و 9 میلیارد دلار برای “کمک های بشردوستانه جهانی” از جمله برای غیرنظامیان غزه اختصاص می دهد. اما شروط بیشتری را در مورد نحوه استفاده اسرائیل از کمک های نظامی آمریکا قرار نمی دهد و همچنین مانع از انتقال تسلیحات آینده از ایالات متحده به عنوان تعداد فزاینده ای از دموکرات ها نمی شود.

دموکرات‌هایی که پیشروی علیه لایحه کمک به اسرائیل را رهبری می‌کنند، گفتند که قویا از دولت یهود و حق آن برای دفاع از خود حمایت می‌کنند و به ارسال کمک‌های نظامی که از قابلیت‌های دفاعی اسرائیل پشتیبانی می‌کند، مانند پر کردن گنبد آهنین، فلاخن دیوید، رای مثبت خواهند داد. و سیستم های دفاعی تیر آهن. آنها همچنین حمله تروریستی 7 اکتبر توسط حماس را که منجر به جنگ شد، محکوم کردند و گفتند گروگان های گرفته شده توسط حماس باید آزاد شوند.

اما آنها استدلال کردند که تایید تسلیحات تهاجمی بیشتر بدون قید و شرط، یک موضع اخلاقی و سیاسی غیرقابل دفاع است که به منزله تایید پیگرد قانونی آقای نتانیاهو از جنگ، از جمله قصد او برای حمله به رفح به دلیل مخالفت‌های دولت بایدن است. به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از 33000 نفر در غزه از زمان آغاز درگیری ها کشته شده اند و مردم با بحران گرسنگی روبرو هستند.

رو خانا، نماینده دموکرات کالیفرنیا، که اولین کمپین خود را بر روی یک پلت فرم ضد جنگ انجام داد و به رهبری تلاش ها برای پایان دادن به مشارکت ایالات متحده در جنگ کمک کرد، گفت: “من نیاز به سلاح های دفاعی برای اسرائیل را درک می کنم، به ویژه با توجه به حمله ایران.” در یمن اما هیچ توجیهی برای ارائه بمب و سلاح به نتانیاهو برای ادامه جنگ در غزه که هزاران زن و کودک بیگناه فلسطینی را می کشد، وجود ندارد.

رای روز شنبه یادآور وضعیت مشابهی از سال 2007 است، زمانی که نانسی پلوسی، دموکرات کالیفرنیا، سخنران آن زمان، تقسیم یک قانون هزینه به دموکرات‌ها اجازه دهد تا مخالفت خود را با تأمین مالی جنگ عراق ثبت کنند و در عین حال از لایحه بودجه داخلی حمایت کنند. رئیس مایک جانسون، جمهوری خواه لوئیزیانا، به طور مشابه تقسیم شده است بسته کمک های خارجی که قرار است در روز شنبه در نظر گرفته شود تا هر عنصر از خط پایان عبور کند ائتلاف های متمایز مقاومت به قطعات مختلف صورتحساب

که در یک رای تست حساس در روز جمعهمجلس نمایندگان با 316 رای موافق در برابر 94 موافقت کرد که این بسته را با 39 دموکرات – عمدتا مترقی – همراه با 55 جمهوری خواه در مخالفت، مطرح کند.

بکا بالینت، نماینده دموکرات ایالت ورمونت و نماینده اول: «این لحظه ای است برای اعضای کنگره که از اسرائیل ایمن و امن حمایت می کنند تا این پیام را ارسال کنند که دادن سلاح های تهاجمی بیشتر به نتانیاهو راهی برای صلح و امنیت برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها نیست. در مصاحبه ای گفت که عضو یهودی کنگره خواستار آتش بس است. به عقیده من، دادن سلاح های تهاجمی بیشتر به نتانیاهو در این مرحله، چشم پوشی از تخریب غزه است که در شش ماه گذشته شاهد آن بوده ایم. و همچنین چراغ سبزی برای تهاجم به رفح است.»

نماینده لوید داگت، نماینده دموکرات تگزاس که در سال 2007 اپوزیسیون را برای تأمین بودجه جنگ عراق رهبری کرد، گفت که گفتگوهای میان دموکرات‌های کنگره که مخالف ادامه حمایت آمریکا از جنگ غزه بودند، «بی شباهت» به مکالمات 17 سال پیش نبود.

آقای داگت گفت: «ممکن است در مورد اینکه آیا جنگ بسیار گسترده‌تری اتفاق می‌افتد، و اینکه آیا سلاح‌های آمریکایی منجر به مرگ هزاران انسان بی‌گناه می‌شود، رأی می‌دهیم».

دموکرات هایی که با بسته کمکی به اسرائیل مخالف هستند، اقلیتی از اعضای حزب خود را تشکیل می دهند. اما آنها رای «نه» را بخشی از استراتژی تحت فشار قرار دادن آقای بایدن برای شرطی کردن کمک‌ها و توقف انتقال سلاح‌های تهاجمی در آینده می‌دانند. از طریق بسیاری از جلسات، زنجیره‌های متنی و مکالمات با دولت، آنها تلاش کرده‌اند رویکرد رئیس‌جمهور به اسرائیل را تغییر دهند و در عین حال بر خطرات انتخاباتی که آقای بایدن در میان رای‌دهندگانی که به او کمک کردند تا در سال 2020 به کاخ سفید برسد و اکنون از او خشمگین هستند، تاکید کردند. رسیدگی به جنگ

خانم بالینت گفت: «تنها راه برای تصحیح دوره این است که تعداد قابل توجهی از اعضای حزب دموکرات بگویند که باید تغییر کند.

نماینده دن کیلدی، نماینده دموکرات میشیگان که بر آقای بایدن فشار می آورد تا سلاح های تهاجمی را از اسرائیل منع کند، گفت که رای بزرگ “نه” دست رئیس جمهور را برای انجام این کار تقویت می کند.

او گفت: «این به دولت کمک می کند که تعدادی از دموکرات ها خود را به این شکل بیان کنند.

گرگ کاسار، نماینده دموکرات تگزاس، گفت که امیدوار است تعداد قابل توجهی از دموکرات‌هایی که با این لایحه مخالفت می‌کنند، به دولت بایدن اهرم بیشتری برای تأثیرگذاری بر رویکرد دولت اسرائیل در جنگ بدهد.

او گفت: “امیدوارم این رای به جهان نشان دهد که بخش واقعاً قابل توجهی از ایالات متحده وجود دارد که نمی خواهد شاهد جنگ های گسترده و گسترده باشد.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *