مجموع بارندگی کالیفرنیا: لس آنجلس یک فوریه مرطوب تاریخی را دید

فوریه مرطوب ترین ماه در مرکز شهر لس آنجلس از سال 1998 بود. با بیش از 12 اینچ باران که شهر را خیس کرده بود، چهارمین مرطوب ترین ماه فوریه – و در کل هفتمین ماه مرطوب ترین ماه – در تاریخ ثبت شده نزدیک به 150 سال شهر بود.

پارک ویلیامز، پروفسور و متخصص آب و خشکسالی، هفته گذشته در حالی که در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس در حال قدم زدن بر روی چمن بود، در یک مصاحبه تلفنی گفت: می توانید اشباع را در خاک احساس کنید.

در اوایل فوریه، تنها در دو روز در سراسر پردیس UCLA، که به پایه کوه‌های سانتا مونیکا نزدیک‌تر است تا مرکز شهر، باران خیره‌کننده 11 اینچ بارید. طبق محاسبات دکتر ویلیامز، این بدان معناست که در آن دو روز 1.1 میلیارد پوند آب در محوطه دانشگاه ریخته شد.

منطقه مرکز شهر، کمی دورتر از شرق، در همان دوره زمانی هفت اینچ دریافت کرد. مقدار معمولی برای کل ماه فوریه برای UCLA کمتر از پنج اینچ و در مرکز شهر چهار اینچ است.

این مقدار زیاد باران که در جریان یک رودخانه جوی بین 4 و 6 فوریه بارید، کانال‌های سیمانی کم‌جریان را که در کانتی لس‌آنجلس می‌پیچد، به رودخانه‌های خروشان تبدیل کرد که تقریباً تا لبه لبه پر شده بودند و باعث ایجاد دامنه‌های تپه‌ای در محله‌های مسکونی شد. راه دادن و خیابان های پر آب. آن رویداد با بارندگی بیشتر در طول ماه دنبال شد، زمین را اشباع نگه داشت و کل کل را افزایش داد.

در اینجا نگاهی به معنای باران برای منطقه می اندازیم.

لس آنجلس با میزان خطرناکی از بارندگی تاریخی مواجه شد، اما بارش باران در سراسر کالیفرنیا در ماه گذشته نیز سودمند بوده است. از روز سه‌شنبه، کالیفرنیا در زمستان امسال کمی بیشتر از حد معمول بارندگی داشته است – 103 درصد میانگین، با توجه به داده های ایالتی.

این کمتر از سال گذشته است که 141 درصد از مقدار نرمال کاهش یافته و به پایان دادن به شرایط خشکسالی در این ایالت کمک کرد. سایر مناطق غرب نیز شاهد بهبود خشکسالی بوده اند و از روز سه شنبه، نظارت بر خشکسالی ایالات متحده گزارش داد که تنها 27 درصد از منطقه در خشکسالی قرار دارد، که نسبت به سال 2022 که 88 درصد منطقه در خشکسالی بود، بهبود چشمگیری داشته است.

دکتر ویلیامز گفت: “این به خوبی می تواند آغاز پایان خشکسالی بزرگ باشد.” این یکی دو سال اخیر آنقدر مرطوب بوده است که شاید ما در مسیری برای از بین بردن این خشکسالی هستیم.»

خشکسالی شدید خشکسالی شدیدی است که سالیان دراز ادامه دارد. دکتر ویلیامز گفت، آنها معمولا طولانی تر و شدیدتر از خشکسالی های کوتاه مدت هستند که به راحتی قابل کنترل هستند. خشکسالی کنونی از سال 2000 ادامه داشته است، و اگرچه دوره های مرطوب را شامل می شود، دوره زمانی کلی خشک تر از حد متوسط ​​بوده است.

دکتر ویلیامز فکر می کرد که ممکن است یک بار قبل از آن شاهد پایان خشکسالی شدید باشد، در یک دوره بسیار مرطوب بین سال های 2018 و 2019. در عوض، در سال 2020، غرب وارد دوره ای سه ساله شد که تقریباً به اندازه سایرین خشک بود. از خشکسالی شدید

گاهی اوقات یک یا دو سال واقعا مرطوب برای بیرون کشیدن منطقه ای مانند غرب از خشکسالی کافی نیست. دکتر ویلیامز گفت که ممکن است سال ها طول بکشد تا بدانیم آیا دو مورد آخر آغاز پایان خشکسالی بزرگ بوده یا خیر.

اگر سه سال آینده به شدت گرم و خشک باشد، خشکسالی شدید ادامه خواهد داشت. اما اگر سه سال از پنج سال آینده به طور قابل ملاحظه‌ای مرطوب‌تر از میانگین باشد، به احتمال بسیار زیاد دانشمندان می‌توانند بگویند تمام شده است. دکتر ویلیامز گفت: “من فکر می کنم که در دهه آینده به پایان می رسد.”

تغییرات آب و هوایی به طور کلی دمای هوا را افزایش می دهد و می تواند میزان رطوبت هوا را افزایش دهد که منجر به بارندگی بیشتر می شود. مدل های اقلیمی نشان می دهد که غرب نه تنها خشکسالی های شدیدتری را تجربه خواهد کرد، بلکه بارندگی های شدیدتری نیز خواهد داشت. او گفت که این امر دکتر ویلیامز را عصبی می کند، زیرا داده های او نشان می دهد که شدت بارندگی در غرب هنوز به طور قابل توجهی تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار نگرفته است، با این حال رودخانه ها در جریان رویدادهای شدید باران تا لبه بالا می آیند.

علیرغم بارندگی تاریخی در ماه فوریه، اثرات کلی باران به آن بدی که می‌توانست نبوده است.

جو سیراد، که از سال 1996 یک هواشناس در سرویس هواشناسی ملی در لس آنجلس بوده است، گفت که زمستان های 1997-1998 و 2004-2005 از نظر میزان بارندگی فوق العاده بود. در حالی که ممکن بود فوریه آن سال ها به سطوح امسال نرسیده باشد، ماه های دسامبر و ژانویه منتهی به آنها به طور قابل توجهی مرطوب تر از زمستان امسال بودند.

به طور کلی، بیش از 17 اینچ باران از اول دسامبر تا پایان فوریه بارید. همین مقدار باران کافی بود تا سیزدهمین زمستان مرطوب‌ترین زمستان ثبت شده در مرکز شهر لس‌آنجلس شود، و بیشتر آن باران در فوریه بارید. (زمستان 5-2004 با بیش از 29 اینچ رکورد بیشترین بارندگی را در اختیار دارد.)

قبل از فوریه، کل بارندگی در شهرستان لس آنجلس در واقع کمتر از میانگین بود. این احتمال وجود دارد که چون خاک از باران های قبلی خیس نشده است، اثرات معمول باران شدید، مانند سیل ناگهانی و رانش زمین، چندان بد نبوده است.

پیش‌بینی‌کنندگان در مرکز پیش‌بینی آب و هوا مطمئن هستند که کالیفرنیا طی دو هفته آینده شاهد بارش بالاتر از حد متوسط ​​خواهد بود.

متیو ای. توماس، هیدرولوژیست پژوهشی با برنامه خطرات زمین لغزش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، گفت که دوره های بارندگی شدید معمولاً زمین لغزش های کم عمق را آغاز می کند، اما زمین لغزش های عمیق تر که عمق آنها بیش از سه متر است، در طول طوفان های بارانی و پس از آن مشخص شده است.

دکتر توماس گفت: «ما باید در ماه مارس هوشیار باشیم. جنوب کالیفرنیا در این زمان از سال فعالیت زمین لغزش قابل توجهی را تجربه کرده است.

از نظر تاریخی، مارس در لس آنجلس نیز بسیار مرطوب بوده است – آقای سیراد گفت که سال گذشته بود. الگوی آب و هوای فعلی همچنین به هوای طوفانی بیشتر اجازه می دهد تا بارندگی بیشتری را در این ماه به شهرستان لس آنجلس بیاورد.

دکتر ویلیامز گفت، در حالی که آب بیشتر برای خشکسالی مفید است، نظر گسترده ای در میان کارشناسان وجود دارد مبنی بر اینکه این منطقه احتمالاً در حد بالایی است که آب بیشتر مفید است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *