مروری بر فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – تقابل و حل و فصل

فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – تقابل و حل و فصل” به کارگردانی روسو برادران، یکی از فیلم‌های برجسته و محبوب سری فیلم‌های “مارول” است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم خاصیتی در سبک اکشن-ماجراجویی دارد و بر اساس داستان کامیکس معروفی به همین نام نوشته استیو انجلهارت است. “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” یکی از مهمترین صحنه‌های خطابه سیاسی در گستره فیلم‌های مارول است و از طرفی تمایل بیشتر به نشان‌دادن دل هر قهرمانی دارد.

داستان فیلم پیچیده و پرخطر راجع به یک تقسیم و تفکیک عقیده‌ای میان شخصیت‌های اصلی مارول است. این تفکیک ناشی از یک تصمیم مشترک بین آونجرز (تیم ابرقهرمانان) و سازمان ملل متحد درباره نیروهای غیرمتعهد و غیرقابل کنترل است. نیروهای غیرمتعهد تحت نظر سازمان ملل متحد فعالیت می‌کنند، در حالی که نیروهای دیگر، به رهبری کاپیتان آمریکا، نمی‌خواهند خود را به یک سازمان متعهد کنند و ترجیح می‌دهند بر‌حسب قانون خودشان عمل کنند.

قصه به صورت ماهرانه‌ای در طول فیلم به اوج خود می‌رسد. احساسات و بازیگری عالی بازیگران اصلی فیلم، به تصویر کشیدن این تفکیک نظریه‌ای را که در مورد تعهد و آزادی برای این ابرقهرمانان وجود دارد، برای مخاطب به تصویر می‌کشد. این تفکیک بلافاصله عواقب و پیامد‌هایی را دربرمی‌گیرد که شامل خیانت و قدرت نهادی است.

در شرایطی که دیگر تیم ابرقهرمانان نزدیک‌تر به دوگانگی شده و سنگینی تجارب گذشته آن‌ها بالا می‌رود، کشمکش بین دو گروه بیشتر می‌شود. این سوال بیرون می‌زند که آیا آونجرز و کاپیتان آمریکا قادر به پیمان‌بندی با عزم خود هستند یا تفکیک لازم است.

“کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” خلاصهٔ بسیار خوبی از یک جنگ داخلی بین ابرقهرمانان به تصویر می‌کشد. این فیلم تا جایی که ممکن است، در شمایل کش می‌کند و در دل نیروهای خود درگیری و سانسور می‌کند. نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که در داستان بسیاری از این نیروها عواطف فردی، خدمت و وفاداری به رفتار خود را نشان می‌دهند.

به عنوان نتیجه‌ای از برخورد مستقیم با تفکیک عمده در گونهٔ هم خارجی و درونی، “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های مارول شناخته شده است. این فیلم مسئلهٔ ضرورت را برای تقابل و حل و فصل در صحنهٔ دیگری بر مارول و شرکت‌های بزرگ سینمایی باز می‌کند. در این فیلم نقاط ضعف ابرقهرمانان دربارهٔ برخورد با فشارهای اجتماعی، کمبود جامعه‌شناسی و تاثیرات سیاست به خوبی به تصویر کشیده شده است.

فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – تقابل و حل و فصل” در مجموع با شخصیت‌پردازی نمایشی بی‌نظیر خود، هیجان افزای جنگ و تفکیک عقیده‌ای بین ابرقهرمانان و داستان همدیگر را به نمایش می‌گذارد. این فیلم بیش از یک فیلم عمل و ماجراجویی است و می‌تواند در گروه بهترین فیلم‌های مارول طبقه‌بندی شود.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *