مدیرعامل «پیام‌رسان سروش» باز و با قرار وثیقه آزاد

وزارت دفاع آمریکا از حمله یک ناو جنگی کشور و چند کشتی تجاری در دریای سرخ خبر داد و همزمان گروه ش‌نظامی حوثی‌ها، مورد حمایت ایران، مدعی هدف قرار دادن دو کشتی اسرائیلی ند. اما اسرائیل ارتباط شناورها با خود را تکذیب .

پنتاگون روز یکشن ۱۲ آذرماه اعلام از گزارش‌ها درباره حمله ناو «یو‌اس‌اس کارنی» چند کشتی تجاری دیگر در دریای سرخ آگاه و درباره موضوع اطلاع‌رسانی خواهد .

گزارش اشاره نه حملات توسط چه کسی انجام ه، اما گروه حوثی‌های یمن روز یکشن گفت دو کشتی نام‌های «یونیتی اکسپلورر» و «نامبر ن» را «اسرائیلی» دانسته، مورد هدف قرار داده .

گروه در ادامه تصریح یکی از کشتی‌ها توسط موشک و دومی با پهپاد مورد هدف قرار گرفته .

ادعای سخنگوی شاخه نظامی حوثی‌ها بعد از آن دو کشتی «هارها توجه نند» آنها حمله . او جزئیات بیشتری اشاره ن.

در بیانیه‌ای سخنگو در تلویزیون خواند، اشاره ه حملات در پاسخ «درخو‌های مردم یمن و کشورهای اسلامی برای ایستادن در کنار مردم فلسطین» انجام .

یک مقام آمریکایی در زمینه شب تلویزیونی ای‌بی‌سی گفت ناو «یواس‌اس کارنی» در حمله حوثی‌ها دو کشتی تجاری «چند نوبت درگیر» و دست‌کم در دو موقعیت با موفقیت توانست پهپادهای در حال حرکت را سرنگون کند.

سخنگوی ارتش اسرائیل ساعتی بعد اعلام دو کشتی مورد حمله قرار گرفته هیچ ربطی کشور اسرائیل نه‌اند.

دنیل هگاری خبرنگاران گفت: «امروز موشک‌هایی دو کشتی تجاری برخورد ند هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارند. تکرار می‌کنم تا واضح با: هیچ ارتباطی با کشور اسرائیل ندارند.»

با حال او خبر داد یکی از کشتی‌ها ‌ت آسیب دیده و در خطر غرق ن و کشتی دیگر شکل جزئی خسارت دیده .

پیشتر، ارتش بریتانیا اعلام در یک مسیر مهم کشتیرانی در تنگه باب‌المندب در سواحل یمن، یک «انفجار احتمالی» رخ داده و فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین نیز در منطقه گزارش ه .

سازمان کشتیرانی بریتانیا نیز امروز اعلام گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت پهپادی و انفجار احتمالی در تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دریافت ه .

نهاد، یمن را مبدأ پروازی فعالیت پهپادی نامید اما عوامل احتمالی پهپاد را راهی منطقه ه‌اند، اشاره ن.

حوثی‌های یمن طی چند هفته گذشته حملات پهپادی سمت اسرائیل ه و یک کشتی تجاری را نیز توقیف ند.

حملات حوثی‌ها تاکنون یا توسط ناوهای آمریکایی خنثی ه و یا خاک اسرائیل نه .

انصارالله، شاخه نظامی حوثی‌ها، همچنین هفته گذشته درصدد برآمد نفتکش دریایی «سنترال پارک» را متعلق شرکت «زودیاک ماریتایم» در بریتانیا و ایال عوفر، یک بازرگان اسرائیلی مالکیت بخشی از آن کمپانی را ، در نزدیکی سواحل آفریقا کنترل خود درآورد. اما ناکام ماند.

یک ناوشکن ژاپنی ناو آمریکایی یواس‌اس میسون کمک تا از ربایش آن کشتی جلوگیری شود. دومین بار در چند روز حوثی‌های مسلح درصدد تسلط بر «سنترال پارک» برآمدند.

حوثی‌ها بخش وسیعی از سواحل غربی یمن را در کنترل دارند، بر مناطقی گسترده از دریای سرخ و باب‌المندب، یکی از پرازدحام‌ترین خطوط کشتیرانی جهان محسوب می‌شود، مشرف هستند.

با فاده از گزارش‌های آسوشیتدپرس، رویترز، رادیو فردا؛ د.خ/ ع.م

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *