محسن برهانی: جمعه خونین زاهدان با دهها کشته: هنوز هیچ حکمی صادر نشده چه برسد به اجرا!


یک حقوقدان منتقد جمهوری اسلامی با اشاره به اقدام شتابزده قوه قضائیه جمهوری اسلامی در اجرای حکم اعدام چند تن از معترضان سال گذشته، از رسیدگی نکردن قضایی به مقصران حادثه جمعه خونین زاهدان انتقاد کرد.

محسن برهانی روز جمعه در شبکه ایکس (توئیتر سابق) با یادآوری مدت زمان تشکیل پرونده تا اجرای حکم برای محمدمهدی کرمی و محمد حسینی (دو ماه)، مجیدرضا رهنورد (یک ماه) و محسن شکاری (۷۵ روز) نوشت: «جمعه خونین زاهدان با دهها کشته: با گذشت یک سال هنوز هیچ حکمی صادر نشده است چه برسد به اجرا! آیا این ناهمگونی در سیاست قضایی قابل نقد نیست؟»


مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، نیز روز جمعه بار دیگر بر «مجازات» مرتکبان «جنایت» هشتم مهر پارسال در زاهدان تاکید و آن را خواسته مردم طی یک سال گذشته دانست.

او در عین حال گفت قاضی‌های این پرونده تحت «فشار» هستند و به همین دلیل امیدی وجود ندارد که آنها رایی را صادر کنند که خواسته مردم است.

در جمعه خونین زاهدان دست‌کم صد معترض بلوچ که پس از نماز جمعه اهل سنت در مسجد مکی این شهر، قصد برپایی تجمعی در اعتراض به «تجاوز ابراهیم کوچک‌زایی، فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر نوجوان بلوچ» را داشتند، با شلیک مستقیم نیروهای انتظامی و امنیتی از داخل یک کلانتری، کشته شدند.


فیلمها و خبرهای بیشتر در کانال تلگرام پیک ایران

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *