محکومیت جف فورتنبری توسط دادگاه تجدید نظر لغو شد

یک دادگاه تجدید نظر فدرال محکومیت را بیرون انداخت جف فورتنبری، نماینده سابق جمهوری خواه نبراسکا، روز سه شنبه به این دلیل که محاکمه او هرگز نباید در وهله اول در لس آنجلس برگزار می شد.

آقای فورتنبری، 62 ساله، محکوم شد توسط هیئت منصفه در مارس 2022 در مورد سه اتهام جنایت مربوط به دروغ گفتن به مقامات فدرال در مورد کمک‌های غیرقانونی کمپین که در یک گردهمایی مالی در سال 2016 در لس آنجلس دریافت کرد.

او طی مصاحبه‌هایی در خانه‌اش در نبراسکا و دفتر وکیلش در واشنگتن دی سی، به بازرسان فدرال گفت که نمی‌دانست 30000 دلار کمک مالی از یک میلیاردر لبنانی نیجریه‌ای به نام گیلبرت چاگوری بوده است. از آنجا که یک شهروند خارجی واجد شرایط مشارکت در یک نامزد آمریکایی نبود. اما یک مامور FBI قبلاً به یک تماس تلفنی گوش داده بود که در آن یک شاهد همکاری به نماینده کنگره در مورد منبع بودجه گفت.

در نظر روز سه‌شنبه، هیئتی متشکل از سه قاضی به این نتیجه رسیدند که آقای فورتنبری نباید در لس‌آنجلس محاکمه می‌شد، زیرا او اظهارات خود را در مورد کمک‌های کمپین انتخاباتی به ماموران فدرال در نبراسکا و واشنگتن دی‌سی بیان کرده بود. محکوم به اظهارات نادرست، نه دریافت کمک های غیرقانونی.

قاضی جیمز دوناتو به نمایندگی از دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده نوشت: «قانون اساسی آشکارا مستلزم محاکمه یک متهم جنایی در محلی است که رفتار مجرمانه در آن رخ داده است.

دادگاه گفت که آقای فورتنبری می تواند در محل مناسبی محاکمه شود.

تام مرژک، سخنگوی دادستانی ایالات متحده در لس آنجلس، در بیانیه ای اعلام کرد که امکان محاکمه مجدد وجود دارد.

او گفت: «ما در حال ارزیابی گام‌های بعدی بالقوه قبل از تصمیم‌گیری برای بهترین راه برای پیشبرد هستیم».

آقای فورتنبری در بیانیه ای که توسط وکیلش ارائه شد، از طرف خود و همسرش گفت: «ما از تصمیم مدار نهم خرسندیم. من و سلست می خواهیم از همه کسانی که با مهربانی و دوستی خود در کنار ما ایستادند و از ما حمایت کردند تشکر کنیم.”

آقای فورتنبری که برای اولین بار در سال 2004 به عضویت کنگره انتخاب شد. چند روز پس از محکومیت خود استعفا داد. فرماندار جمهوریخواه نبراسکا و همکارانی از هر دو حزب از جمله نماینده کوین مک کارتی که رهبر اقلیت بود و نانسی پلوسی نماینده که رئیس مجلس نمایندگان بود، از او خواسته بودند که این کار را انجام دهد.

در ژوئن 2022، آقای فورتنبری بود به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد و به پرداخت 25000 دلار جریمه و انجام 320 ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد.

گیلبرت چاگوری، میلیاردر نیجریه ای مورد بحث، به دلیل کمک های مالی نادرست به چندین کمپین، 1.8 میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخت کرده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *