مرد کالیفرنیایی 9 سال در بمباران کلینیک برنامه ریزی شده والدین به سر می برد

مردی کالیفرنیایی که از کوکتل مولوتف برای بمباران کلینیکی که خدمات سقط جنین ارائه می‌کرد استفاده کرد، در حمله سال 2022 به این مرکز که توسط فدراسیون برنامه‌ریزی شده والدین آمریکا در کاستا مسا، کالیفرنیا، فدرال اداره می‌شود، به 9 سال زندان محکوم شد. مقامات گفتند.

این مرد، چنس برانون، 24 ساله، یکی از اعضای فعال سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده بود و هنگام انجام حمله در کمپ پندلتون مستقر بود، دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه مرکزی کالیفرنیا. در بیانیه ای گفت. مقامات فدرال از او به عنوان یک تفنگدار سابق یاد کردند.

او همچنین در حال برنامه ریزی حملاتی در استادیوم داجر در لس آنجلس در طول جشن غرور و یک پست برق در اورنج کانتی، کالیفرنیا بود، که به عقیده او شروع یک جنگ مسابقه ای خواهد بود، و همچنین تهاجمات برنامه ریزی شده به خانه های ساکنان یهودی لس آنجلس، بیانیه گفت.

قاضی ناحیه ایالات متحده، کورمک جی. کارنی، گفت که آقای برانون، که همچنین به پرداخت 1000 دلار غرامت محکوم شده بود، “درگیر تروریسم داخلی ظالمانه و غیرقابل دفاع بود.”

آقای برانون در ماه نوامبر به هر یک از اتهامات توطئه در یک مورد اعتراف کرد. تخریب مخرب اموال توسط آتش و مواد منفجره؛ مقامات فدرال گفتند که داشتن یک وسیله مخرب ثبت نشده و آسیب رساندن عمدی به یک مرکز خدمات بهداشت باروری.

طبق یک گزارش، آقای برانون و یکی از توطئه‌گران، تبت ارگول، 22 ساله، از ایروین، کالیفرنیا، در حوالی ساعت 1 بامداد 13 مارس 2022 هنگام روشن کردن و پرتاب یک کوکتل مولوتف در ورودی کلینیک، ماسک‌ها و ژاکت‌های کلاهدار پوشیده بودند. شکایت کیفری در بیانیه آمده است که به ورودی اصابت کرد و آتش سوزی ایجاد کرد.

معاون دادستان کل لیزا موناکو روز دوشنبه در بیانیه ای گفت که آقای برانون با انجام “حمله گستاخانه” علیه کلینیک که سقط جنین، کنترل تولد و سایر خدمات مراقبت های بهداشتی را ارائه می دهد، زندگی را به خطر انداخته است.

در بیانیه آمده است که در یادداشت صدور حکم دولت آمده است که آقای برانون با انگیزه “ایدئولوژی افراطی نئونازی” بوده و در سال 2022 با “دو دشمن خارجی” تماس گرفته است تا بتواند اطلاعاتی در مورد ایالات متحده ارائه دهد.

دادستان ها گفتند که او “فهرست تجهیزات” را برای برنامه های خود نگه داشته است، از جمله یک تفنگ با توهین نژادی که به خط سیریلیک نوشته شده بود، و ضبطی از سال 2019 داشت. تیراندازی دسته جمعی در دو مسجد در کرایست چرچ نیوزلند، یک طرفدار برتری نژاد سفید 51 نفر را کشت و 40 نفر را مجروح کرد.

آقای برانون اولین نفر از سه مردی است که در این پرونده محکوم شده اند. یکی از حملات متعدد در سال‌های اخیر، مراکز یا پزشکان سقط جنین در ایالات متحده را هدف قرار داده‌اند. کلینیک در کوستا مسا مجبور شد یک روز پس از بمباران آتش سوزی تعطیل شود و ده ها قرار ملاقات لغو شود. پرونده جنایی می گوید که ساختمان حدود 1000 دلار خسارت دیده است.

آقای ارگول به اتهام توطئه برای آسیب رساندن به یک مرکز انرژی و آسیب عمدی به یک مرکز خدمات بهداشت باروری اعتراف کرد و انتظار می رود در 30 مه محکوم شود. این افراد در 14 ژوئن 2023، دو روز قبل از حمله برنامه ریزی شده خود دستگیر شدند. در این بیانیه آمده است.

سومین متهم این پرونده، خاویر باتن، 21 ساله، از بروکسویل، فلوریدا، از ژوئیه 2023 در بازداشت فدرال به سر می برد. او اعتراف به گناه کرد اوایل سال جاری به یک فقره در اختیار داشتن یک وسیله مخرب ثبت نشده و یک مورد آسیب عمدی به یک مرکز خدمات بهداشت باروری. جلسه صدور حکم برای 13 می تعیین شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *