مرد دونالد ترامپ در نوادا

قبل از اینکه رئیس حزب جمهوری‌خواه نوادا، رئیس‌جمهور سابق دونالد جی. ترامپ را در یک رویداد انتخاباتی ماه گذشته معرفی کند، او به طور معمول به یک گفتگوی خصوصی گفت‌وگوی آنها اشاره کرد.

رئیس، مایکل جی مک دونالد به صدها ترامپ گفت: «وقتی با رئیس جمهور صحبت کردم، گفتم: «به شما تضمین می‌دهم، نوادا حاضر می‌شود و ما 100 درصد نمایندگان ایالت نوادا را به شما تحویل می‌دهیم». هواداران در لاس وگاس تجمع کردند.

پیش‌بینی گستاخانه آقای مک‌دونالد در مورد گروه‌های حزبی در روز پنج‌شنبه، ناشی از رقابت غیرمعمول دوشاخه‌ای برای نامزدی در ایالت اوست، اوج نزدیکی آقای مک‌دونالد با آقای ترامپ – اتحادی که منجر به اتهامات جنایی برای رئیس – و سرپرستی او در یک حزب دولتی که محافظه کاری پوپولیستی رئیس جمهور سابق را به طور کامل پذیرفته است.

قانون نوادا ایالت را ملزم به برگزاری انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان می کند، اما آقای مک دونالد در برابر آن مقاومت کرد. حزب او در عوض به نمایندگان تنها بر اساس گروه‌هایی که حزب در پنجشنبه شب برگزار می‌کند، جایزه می‌دهد که در آن آقای ترامپ تنها نامزد اصلی در رای‌گیری خواهد بود.

فقدان درام تا حدی منعکس کننده فراز و نشیب های سیاست است: نامزدهای دیگر این کار را کردند تصمیم به شرکت بگیرید در گروه‌های حزبی، و مبلغ 55000 دلار مورد نیاز برای این امتیاز را به حزب پرداخت کردند، اما از آن زمان از رقابت خارج شدند.

با این حال، بسیاری از آنها در مورد قوانین گروهی که این حزب به نفع آقای ترامپ وضع کرده بود، گلایه کردند. و نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و رقیب اصلی رئیس جمهور سابق برای نامزدی جمهوری خواهان، اولیه را انتخاب کرد پس از تصمیم گیری در مورد مغرضانه بودن گروه ها، انتقادی که توسط برخی ناظران سیاسی نوادا به اشتراک گذاشته شد و آقای مک دونالد را مقصر دانستند.

چاک موث، فعال سیاسی محافظه‌کار، گفت: «من معتقدم که او و کمپین ترامپ تصمیم گرفتند که بهتر از انتخابات مقدماتی باز، آرای اعضای حزبی را کنترل کنند. و او از موقعیت خود به عنوان صندلی برای فشار آوردن به آن استفاده کرد.

قوانین گروهی که حزب تحت رهبری آقای مک‌دونالد تصویب کرد، رقیب سابق ترامپ، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، را در شرایطی قرار داد که عملاً از شرکت سوپر PAC حمایت می‌کرد.

آقای مک‌دونالد که به درخواست‌ها برای مصاحبه پاسخ نداده بود، گفته بود که در رقابت نامزدی ایالت بی‌طرف خواهد ماند. اما در ماه‌های اخیر دو بار در رویدادهای تبلیغاتی آقای ترامپ روی صحنه رفته است. (او در انجام این کار تنها نبود: رئیس جمهوری خواه آیووا در آن ایالت در شرایطی مشابه روی صحنه رفت.)

وفاداری سال‌ها آقای مک‌دونالد به آقای ترامپ به ترویج دروغ‌های رئیس‌جمهور سابق مبنی بر دزدیده شدن انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 از او کشیده شده است. او یکی از شش جمهوری‌خواه بود که گواهی‌های جعلی را امضا کردند که آرای انتخاباتی نوادا را به آقای ترامپ اعطا می‌کرد، حتی اگر جوزف آر. این گروه که شامل معاون رئیس حزب ایالتی است، بود سال گذشته توسط هیئت منصفه بزرگ نوادا متهم شد و متهم به جعل و ارائه اسناد متقلبانه به عنوان بخشی از این طرح.

هر 6 نفر خود را بی گناه دانسته اند و آقای ترامپ هم چنین کرده است به دفاع از آنها بیایند. در یک رویداد مبارزاتی سال گذشته در رینو، او به طور گسترده دموکرات‌ها را متهم کرد که آقای مک‌دونالد را به‌خاطر اعمالش به‌طور ناعادلانه تحت تعقیب قرار داده‌اند.

آقای ترامپ گفت: «آنها یکسری بازیکن کثیف هستند. به مایکل و افراد بزرگ در این ایالت نگاه کنید. این مایه شرمساری است.»

آقای مک دونالد، یک افسر پلیس سابق، از سال 1995 تا 2003 در شورای شهر لاس وگاس خدمت کرد. در سال 2001، یک کمیسیون اخلاق ایالتی دریافت که او قوانین اخلاقی را نقض کرد زمانی که او از لاس وگاس خواست تا با یک مرکز ورزشی که بخشی از آن متعلق به یکی از کارفرمایانش بود، وارد معامله تجاری شود.

آقای مک دونالد در نهایت در زیر ابری از رسوایی، دفتر خود را ترک کرد و در حالی که با یک مشکل مواجه شد، نامزد انتخابات مجدد خود را از دست داد. فساد عمومی پرس و جو در مورد یک اپراتور باشگاه استریپ که زمانی آقای مک دونالد از او هزینه مشاوره گرفته بود. آقای مک‌دونالد در این پرونده متهم نشد، اگرچه گزارش شده است که توسط FBI مصاحبه شده است

در طول سال‌هایی که در خارج از دفتر منتخب سپری کرد، او بیشتر درگیر حزب دولتی شد و در نهایت درگیر شد در سال 2012 رئیس آن انتخاب شد، توسط یک جناح مردمی که توسط کمک کنندگان بزرگ و تشکیلات جمهوری خواه به حاشیه رانده شده بود، درگیر شد. سال بعد، آقای مک دونالد پس از گفتن او به حزب، دوباره انتخاب شد رویکرد “از بالا به پایین” را رد کرد به رهبری

زاخاری مویل، مشاور سیاسی جمهوری خواه گفت: «مردم عصبانی، ناراحت و خسته بودند. مایک صدایی برای آن مردم بود: فعالان و داوطلبان و افرادی مانند آن‌ها که احساس می‌کردند از سیستم حزبی خارج شده‌اند.»

این ایدئولوژی راه را برای حمایت آقای مک‌دونالد از آقای ترامپ، که همان احساسات ضد نظام را در به قدرت رسیدن خود در سال 2016 مهار کرد، باز کرد.

حتی همانطور که بسیاری از مقامات جمهوری خواه مخالفت کردند، آقای مک دونالد یکی از حامیان اولیه بود مجله Reno Gazette-Journal او در سال 2016، زمانی که نوادا یک ایالت میدان نبرد حیاتی بود، در کنار آقای ترامپ مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرد – مثل امسال.

آقای موث و آقای مویل هر دو گفتند که حمایت زودهنگام و سرسختانه آقای مک دونالد از آقای ترامپ – که اغلب علناً کسانی را که به نظر او به اندازه کافی وفادار نیستند مورد حمله قرار می دهد – در باقی ماندن او در ریاست حزب ایالتی نقش اساسی داشته است.

آقای مویل گفت: «برای من حامی وفادارتر ترامپ از مایک مک‌دونالد پیدا کنید. “شما یکی را پیدا نخواهید کرد.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *