مبانی و تکنیک‌های آمریکایی در مدیریت سازمان‌ها

مبانی و تکنیک‌های آمریکایی در مدیریت سازمان‌ها

مدیریت سازمان‌ها در دنیای امروز جزء یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در موفقیت هر سازمانی است. از اینرو، استفاده از مدل‌ها و تکنیک‌های مدیریتی مناسب امری ضروری به‌نظر می‌رسد. مدیریت سازمان‌ها به منظور دستیابی به اهداف خویش نیازمند استراتژی‌ها و فنون موثری است که بر طبق آن‌ها بتوانند از منابع خود به‌صورت بهینه استفاده نمایند.

آمریکا با توجه به رشد و توسعه فراگیری که در این کشور صورت گرفته است، تجربه‌های بسیاری در حوزه مدیریت سازمان‌ها به دست آورده است که در سراسر جهان شهرت ویژه‌ای دارد. در این مقاله به بررسی مبانی و تکنیک‌های آمریکایی در مدیریت سازمان‌ها خواهیم پرداخت.

یکی از مبانی اصلی در مدیریت سازمان‌ها در آمریکا، تمرکز بر مشتری است. دستیابی به رضایت مشتریان در صدر اهداف سازمان‌ها قرار دارد و تمام تصمیمات و راهبردها به منظور بهبود نیازهای مشتریان پیش‌بینی می‌شود. در این راستا، تحقیقات متعدد در مورد نیازها و خواسته‌های مشتریان صورت گرفته و به عنوان راهنمایی جهت تدوین استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی شناخته می‌شود. علاوه بر این، سیستم‌های مدیریتی به اندازه‌ای طراحی می‌شود که بتوانند به یکنواختی در خدمات و محصولات ارائه شده از طرف سازمان تمرکز ورزیده و باعث افزایش رضایت مشتریان گردند.

تکنیک‌های فراگیری مدیریت پروژه نیز یکی دیگر از مبانی و تکنیک‌های آمریکایی در مدیریت سازمان‌ها می‌باشد. مدیریت پروژه در غرب به دلیل سیستم وسیعی که در سازمان‌ها و شرکت‌ها وجود دارد بسیار حیاتی به نظر می‌رسد. نتیجتاً، تکنیک‌های مدیریت پروژه طراحی شده اند تا به خوبی بتوانند در مدت زمان محدود و با مشخصات تعیین شده پروژه‌ها را به پایان برسانند. به جرات می‌توان ادعا کرد که تکنیک‌های مدیریت پروژه آمریکایی در دنیای کسب و کار بسیار تأثیرگذار بوده و کارآمدی آن‌ها از نظر عملیاتی برجسته است.

همچنین، این کشور در خصوص استفاده از روش‌های مقیاس‌پذیر در مدیریت به عنوان یکی از تکنیک‌های خود معروف است. برای بزرگ‌تر شدن و رشد در سازمان‌ها و شرکت‌ها، نیاز به یک سیستم مقیاس‌پذیر مدیریتی است. استفاده از روش‌های مقیاس‌پذیر، توانایی سازمان‌ها را در تطبیق با شرایط متغیر بازار و رقابت بهبود می‌بخشد. در این رویکرد، سازمان‌ها باید مراحل و فرآیندهای مختلف را در سازمان خود به صورت قابل تکرار و مقیاس‌پذیر طراحی کنند تا بتوانند به درستی با تغییرات مقابله کرده و رشد خود را تسریع دهند.

در نهایت، لازم به ذکر است که مبانی و تکنیک‌های آمریکایی در مدیریت سازمان‌ها بسیار گسترده و متنوع هستند و مقدار زیادی تحقیق و پژوهش برای کشف و ارتقاء آن‌ها صورت گرفته است. استفاده از این مبانی و تکنیک‌ها بهایزاد کیفیت، بهره‌وری و رشد سازمان‌ها را افزایش می‌دهد و در نهایت برای دستیابی به موفقیت بیشتر در سازمان‌ها بسیار حیاتی است.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *