مخالفت دانشکده کامپیوتر با اخراج شریفی زارچی؛ آذین موحد می‌گوید تعلیق او بر خلاف مقررات بوده است

دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف با تصمیم هیات جذب این دانشگاه برای اخراج علی شریفی زارچی مخالفت کرد، اما روابط عمومی دانشگاه شریف با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن دفاع از حکم اخراج، انتقادات علیه این تصمیم را «مردود» دانسته است.

اعتراض به اخراج و تعلیق گسترده استادان در ایران که طی روزهای اخیر شتاب گرفته است، همچنان ادامه دارد و از جمله روزنامه اعتماد اظهارات آذین موحد، استاد تعلیق‌شده گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، را بازتاب داده که تاکید کرده در جریان تعلیق او آیین‌نامه‌ها و مقررات رعایت نشده است.

وبسایت خبری انتخاب روز چهارشنبه ۸ شهریور متن ایمیل حمید ضرابی‌زاده، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف، برای استادان این دانشگاه را منتشر کرده است که در آن می‌گوید دانشکده یادشده مایل به ادامه فعالیت علی شریفی زارچی است.

آقای ضرابی‌زاده در نامه خود تاکید کرده گروه بیوانفورماتیک و هوش مصنوعی دانشکده به «دانش و تخصص» آقای شریفی زارچی «نیاز جدی دارد» و طی نامه‌ای رسمی به دبیر هیأت اجرایی جذب دانشگاه «خواستار تجدید نظر در رأی صادره شده است».

دور جدید تعلیق و اخراج و بازنشستگی اجباری آن دسته از استادان دانشگاه‌ها که برخی مقامات حکومت آنان را «استادان مسئله‌دار و ناهمسو» می‌خوانند، مدتی پس از شروع اعتراضات «زن زندگی آزادی» در پاییز ۱۴۰۱ آغاز شد و اکنون با نزدیک شدن به سالگرد این اعتراضات ابعاد گسترده‌تری یافته است، به طوری که تنها در روز شنبه چهارم شهریور دست‌کم «۱۰ تن از استادان» دانشگاه‌های شریف، علامه و تهران «اخراج، تعلیق و حذف» شدند که یکی از آنها علی شریفی زارچی بود.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف اما در اطلاعیه خود مدعی شده که حکم صادره درباره آقای شریفی زارچی «صرفاً در قالب آیین‌نامه‌ها… و مستقل از اظهارنظرهای سیاسی اشخاص و نهادهای بیرونی دانشگاه صورت گرفته است».

این اطلاعیه علی شریفی زارچی را به تعلل و عدم اقدام برای تبدیل وضعیت پیمانی خود به رسمی متهم کرده و آن را دلیل قطع همکاری دانشگاه با او دانسته است. آقای شریفی زارچی پیش‌تر با انتشار تصاویری از درخواست‌های ثبت شده خود برای تبدیل وضعیتش از پیمانی به رسمی به این ادعا پاسخ داده بود.

روز چهارشنبه همچنین روزنامه اعتماد گفت‌وگویی با آذین موحد درباره تعلیق او از دانشگاه تهران انجام داده است که این عنوان را بر خود دارد: «برای علمی شدن موسیقی تاوان می‌دهیم».

خانم موحد در این مصاحبه ماجرای تعلیق خود را به درگیری‌های روز ۲۳ اردیبهشت امسال در دانشکده موسیقی دانشگاه تهران نسبت می‌دهد که در جریان آن نیروهای حراستی شماری از دانشجویان را ضرب و شتم کردند.

وی می‌گوید، رئیس حراست دانشگاه با شکایت از او، این استاد دانشگاه را متهم کرده که در اتفاقات آن روز نقش داشته است، اتهامی که او آن را «مضحک» نامیده، اما منجر به تعلیقش شده است.

آذین موحد در ادامه عنوان کرده که تاکنون «نه حكمی دريافت كرده‌ و نه مستندات يا نامه يا گزارشی مبنی بر پرونده تخلف». وی اظهار داشت: «در رسيدگی به پرونده من، بسياری از مواد آيين‌نامه اجرای قانون مقررات انتظامی هيات علمی كه طبق مقررات آيين دادرسی مدنی تنظيم شده، رعايت نشده است.»

این استاد دانشگاه پاییز سال گذشته در پی بازداشت گسترده دانشجویان اعلام کرده بود که تا برقراری شرايط مناسب برای امنيت دانشجويان قادر به تدريس كلاس‌هايش نخواهم بود که همین امر منجر به قطع حقوقش از آذر ماه شده بود.

با استفاده از گزارش‌های انتخاب، روزنامه اعتماد، رادیو فردا و وبسایت دانشگاه صنعتی شریف؛ س.ن/ک.ر

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *