مردی به جرم ربودن کارمند FBI به 35 سال زندان محکوم شد

کرت لاینگر، کارمند اف‌بی‌آی، یک روز صبح زود در ماه می 2022 صحنه جنایت را ترک کرده بود و در حال رانندگی به سمت شهر راپید، SD بود که در کنار جاده توقف کرد زیرا فکر می‌کرد پلیس او را می‌کشد. طبق اسناد دادگاه

در حالی که از پنجره به بیرون نگاه می کرد، سوابق نشان می دهد، مردی تفنگی را نشانه گرفت و به او دستور داد که از شاسی بلند خود خارج شود.

بر اساس اسناد دادگاه، آقای لاوینگر سپس به زور روی صندلی عقب خودرویش نشست و این مرد، خوان آلوارز-سورتو، به همراه دو نفر دیگر – دیوین مورالس و کارلا آلخاندرا لوپز-گوتیرز – راندند.

دادستان ها گفتند که این سه نفر پس از تعقیب و گریز سریع در طول سفری از کلرادو که در آن سه نفر قصد داشتند مواد مخدر توزیع کنند، در نزدیکی رد شرت، SD، از دید پلیس پنهان شوند. دادستان ها گفتند که ظاهراً برای فرار از افسران مجری قانون، آن ها عقب کشیده بودند و قصد داشتند وسیله نقلیه بعدی را که از آنجا عبور می کرد، سرقت کنند.

بر اساس اسناد دادگاه، آقای لاوینگر بعداً پس از توقف این سه نفر در یک پمپ بنزین در هرموسا، SD، در جنوب شهر راپید، توانست فرار کند.

مشخص نیست که آیا این سه نفر می‌دانستند که آقای لاوینگر برای اف‌بی‌آی به‌عنوان متخصص قربانی جرم کار می‌کرد، که مسئولیت‌هایش شامل ارائه حمایت عاطفی و حمایت قانونی است.

روز جمعه، در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در شهر راپید، قاضی Karen E. Schreier آقای آلوارز-سورتو، 25 ساله، اهل السالوادور را به اتهام آدم ربایی، سرقت خودرو، استفاده از سلاح گرم و مجدد غیرقانونی به 35 سال زندان محکوم کرد. ورود پس از اخراج طبق سوابق دادگاه. هیئت منصفه فدرال او را در این اتهامات در ژانویه مجرم تشخیص داد.

به گفته آلسیا فولر، وکیل مدافع او، آقای آلوارز-سورتو در سال 2017 اخراج شد و در سال 2020 به ایالات متحده بازگشت. او از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کرد. معلوم نبود چرا او را اخراج کرده اند.

قرار است آقای مورالس 29 ساله از گواتمالا و خانم لوپز-گوتیرز 29 ساله از کلرادو توسط قاضی شرایر در 26 آوریل در راپید سیتی محکوم شوند.

طبق اسناد دادگاه، هیئت منصفه فدرال در ژانویه آقای مورالس را به اتهام آدم ربایی، سرقت خودرو و استفاده از سلاح گرم مجرم شناخت. سوابق نشان می دهد که خانم لوپز-گوتیرز در ماه اوت به اتهام آدم ربایی و استفاده از سلاح گرم اعتراف کرد.

وکلای آقای مورالس و خانم لوپز-گوتیرز بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در روز سه شنبه پاسخ ندادند.

دفتر دادستانی ناحیه داکوتای جنوبی در آمریکا اعلام کرد که آقایان آلوارز-سورتو، مورالس و خانم لوپز-گوتیرز در ماه مه 2022 در سفری که دادستان ها آن را یک سفر قاچاق مواد مخدر می نامیدند در داکوتای جنوبی بودند. بیانیه ژانویه. دادستان گفت که این سه نفر قصد داشتند متامفتامین، فنتانیل و هروئین توزیع کنند.

طبق اسناد دادگاه، آقای لاوینگر حوالی ساعت 2 بامداد 6 می 2022 به سمت شمال رانندگی می کرد که از کنار خودرویی رد شد که در کنار جاده پارک شده بود. بر اساس اسناد دادگاه، این وسیله نقلیه پس از روشن شدن چراغ‌هایش، از پشت آقای لاوینگر خارج شد، که باعث شد آقای لاوینگر فکر کند که توسط افسران مجری قانون کشیده شده است.

بر اساس اسناد دادگاه، پس از اینکه آقای آلوارز-سورتو آقای لاوینگر را به زور از SUV خود خارج کرد، او یک تفنگ را در پشت سر آقای لاوینگر نگه داشت، همانطور که این سه نفر کیف پول و دو تلفن همراه او را گرفتند.

آنها او را به زور سوار ماشین شاسی بلند کردند و به شمال سفر کردند. این سه نفر به آقای لاوینگر گفتند که اگر او همکاری نکند، طبق اسناد دادگاه به دنبال خانواده او خواهند رفت.

طبق اسناد دادگاه، آقای آلوارز-سورتو روی صندلی سرنشین جلو نشست، در حالی که آقای مورالس در پشت در کنار آقای لاوینگر، طبق اسناد دادگاه، و خانم لوپز-گوتیرز رانندگی کرد.

مدت کوتاهی بعد، آنها در یک پمپ بنزین در هرموسا ایستادند و خانم لوپز-گوتیرز برای خرید زیپ و بنزین بر اساس اسناد دادگاه به داخل خانه رفت. طبق اسناد دادگاه، با باز شدن قفل درهای SUV، آقای Lauinger توانست درست زمانی که خانم لوپز گوتیرز قصد پمپاژ بنزین را داشت، فرار کند. کارمند FBI به داخل ایستگاه دوید.

آقای Lauinger و FBI بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در روز سه شنبه پاسخ ندادند.

به گفته دادستان، آقایان آلوارز-سورتو، مورالس و خانم لوپز-گوتیرز از آنجا دور شدند و به شهر راپید رفتند، جایی که آنها خودروی شاسی بلند آقای لاوینگر را پشت سر گذاشتند و یک وسیله نقلیه دیگر پیدا کردند.

به گفته وزارت دادگستری، آقایان آلوارز-سورتو و مورالس در ماه می 2022 در کلرادو دستگیر شدند و بعداً به داکوتای جنوبی منتقل شدند. خانم لوپز-گوتیرز چند هفته بعد دستگیر شد.

مورالس در یادداشتی در زندان به آقای آلوارز-سورتو نوشت که آنها مشکلاتی را با وسیله نقلیه خود تجربه کرده اند.

او نوشت: «اف‌بی‌آی می‌گوید که ما منتظر او بودیم تا بتوانیم او را ربودیم، و این درست نیست. متأسفانه، او در نهایت همان جایی که ما بودیم توقف کرد.»

آلوین ام. وینستون، یک مامور ویژه ارشد مسئول دفتر میدانی FBI در مینیاپولیس، در بیانیه ای در ژانویه گفت که “اف بی آی خشونت و تهدید برای آسیب رساندن به پرسنل خود را تحمل نخواهد کرد.”

وی افزود: «عدالت در مورد کسانی که به دنبال آسیب رساندن یا ارعاب هر یک از نیروی کار ما هستند، بی‌وقفه پیگیری خواهد شد.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *