لیلا نقدی‌پری، سینماگر، در «زندان قرچک» و «باز موقت»

مجید برزگر، کارگردان و همسر لیلا نقدی‌پری در جریان سالگرد کشته‌ن مهسا (ژینا) امینی باز ، می‌گوید برای سینماگر زن «حکم باز موقت» صادر ه .

آقای برزگر بامداد دوشن با بیان خانم نقدی‌پری ظهر روز ۲۵ شهریور از خانه خارج ، در ستاگرام نوشت همسرش شامگاه یکشن بعد از حدود ۳۰ ساعت بی‌خبری از زندان قرچک تماس گرفته و «قاطع و مسلط» گفته حالش خوب .

لیلا نقدی‌پری، سینماگر و عضو هیئت مدیره انجمن طراحان فیلم سینمای ایران، سال گذشته هم دلیل انتشار ویدئویی در حمایت از اعتراضات سراسری، چند بار احضار ه .

او سال گذشته و هنگام خروج از کشور برای حضور در یک کارگاه آموزشی سینمایی در فرودگاه خمینی ساعاتی باز و بازجویی و پس از ضبط گذرنامه‌اش یک‌سال ممنوع‌الخروج .

مجید برزگر خود نیز سال گذشته دلیل امضای بیانیه امضای بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» یک سال حبس و ممنوعیت از فعالیت‌های حرفه‌ای محکوم ه، در پست روز دوشن با اشاره «تمام شهرِ تا بُنِ دندان نظامی و مسلح» را برای پیدا ن همسرش جستجو ه، گفت «جمعیتی یک‌ دو هزار نفری» از خانوادهٔ شهروندان باز‌ه روز یکشن ۲۶ شهریور در برابر «ستاد فرماندهی امداد نیروی انتظامی» در محله افسریه حضور ه‌اند.

کارگردان با بیان هیچ‌یک از مسئولان در مرکز انتظامی پاسخگو نه‌، از قول افراد تازه آزاد ه نوشت «هزار نفر» از باز‌گان در مکان نگهداری می‌ند.

پیشتر کانال تلگرامی وحیدآنل با انتشار چند عکس از مقابل مکان از انتقال همه افرادی طی صبح و بعد از ظهر روز شن ۲۵ شهریور در حد فاصل میدان انقلاب تا میدان آزادی باز ه‌اند، بازگاه ستاد خبر داد.

در تصاویر منتشر ه از محوطه مقابل «ستاد فرماندهی امداد نیروی انتظامی» دیده‌ می‌شود صدها تن از خانواده‌های باز‌گان در حال انتظار برای روشن ن وضعیت بستگان خود هستند و نیروی انتظامی نیز با افراد حاضر با خشونت برخورد می‌کند.

در میان روزنامه شرق ناد اظهارات مقام‌های رسمی نوشت روز شن ۲۵ شهریور در سالگرد جان باختن مهسا امینی «دست‌کم ۲۷۰ تن در شهرهای مختلف غیر از تهران» باز ه‌اند و افزود اما «آمار و ارقام غیررسمی» حکایت از باز‌های بیشتری .

با فاده از گزارش شب‌های اجتماعی و رادیو فردا؛پ.م/پ.پ.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *