“ما هیئت منصفه خود را داریم” – نیویورک تایمز

با وجود هیئت منصفه 12 نفره در حال حاضر، ما تنها چند روز با بیانیه های آغازین محاکمه دونالد ترامپ فاصله داریم، لحظه ای کلیدی در آنچه که در حال حاضر یک پرونده مهم است.

پس از چند درام اولیه که منجر به اخراج دو هیئت منصفه قبلی شد، قاضی خوان مرچان امروز در 12 منهتنی سوگند یاد کرد و هیئتی را تکمیل کرد که از آن خواسته می شود در اولین محاکمه جنایی رئیس جمهور سابق آمریکا حکم صادر کنند.

قاضی در ساعت 4:35 بعد از ظهر گفت: “ما هیئت منصفه خود را داریم.”

مرچان نشان داده است که از وکلای هر دو طرف می خواهد که بیانیه افتتاحیه خود را برای صبح دوشنبه آماده کنند.

هنوز ممکن است موانعی وجود داشته باشد: چند نفر جایگزین باقی مانده اند که فردا انتخاب می شوند، و همانطور که از دست دادن دو هیئت منصفه در صبح امروز نشان می دهد، گاهی اوقات می توان اعضای هیئت منصفه را پس از اینکه قبلا نشسته اند، معاف کرد.

با این حال، در جریان وخیم این هفته، دادستان ها و دفاعیات نکاتی در مورد بیانیه آغازین و استدلال های بعدی خود ارائه کرده اند. Voir dire بخشی از انتخاب هیئت منصفه است که در آن وکلا مستقیماً از هیئت منصفه بالقوه سؤال می کنند و سعی می کنند هر گونه عقیده یا سوگیری را که می تواند به پرونده آنها کمک کند یا به آنها آسیب برساند، کشف کند.

جاشوا استینگلاس، دادستان دفتر دادستان منطقه منهتن، به سرعت از فیل در اتاق نام برد (به نظر می رسد استعاره مناسب برای نامزد احتمالی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری).

استینگلاس امروز گفت: «هیچ کس پیشنهاد نمی کند که شما نمی توانید منصفه منصف باشید زیرا نام آقای ترامپ را شنیده اید. “ما انتظار نداریم که شما در هشت سال گذشته زیر سنگ زندگی کرده باشید.”

اما او افزود که این پرونده “ربطی به سیاست شخصی شما ندارد.”

او گفت: «این یک همه پرسی در مورد ریاست جمهوری ترامپ یا رقابت محبوبیت یا هیچ نشانه ای از اینکه قصد دارید در نوامبر به چه کسی رای دهید نیست.

ترامپ 77 ساله به 34 فقره جرم جعل سوابق تجاری در رابطه با تلاشش برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی جنسی مربوط به ستاره فیلم های مستهجن به نام استورمی دانیلز، قبل از انتخابات 2016 متهم است. و این – و به تنهایی، استینگلاس گفت – همان چیزی است که دادستان ها قصد دارند در سر هیئت منصفه تحقیق کنند.

در حالی که ترامپ نگاه می کرد، استیگلاس گفت: «این پرونده درباره این است که آیا این مرد قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر. “آیا او سوابق تجاری را جعل کرد تا بر توافقی برای نفوذ غیرقانونی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 سرپوش بگذارد؟”

به نظر می رسد که دادستان ها نیز به ضعف های احتمالی پرونده خود، از جمله چندین شاهد با گذشته نامطلوب، اذعان دارند. این شامل مایکل کوهن، تعمیرکار سابق ترامپ می‌شود که در سال 2018 به جرم خود اعتراف کرد. بودجه مبارزات انتخاباتی و سایر قوانین فدرال.

استینگلاس اعتراف کرد که برخی از شاهدان آنها “چمدان” داشتند.

او روز سه شنبه گفت: «چندین از شاهدان در گذشته علناً بسیاری از همان حقایقی را که قرار است در اینجا شهادت دهند، انکار کرده اند.

استیگلاس ادامه داد: «این یک رفراندوم هم نیست که آیا شاهدان را دوست دارید یا خیر.

ترامپ هرگونه برخورد جنسی با دنیلز را رد می کند و همچنین اتهامات وارده به او را رد می کند و آنها را “شکار جادوگر” می داند که توسط آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن و سایر دموکرات ها طراحی شده است.

و در بازجویی از اعضای هیئت منصفه و تشریح استدلال آنها، به نظر می رسد تیم دفاعی ترامپ قصد دارد تاکید بر انصاف در آنچه آنها به عنوان یک پیگرد قانونی عمیقا ناعادلانه می دانند.

تاد بلانچ، وکیل ارشد رئیس جمهور سابق، روز سه شنبه گفت: «این فوق العاده جدی است. برای پرزیدنت ترامپ فوق العاده مهم است که ما بدانیم که یک تکان منصفانه خواهیم داشت.»

سوزان نچلس، یکی دیگر از وکیل مدافع، امروز این موضوع را تکرار کرد و گفت که می‌دانست مردم «احساسات قوی» دارند، اما باید آن‌ها را کنار بگذارند.

او گفت: «مشکل سوگیری ها این است که نگاه ما به جهان را رنگ می کند.

هم بلانچ و هم نچلس بارها پرسیدند که اعضای هیئت منصفه بالقوه درباره ترامپ چه احساسی دارند، که نشان می‌دهد یکی از بزرگترین نگرانی‌های دفاعی، شهرت رئیس‌جمهور سابق است. بلانچ در برخی از آخرین سخنان خود خطاب به اعضای بالقوه منصفه در روز سه‌شنبه پرسید: «آیا می‌توانید این بار را بپذیرید که رئیس‌جمهور ترامپ از این لحظه تا آخر بی‌گناه است – بی‌گناه – تا زمانی که به فکر کردن بازگردید؟»

“آیا می توانید متعهد شوید که از حالا تا آخر، این همان چیزی باشد که هر روز به این دادگاه می آیید؟” بلانچ گفت.

هیچ هیئت منصفه بالقوه مخالفتی نکرد.

دادستانی ابتدا در مراحل اولیه قرار خواهد گرفت و به زودی پس از آن شروع به ارائه مدارک خود – از جمله صفحات گسترده، ایمیل ها و متن ها خواهد کرد. شاهدی از کوهن خواهد بود و دانیلز نیز ممکن است موضع بگیرد. انتظار می رود بلانچ و سایر وکلای مدافع به شدت به اعتبار هر دو حمله کنند.

در واقع، نچلس امروز آنچه را که به نظر می رسد اشاره ای پنهان به کوهن کرد و اشاره کرد که عده ای بودند که می خواستند از ترامپ «انتقام» بگیرند.

عنوان کتاب 2022 کوهن؟ “انتقام.”

اما قبل از همه اینها، هر دو طرف سخنان آغازین را ارائه خواهند کرد تا زمینه را برای محاکمه چند هفته ای که بعداً دنبال می شود، فراهم کند.

این محاکمه بی سابقه است: اولین باری است که یک رئیس جمهور سابق آمریکا به صورت جنایی محاکمه می شود. اما استینگلاس اصرار داشت – همانطور که احتمالاً هفته آینده خواهد بود – که ترامپ “درست مانند هر متهم دیگری در هر پرونده جنایی دیگر” است، با این استدلال که پرونده در واقع بسیار ساده است.

او گفت: «این پرونده مربوط به حاکمیت قانون است. و اینکه آیا دونالد ترامپ آن را شکست یا نه.

اینجاست تیمی که ما در مورد آزمایش گزارش می دهیم. در طول مراحل، ما به‌روزرسانی‌های بیشتری را برای شما ارسال می‌کنیم، از جمله هشدارهای اخبار فوری و تحلیل‌های هفتگی منظم خود در پنجشنبه‌ها.


ما از خوانندگان می‌پرسیم که دوست دارند درباره پرونده ترامپ بدانند: اتهامات، رویه، بازیگران مهم یا هر چیز دیگری. تو می توانی سوال خود را با پر کردن این فرم برای ما ارسال کنید.

چرا ترامپ اجازه دارد بیرون از دادگاه بایستد؟ – پنی ویلسون، Commack، نیویورک

جسی: به عنوان یک متهم، ترامپ تا زمانی که گناهش ثابت نشود، بی گناه است و می تواند هر زمان که صلاح بداند، نظر خود را بیان کند. (به جز در دادگاه، توجه داشته باشید، جایی که به او در مورد طغیان اخطار داده شده است.) و در حالی که او مشمول حکم تهوع می شود، حمله به شهود، دادستان، هیئت منصفه و کارکنان دادگاه، و همچنین بستگان آنها و بستگان قاضی را محدود می کند. آقای ترامپ همچنین به دنبال استفاده از محاکمه – و پیشنهاد او مبنی بر “شکار جادوگر” است – به عنوان یک نقطه صحبت در مبارزات انتخاباتی. و به محض خروج او از دادگاه، به نظر می رسد که اشتیاق او را برای اعلام بی گناهی نشان می دهد.


  • روز دوشنبه، قاضی که بر محاکمه کلاهبرداری مدنی ترامپ در منهتن نظارت داشت، جلسه ای را برای تعیین اینکه آیا وثیقه ای که ترامپ در حین درخواست تجدیدنظر برای جریمه 450 میلیون دلاری خود در این پرونده ارسال کرد، به درستی تنظیم شده است، برگزار خواهد کرد.

  • دیوان عالی در 25 آوریل به استدلال هایی درباره ادعای ترامپ مبنی بر مصونیت از تعقیب قضایی در پرونده دخالت در انتخابات در واشنگتن رسیدگی خواهد کرد.


ترامپ در مرکز حداقل چهار تحقیق جنایی مجزا، در سطح ایالتی و فدرال، در مورد موضوعات مرتبط با مشاغل تجاری و سیاسی او قرار دارد. اینجا جایی است هر مورد پابرجاست.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *