‌مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، روز یک‌شنبه ۲ …

🔸مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، روز یک‌شنبه ۲ مهر ماه گفت که وقوع طوفان و هجوم ریزگردها در منطقه شمال این استان دو هزار و ۱۰۷ نفر را روانه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کرد.
به گفته وی در پی موج جدید وزش باد و طوفان در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال این استان صدها نفر از مردم دچار مشکل تنفسی، قلبی و چشمی شده‌اند.
@VahidAfLine

🔸با آغاز سال تحصیلی جدید گزارش‌ها حاکی از بازداشت دست‌کم ۷ دانشجو در شهرهای مختلف ایران است. همزمان چندین دانشجو و استاد دانشگاه نیز با احکام «تعلیق» و «اخراج» مواجه شده‌اند.
روز اول مهر سحر صالحیان، دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سنندج، در شهر سقز به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.
سه روز بعد از آن هم علی غلامی فعال دانشجویی و دبیر سیاسی پیشین انجمن آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به بازداشت نیروهای امنیتی درآمد و این موج در ادامه به علی رضوی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، فرهاد حسینی دانشجوی مدیریت دانشگاه آزاد زنجان، محمدمهدی وثوقیان دانشجوی دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان، و آرمیتا پاویر، دانشجوی دانشگاه مدنی آذربایجان، رسید.
@VahidHeadline

🔸اداره کل زندان‌های استان تهران فوت جاویدزاد در زندان اوین را تایید و ارائه نشدن خدمات پزشکی به او را تکذیب کرد.
اداره کل زندان‌های استان تهران اعلام کرد که او روز اول مهرماه و پس از وخامت حال «بلافاصله به بهداری منتقل شده و با وجود تلاش‌های صورت گرفته» فوت کرده است.
سایت هرانا خبر داده بود که فرامرز جاویدزاد، شهروند یهودی و «زندانی دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی»، تا پیش از بازداشت در زمینه املاک در ایران فعالیت می‌کرد و در اسفند ۱۴۰۰ با شکایت «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام» از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.
@VahidOOnLine

🔸😋💩
جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، در مصاحبه‌ با شبکه ای بی سی آمریکا در پاسخ به پرسش مجری این شبکه درباره کشته شدن ۵۰۰ معترض در جریان اعتراضات سراسری گفت: «خیلی ها کشته شدند اما در دفاع از جمهوری اسلامی ایران.»
او با تکرار ادعاهای مقامات جمهوری اسلامی مبنی براینکه علت مرگ مهسا امینی، ناشی از یک بیماری قبلی بوده است افزود: «او مورد علاقه همه ما بود، من خودم یک مادر هستم و این را درک می کنم، به خاطر همین خودم شخصا با تمام کادر پزشکی درگیر در پرونده مهسا امینی تماس دائمی داشتم.»
@VahidHeadline
ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان با اشاره به خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی گفت که «حضور تعداد کمی» افراد بود و مردم «هیچ حمایتی از اغتشاش نکردند.»
او افزود: «جمهوری اسلامی نیز همواره نشان داده است که برای شنیدن صدای اعتراضات مردم گوش شنوا دارد.»
@VahidOOnLine

🔸گزارش مرکز آمار ایران درباره وضعیت تاهل نیروی کار افراد نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی باعث افزایش سن تجرد به ۴۰ سالگی شده است.
براساس آمار رسمی منتشر شده توسط این مرکز در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰ درصد مردان و ۸۰ درصد زنان بالای ۱۵ سال حداقل یکبار تجربه ازدواج را داشته‌اند.
براساس این آمار ۱/۳۹ درصد خانوارهای ایرانی نیز تعدد زوجین را تجربه می‌کنند.
در این گزارش به ازدواج دختران زیر ۱۹ سال نیز اشاره شده است که بر اساس آمار، ازدواج این گروه از دختران از ۱۵ درصد به ۱۰ درصد رسیده است.
@VahidHeadline

🔸روزنامه «پیام ما» در گزارشی با عنوان «بدعت در فرهنگستان علوم» به نقل از یکی از اعضای وابسته فرهنگستان علوم که نخواسته نامش فاش شود، نوشت: «به‌جز دو سه نفر از اعضای جدید که پیش از این با فرهنگستان در ارتباط بوده‌اند، باقی، چهره‌های سیاسی هستند.»
این منبع مطلع ادامه داد:‌ «با روی کار آمدن رئیس جدید فرهنگستان علوم از شهریور امسال، برای ۱۷ نفر بدون نظر مجمع عمومی به طور مستقیم، حکم عضویت پیوسته فرهنگستان صادر شده است.»
روزنامه «پیام ما» گزارش داده که پس از انتخاب این ۱۷ نفر، رضا فرجی دانا، وزیر اسبق علوم از دبیری فرهنگستان علوم استعفا کرد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

VOA Farsi صدای آمریکا on X

🔺تداوم فشار و سرکوب؛‌ بازنشستگی اجباری استادان، محرومیت از تحصیل و بازداشت دانشجویان

https://t.co/8G6MM9LHpa

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *