مراغه‌چیان: چرا تراکتور و سپاهان هر بازیکنی که خواستند را جذب کردند؟/ همه بدبختی فوتبال ایران زیر سر دلال‌هاست

سعید مراغه‌چیان در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه مدیران باشگاه برای استقلال فقط بدهی به بار آوردند، اظهار داشت: اگر مدیرعامل نمی‌تواند منابع مالی را تأمین کند و کار سختی است، چرا مدیریت را قبول می‌کند؟ وقتی توانایی ندارند باشگاه استقلال را اداره کنند آن را به مردم واگذار کنند؟ چندین سال است بلا‌های زیادی بر سر استقلال آورده‌اند، آیا کسی به فکر هواداران هست؟ مصطفی آجورلو بیاید پاسخگو باشد که این پول‌ها کجا رفته است؟ آیا یک نفر خواست تا مدیران بدهکار را دادگاهی کند؟ 

وی افزود: باید مدیرانی که این همه بدهی به بار آورده‌اند بازخواست شوند. کسانی که در باشگاه استقلال سمت داشتند بگویند این همه پولی که وارد باشگاه شد، کجا هزینه شد؟ باید اندازه پولی که در باشگاه موجود است با بازیکنان قرارداد ببندند، بالطبع بازیکنانی که قراردادشان بالاست را نباید بخرند، چون بدهی برای باشگاه به بار می‌آورد. مدیران قبلی فقط بدهی روی بدهی گذاشتند و بدون اینکه پاسخگوی کار‌های خودشان باشند، رفتند.

*مثل اینکه قانون فقط برای استقلال نوشته شده

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه قانون سقف بودجه باشگاه لیگ برتری فقط برای استقلال است، بیان کرد: چرا باشگاه‌های تراکتور و سپاهان در بازار نقل و انتقالات هر بازیکنی که خواستند را جذب کردند؟ مثل اینکه قانون فقط برای استقلال نوشته شده است و هیچ تیمی سقف بودجه را رعایت نمی‌کند. مگر وضعیت اقتصادی کشورمان خراب نیست، همه مدیران باشگاه جمع شوند این قانونی که خودشان گذاشتند را به بهترین شکل اجرا کنند. اما همین مدیران می‌خواهند فوتبالیست‌ها بیشتر از سقف پول بگیرند.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه بازار نقل و انتقالات به نفع دلال‌هاست، تاکید کرد: همه بدبختی فوتبال ایران زیر سر دلال‌هاست، این افراد مربیان و بازیکنان را بین تیم‌ها تقسیم می‌کنند. اگر آن‌ها بخواهند یک مربی می‌تواند در لیگ برتر به راحتی کار کند و فعالیتش را حتی بدون کارنامه مناسب ادامه دهد. مشخص است چرا فوتبال ایران روز به روز در حال ضعیف شدن است.

*باشگاه‌ها هیچ رغبتی برای سرمایه‌گذاری روی آکادمی خودشان ندارند

مراغه‌چیان در خصوص اینکه باشگاه‌ها هیچ رغبتی ندارند تا روی آکادمی خودشان سرمایه‌گذاری کنند، تصریح کرد: اگر باشگاهی فقط ۲-۳ سال به صورت اساسی و اصولی روی تیم‌های پایه‌ای خودش کار کند، بعد از چند سال تیم اصلی‌اش در لیگ برتری نیازی به جذب بازیکنان سایر تیم‌ها ندارد. چون همیشه از بازیکنان رده سنی پایه تغذیه می‌شود و تیم قوی در مسابقات لیگ برتر خواهد داشت. همچنین از ترانسفر بازیکنانش به تیم‌های داخلی و خارجی، میلیارد‌ها تومان درآمدزایی خواهد کرد. پس چرا این فرمول ساده را که همه عنوان می‌کنند، هیچ باشگاهی انجام نمی‌دهد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: من ۲ سال در تیم‌های پایه استقلال بودم و به مدیران گفتم قول می‌دهم ۲ سال دیگر تیم فوتبال استقلال نیازی به جذب بازیکن از سایر تیم‌ها نخواهد داشت، اما آیا گذاشتند کار کنیم؟ چون منافع برخی‌ها به خاطر پرورش استعداد‌های باشگاه به خطر می‌افتد، اگر یک خورده از پولی که در تیم بزرگسالان در تیم‌های پایه‌ای استقلال هزینه کنند، تیم سال‌های آینده پست سر هم در لیگ برتر قهرمان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *