مرا «احضار» و از برگزاری مراسم سالگرد برای دخترم «منع» ند

وب‌سایت روزنامه شرق از باز مژگان خالقی، کارگردان سینما و تئاتر و سازنده فیلم «کاباره»، خبر داده مردادماه امسال با برخورد نیروهای امنیتی مواجه و در میانه فیلمبرداری توقیف .

شرق روز شن، ۲۰ آبان، گزارش داد خانم خالقی برای پس گرفتن وسایل توقیف ه خود دادسرای اصفهان مراجعه ه ، باز ه .

بر اساس گزارش، برخی رسانه‌ها علت باز او را تشکیل پرونده‌ای با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» دانسته‌اند.

روز ۱۹ مرداد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت ارشاد گفته «دستگاه‌های مربوطه» با ساخت یک فیلم زیرزمینی با نام «کاباره» برخورد ه‌اند.

مقام دلیل اقدام را نن مجوز تولید از وزارت ارشاد دانسته و شکل تلویحی گفته بازیگران فیلم حجاب اجباری نه‌اند.

برخی رسانه‌های نزدیک جمهوری اسلامی یکی از دلایل توقیف فیلم را حضور کاوه فرنام، تهیه‌کننده مقیم اروپا و همکار محمد رسول‌اف در فیلم «شیطان وجود ن»، عنوان ند.

آقای فرنام و کارگردان «کاباره» خبر را تکذیب ند و مژگان خالقی روز ۲۲ مرداد روزنامه شرق گفت وزارت ارشاد در جریان تولید فیلم ه و سازندگان با «هماهنگی» سازمان سینمایی فیلمبرداری را آغاز ه ند.

او حضور فاطمه معتمدآریا عنوان بازیگر فیلم را پیشتر شکل غیررسمی اعلام ه ، تأیید و گفت علی مصفا دیگر بازیگر «کاباره» ه و حسین علیزاده، آهنگساز سرشناس، قرار برای فیلم موسیقی بسازد.

مژگان خالقی درباره توقیف فیلم و وسایل فیلمبرداری گفت «۳۰ تا ۴۰ نفر شکلی غیرمتعارف» محل فیلمبرداری رفته‌اند.

او افزود: «همزمان افراد محل‌های دیگر شامل دفتر کار تدوینگر، خانه خانم معتمدآریا و خانه من هم رفتند و همه وسایل را با خود بردند.»

گفته کارگردان، «در تاریخ سینمای ایران سابقه نه دوربین فیلمبرداری را ببرند و معمولاً هارد را می‌برند، ولی بار دوربین را هم با خود بردند. وسایل فیلم‌برداری نزدیک ۱۵ میلیارد تومان ارزش ، ولی اکنون وسایل دست آنه و من هر روز باید هم کسانی از آنها وسایل را اجاره ه‌ام، جواب پس بدهم و هم اجاره آن را پرداخت کنم. مهم‌تر سلامت وسایل گران قیمت هم در خطر .»

دفتر نظارت بر تولیدات سینمایی سازمان سینمایی وزارت ارشاد، یک هفته بعد از اظهارات خانم خالقی، موافقت سازمان با تولید فیلم را تکذیب و نقل از من حبشی، مدیرکل دفتر، ‌صراحت اعلام «بازی بدون حجاب خانم‌های بازیگر» یکی از «تخلفات» سازندگان فیلم ه .

در پی اعتراضات گسترده‌ای در شهریور سال ۱۴۰۱ با مرگ مهسا امینی در باز گشت ارشاد آغاز ، اعتراض و مبارزه مدنی زنان با حجاب اجباری حامیانی نیز از میان هنرمندان ، از جمله فاطمه معتمدآریا از همان ابتدا سرکوب معترضان اعتراض .

خانم معتمدآریا خود از جمله بازیگران زن سینمای ایران بعد از اعتراضات سراسری سال گذشته حجاب اجباری را کنار گذاشتند. وزارت ارشاد هفته پیش اعلام بازیگران زن ‌ دلیل رعایت نن قوانین مربوط حجاب اجباری دیگر اجازه فعالیت ندارند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *